• Lita89

Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet

Nube skrev 2019-03-08 06:03:40 följande:

Håller absolut tummarna! Tänk om ni har lyckats på en gång! Det var ändå bra att ni lyckades så snabbt efter 4 månaders försök, snart är du gravid igen :)

Vi vill försöka igen direkt så fort kroppen är redo och äl kommer. Sist när jag hade missfall gick det ganska fort att få tillbaka äl och mens, så hoppas samma gäller nu.

Gick du på någon efterkontroll för att se att allt har kommit ut? Funderar på att boka en tid hos gyn om några veckor..

Åh det vore underbart!

Jag fick en kontroll då läkaren från början inte säkert kunde säga att det var MA. Då fick jag en tid veckan efter för att se om något skulle ändras, men den helgen kom det mesta ut. På kontrollen sen fanns det bara lite blod kvar, det var skönt att veta att kroppen skött sig själv (och skulle sköta resten också) och att läkaren ansåg att jag inte behövde skrapas.
  • Lita89
    Nube skrev 2019-03-08 11:40:34 följande:

Okej, jag får nog boka en tid hos gyn för att se att allt ser bra ut.

Ska du testa idag då om mensen inte kommer?

Det låter bra att boka tid, det kan ju inte skada!

Jag fegade ur ;)) KANSKE imorgon. Om inte mens kommer. Fick kramp under dagen och var övertygad om att mensen kom, men inget hände. Hoppet lever!
  • Lita89
    sussovich skrev 2019-03-08 18:26:45 följande:

Fick MA i juli 2018 (v.9) och igår startade mitt MF (v.6)... Detta är så jädra tråkigt... försökt så länge och så slutar det så här igen... undra när det kommer ta sig nu? Och jag kommer ju knappast kunna känna någon gnutta glädje nästa gång, bara oro över ett ännu till MF/MA.. Är så trött och ledsen på detta :/ ...

Oh, beklagar! Jag funderar också på hur det kommer kännas nästa gång, hur kommer sambon reagera osv. Kram till dig!
  • Lita89
    Nube skrev 2019-03-09 10:33:21 följande:

Så spännande! Hoppas det blir ett + idag! :)

Rosa flytningar idag så mensen kommer nog igång snart. Känner mig inte så besviken som jag trodde jag skulle bli?! Bara att försöka igen liksom.
  • Lita89

Alltså jag blir inte klok på detta. Har blod när jag torkar mig, men inget i bindan? Var ganska mkt under em men bara lite nu. Brösten har gjort asont idag. Hur har er mens sett ut efter ma/mf? KAN DET BARA TA O KOMMA IGÅNG ELLER.

• Lita89
    Ellendellen skrev 2019-03-11 06:36:30 följande:

Exakt samma för mig. Förra söndagen kom det lite blod jag blev sjukt besviken, gick och köpte ägglossningstest och ladda om för nästa månad. Men sen kom aldrig mensen igång och ordentligt och jag blev GALEN. Visste inte från vilken dag jag skulle börja testa för ägglossning. Imorse tog jag ett graviditetstest som visade positivt :D 

ÅÅÅÅÅH GRATTIS!!! :D vilken härlig känsla!

Jag tog ett test imorse och det var negativt (den lilla blödningen har slutat) så jag får nog ladda om ändå :).
  • Lita89
    Nathaliejj skrev 2019-03-12 13:01:19 följande:

Liten uppdatering. Plussade 24/2 och fick ett andra missfall nu i söndags. Blir inget denna gång men känner mig pepp att försöka direkt efter blödningen. 

Tråkigt att höra. Hoppas det tar sig direkt!
  • Lita89
    Nube skrev 2019-03-11 12:30:50 följande:

Hoppas det tar sig nästa månad då!

Jag beställde ägglossningstester och grav.tester igår och ska boka tid för efterkontroll idag och då laddar vi också om. Kanske blir det en december bebis istället? :)

Det vore ju en underbar julklapp! Jag tror det blir utan äl-tester nu, jag blev gravid en gång utan så varför inte igen? :)) hoppas hoppas det blir plus snart, jag blir ju lite nedslagen av alla gravidbesked i omgivningen.
  • Lita89
    Jsv17 skrev 2019-03-12 22:02:58 följande:

Det blev mens för mig, men då fick ju kroppen en välbehövlig paus så nu laddar jag om för ny äl

Jag tror också att det var bra med en paus :) jag kan känna en lättnad att ?följa? läkarens råd samt veta att allt har kommit ut.
  • Lita89
    Nube skrev 2019-03-24 09:08:35 följande:

Jag fick positivt äl test idag! Så fort det gick! Nu ska vi försöka igen så får vi se om två veckor ;)

Tjoho! Happy humping ;).

Jag har också äl i dagarna så vi är ganska synkade :) (kör dock utan tester nu)
  • Lita89

Bim idag. Molvärk och ?tjockkänsla?. Hade en pytteblödning 5-7 dagar efter äl. Känner inget i brösten?! ÄR SÅ NERVÖS

• Lita89
    Jsv17 skrev 2019-04-04 23:04:25 följande:

Åh låter ju lovande! Håller tummarna

Äh, upp som en sol, ner som en pannkaka! Negativt test imorse och en kvart senare kom mensen :?). Jag är självklart superbesviken men vad ska man göra åt det liksom?
  • Lita89
    Nube skrev 2019-04-05 21:38:50 följande:

Tråkigt :/ Jag fick också min mens... tänker så ofta på hur jag hade velat få min oktober bebis. Men det kanske blir en vår bebis till oss istället? :)

Och jag kan inte sluta tänka på vår septemberbebis... det känns så meningslöst, nu är det två månader sen missfallet, jag var så säker på att bli gravid fort igen. Men men, håller tummarna för vårbebisar till oss! <3
  • Lita89
    Phie84 skrev 2019-04-06 08:41:41 följande:

Någon som äter trombyl för att minska missfallsrisken?

Jag gjorde/kommer göra, då jag har en historia av proppar.
  • Lita89
    Jsv17 skrev 2019-04-27 19:26:30 följande:

Hej tjejer,

Ska uppdatera lite om hur det går för mig, det har varit lite omtumlande senaste tiden.

Jag trodde ju att jag fick mens, och den var i princip som vanligt. Så i Måndags så skulle jag ta ett äl-test då jag borde haft äl typ nu i dagarna och jag brukar börja några dagar innan, ältestet blev till min förvåning megapositivt, det blev positivt medan kag höll fet i handen... och jag förstod direkt då jag känt mig lite konstig typ som att jag var gravid, mycket riktigt gravtestet jag då doppade ner direkt efter var också tydligt positivt, men förstod också direkt att något inte var rätt, jag tänkte direkt att jag fått ett utomkveds. Besökte gyn i Tisdags, där kunde man med vul inte se någon gravidtet i livmoder (vilket jag förstod få jag också börjat blöda igen) men heller inget på äggledare eller nån vätska i buken, jag andades ut lite hcg i blodet var 120, jag borde varit i typ v.7... Så jag tänkte ytterligare ett missfall, fick telefontid för att diskutera uppstart av utredning nu efter 3:e missfallet på rad, då ringer de upp igen på fredagen efter mitt uppföljnings-hcg, det ÖKAR, till 190... så inte nog för en frisk graviditet (vilket jag redan visste) men nu kvarstår risken för X, eller jag ska vara ärlig, allt pekar på den fast de inte kunde hitta det i Tisdags. Har jag tur så löser kroppen det själv, men nytt blodprov och vul på Måndag, ska åka in akut om jag får ont, men då jag inte har ont och inte blöder kraftigt så valde läkaren att avvakta och se om kroppen kanske löser det själv, så håll gärna tummarna för det <3

Så mycket ska man behöva gå igenom på den här resan, men konstigt nog känner jag mig bara ännu mer bestämd att fortsätta framåt, jag SKA lyckas till slut

Åh nej :(. Vilken kämpe du är <3 håller tummarna att allt löser sig på smidigast sätt!
  • Lita89

Jag blev gravid igen fem månader efter missfallet och är i vecka 30 nu :) hur har det gått för dig?

Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet