• Lita89

Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet

Tirin skrev 2019-03-02 16:47:02 följande:

Hej tjejer,

Vet ej om ni minns att jag la ut lite fjösiga Lh-test i böjan på veckan, trodde det var äl trots svaga streck men flytningarna har liksom inte avtagit så har fortsatt att testa och se på fan, idag på dag 20 blev det positivt, köpte såna där digitala test med på er inrådan! Så nu blir det åka av, igen;) har aldrig någonsin fått stegring så sent i cyklen men känns ändå fint med starka fina streck så att man vet att allt funkar!

Tjoho! Bara att ligga på då :))
  • Lita89
    Ellendellen skrev 2019-03-03 08:40:07 följande:

Blir så otålig och vill testa nuom jag är gravid. Men som många av er skrivit innan så känns det onödigt. Dels kommer det säkert inte visa något plus att ett supertidigt missfall vill jag helst inte veta om. Väntar till BIM som är på onsdag. Hur länge väntar ni innan ni tar gravtest?

En dag efter bim tänkte jag, det blir nästa lördag. Tror dock inte det tagit sig för mig, jag är inte ens säker på att jag hade ägglossning den här månaden. Fick aldrig äl-sekret och har inte fått ont i brösten som jag brukar vid äl. Men hoppet är ju det sista som lämnar..!
  • Lita89
    Ellendellen skrev 2019-03-03 11:18:08 följande:

Nej är inte heller säker på om jag haft ägglossning. Går och känner efter gravidsymtom hela tiden, hoppas så mycket på att det tagit sig. 

Hehe jag med. Jag tycker att jag har väldigt mkt molvärk, det känns ju positivt, men förra gången jag plussade hade jag ont i brösten. Tror jag??! Det kanske kom senare? Minns ju inte. Så jobbig väntan.
  • Lita89
    Smlan skrev 2019-03-04 20:24:04 följande:

Finns det någon BIM-lista? Kul att följa hur det går för alla 

Jag är på ÄL+9, BIM-5 och har inga känningar alls. Brösten är kanske lite spända men det beror snarare på att jag precis slutade amma min 1,5-åring 

Jag är testtokig och kommer förmodligen inte kunna hålla mig till BIM innan jag testar. Med dottern plussade jag på BIM-4. Förra gången som blev MA plussade jag på BIM. Hade inte en tanke på att testa innan eftersom jag hade 0 förhoppningar om att det hade tagit sig. Tji fick jag. 

Jag har bim 8/3, jag har bara 10 dagar lutealfas :). Börjar känna mig irriterande hoppfull, har fått galet ont i bröstvårtorna idag. Känns konstigt, så hade jag inte förra gången, men jag välkomnar alla symtom hehe. Livrädd för att bli besviken så försöker ställa in mig på mens..
  • Lita89
    Smlan skrev 2019-03-04 21:29:02 följande:

Det låter positivt! Men jag förstår vad du menar, besvikelsen blir ju enorm när man känner alla möjliga symptom. Ska du testa innan eller väntar du till efter BIM?

Mina förhoppningar är inte skyhöga för tillfället så det kanske blir liiiiite bättre om/när mensen dyker upp.

Jag tror jag kommer vänta till bim. Jag är duktig på att skjuta på saker så kommer nog skjuta på detta in i det längsta! Jag pendlar så mkt mellan hopp och förtvivlan, är mina symtom påhittade, det är ju VÄLDIGT tidigt att ha symtom, varför gör bröstvårtorna ont, kan man hitta på nya låtsassymtom som man inte hade när man faktiskt var gravid??

Man blir ju aningens skruvad.
  • Lita89
    halexan skrev 2019-03-05 15:37:24 följande:

Verkar vara tidigt missfall på g här igen  

Vi har försökt i 10 månader, har varit gravid två ggr nu men tidigt missfall båda gångerna och jag är 37 år. Har vi rätt till en fertilitetsutredning trots att vi blivit gravida det senaste halvåret? Tänker att jag inte har tid att vänta på nästa graviditet om den ev också slutar i missfall, är rädd att det blir för sent för att få hjälp. Vad tror ni?

Fy, lider med er <3 hör av dig till kk och fråga!
  • Lita89
    Smlan skrev 2019-03-05 21:23:11 följande:

Ja, man blir ju helt knäpp av att analysera symptom. Jag har ett barn sen tidigare och när jag var gravid med henne hade jag inte så mycket symptom, speciellt inte i början så jag har faktiskt inte letat så mycket under tiden vi har försökt nu. Men idag så har brösten spänt och ikväll innan middag blev jag illamående som sen gick över när jag fick mat i mig. Igår hade jag inte så mycket förhoppningar men efter idag vet jag inte vad jag ska tro. Blir till att testa imorgon ändå även fast jag hade tänkt vänta till fredag i alla fall.

Du måste berätta vad testet visade! Jag försöker ignorera symtom men det är sååå svårt. Är fö en galen hypokondriker så ni kan ju ana hur mycket jag känner efter nu...
  • Lita89
    Smlan skrev 2019-03-06 10:57:28 följande:

Det var negativt imorse. Är inte helt uppgiven men lite av hoppet försvann. Än är det tidigt såklart men eftersom jag plussade tidigt med dottern så trodde jag ändå att det skulle kunna ge utslag idag. Det kanske var bra att ta sig ner på jorden igen så att jag inte blir lika besviken när mensen kommer. 

Vad har du för känningar idag?

Molvärk och ilande i brösten. Känner mig svullen men det kan bero på semlan igår (är känslig för grädde). Kissar mycket. Men, tar det sig inte nu så var inte kroppen redo. Då kan man iaf känna att man gjort vad man kan men ändå lyder läkarens rekommendation om att vänta en mens!
  • Lita89
    Nube skrev 2019-03-07 12:44:40 följande:

Hoppar in här (tyvärr) från BF oktober 2019 trådet då jag började blöda i tisdags efter några dagars bruna spottings och allt verkar ha kommit ut. Blöder fortfarande men inte så mycket längre. Jag var på tidig ultraljud den 18 februari när jag enligt mensen var 7+2. Ultraljudet visade ett tickande hjärta men fostret motsvarade inte veckorna och jag blev tillbakaflyttad en vecka. Anade då att något inte stämde - och jag hade rätt :(

Detta var mitt andra missfall. Första kom efter vårt andra IVF försök sommaren 2017, vid första ultraljudet hittades inget foster och missfallet var oroligt smärtsam. Som tur var hade jag nästan inte ont alls denna gång. Blev gravid efter tredje IVF september 2017 och vår dotter föddes sommaren 2018. Blev nu spontant gravid (har aldrig hänt förrut, snacka om överraskning!) i januari i år som nu då slutade i missfall.

Har låg amh och vi får se om vi lyckas själva igen eller om det blir IVF igen. Hoppas bara vi får ett till barn på något sätt.

Nog om mig, lider med alla er som gått igenom upprepade missfall. Har inte hunnit läsa igenom alla inlägg men ska försöka. Hoppas hoppas att vi alla lyckas till slut! Håller tummarna!

Beklagar era missfall <3 vilken tuff resa ni verkar ha gjort. Nu vet ni iaf att du kan bli gravid på egen hand även om det är en klen tröst just nu.
  • Lita89
    Nube skrev 2019-03-07 17:55:50 följande:

Hej! Tack! Ja, resan har varit lång och tuff men det är bara att fortsätta kämpa. Visst är det en liten tröst att vi lyckades bli gravida själva, dock finns det inga garantier att det kommer att hända igen. Men jag hoppas det! Det som ger mig glädje nu är min dotter, så tacksam att hon finns. Idag har jag dock varit ganska ledsen...

Hur går det för dig? Läste att du hade ma i januari, beklagar det också!! Hur länge har ni försökt bli gravida? Det verkar enligt dina inlägg att du är en härlig tjej, hoppas att du lyckas bli gravid snart och då behålla. Vi får hålla varandra sällskap under resans gång :)

Tack! Vi försökte i fyra månader, blev förvånade att det gick så lätt (borde ha förstått att något skulle hända...). Nu är det enda jag vill att vara gravid igen. Har faktiskt bim idag så håll tummarna nu!! Men vilka gulliga ord, kan bara säga detsamma!

Vill ni försöka igen direkt eller hur känns det?
Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet