• Jsv17

Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet

Lita89 skrev 2019-02-19 14:01:18 följande:

Hurra! Men alltså, behöver jag oroa mig för de små mängder blod som fortfarande kommer? Vet inte ens om det räknas som blödning. Vill ju så gärna men läkaren sa inget sex under blödning. Intalar mig att hon menade den rejäla blödningen?

Nä det tror jag inte, jag tror också de menar när man verkligen blöder inte de typ färgade flytningarna man får på slutet
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Februari16 skrev 2019-02-20 19:02:42 följande:

Nu är skrapningen gjord (igår) och jag mår fysiskt ganska skapligt. Blöder inte särskilt och har inte ont. Nu ska bara själen lappas ihop också.

Jag fick rådet att jag inte ens behöver vänta in en mens innan vi försöker igen men just nu känns det som att jag gärna gör det, jag behöver nog lite tid att smälta allt det här. Det är inte varje dag man förlorar en trillinggraviditet...

Vad har ni andra fått för råd om när ni kan försöka igen?

Skönt att det gick bra, fysiskt iaf.

Vi fick också grönt ljus att köra på direkt igen om vi ville, fysiskt finns inga begränsningar för det, hon sa att de brukar rekomnderar det dels för datering av ny graviditet men även för att man ska få tid att läka mentalt men hon sa till mig att om jag kände mig redo så var det bara att köra på
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Nathaliejj skrev 2019-02-20 19:39:40 följande:

Någon så men ser något? Bim-6

Nej tyvärr inte... men det är ju väldigt tidigt än
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Liit skrev 2019-02-20 20:45:53 följande:

Pratade med en vän idag och sa att jag skulle fråga här...

Är det vanligt med väldigt tidiga gravidsymptom om man blir gravid direkt efter ett missfall?

Jag blev ju gravid snabbt efter missfallet i höstas (tyvärr blev ju det nu ett MA) men jag har aldrig känt något så snabbt och så tydligt som den här gången, så kanske... men å andra sidan hade jag ju ett MA ganska tätt inpå min son och den graviditeten kände jag inte ett smack före v.7. Men kroppen kanske är mer inställd på graviditet redan innan så kan ju vara att den ställer om sig snabbare Jag har ju aldrig blivit gravid direkt, utan alltid haft minst en mens emellan så när det är direkt kanske det är så.
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Nathaliejj skrev 2019-02-21 09:48:25 följande:

Idag då?

Jo men där är ju nåt! :D
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Frekvens skrev 2019-02-21 10:22:48 följande:

Hej alla!

Fick mitt andra missfall för två veckor sedan. Tankarna snurrar och jag undrar hur många fler man kommer att behöva genomgå, hur många man orkar. Fan också.

Beklagar dina missfall Jag har också haft två på rad.... Hur många orkar man, ja, det undrar jag ibland... men jag är envis och tror att det kommer att krävas mycket innan jag ger upp.

Det är tufft men jag väljer att bara köra på som vanligt en vända till dvs hoppas att det faktiskt var slumpen som gjorde att det råkade bli just jag och just två ggr på raken. Blir det ett tredje så har läkaren redan diskuterat utredning och då får man väl fundera på olika saker man kan testa själv (finns ju olika problematik som undrandesökare skriver om och då vissa saker man kan prova själv) men som den obotliga optimist jag är så tänker jag att det är klart det ska gå hela vägen nästa gång
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Lita89 skrev 2019-02-22 13:10:13 följande:

hurra för att gå på toa och upptäcka massa flytningar! (Tänk om någon hade sagt så för ett år sen ;D). Nu ska sambon bara övertalas om att magsjukan inte smittar längre.

Heja! Haha

Här går det trögt, äl-testen är toknegativa fortfarande man kan typ inte ens se test-strecket så förmodligen ingen äl den här veckan får hoppas på nästa!
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17

Nämen nu börjat det hända nåt... nu kan man iaf SE teststrecket, jag skojar inte hittills har det varit en sån svag skugga att det inte ens gått att få på bild haha så har jag lika snabba stegringar som jag haft innan så har jag nog äl iaf i nästa vecka

Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Liit skrev 2019-02-22 21:30:13 följande:

Åh hoppas du får ägglossning snart, och att det sätter sig! Själv hade jag förra helgen, kissar konstant igen och pirrar i tjejmagen. Får se om jag bara inbillar mig eller om det är tidiga symptom igen eftersom jag inte ens hunnit få en mens emellan...

Ja nu börjar jag få lite antydan till äl-flytningar också så bådar gott iaf

Åh låter ju lovande ju! Håller alla tummar och tår!!!
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Sept90 skrev 2019-02-23 21:46:28 följande:

Hej på er, beklagar verkligen era missfall/MA. Jag har två i bagaget, båda innan v 7. Nu senast 22 januari när blödningen startade, det var så tidigt så det känns som att kroppen kom tillbaka snabbt igen då jag hade ägglossning 14 feb. Har pcos så långa cykler och inte ägglossning varje månad. Känns så orättvist när man inte får lika många ?försök? på sig när cyklerna närmar sig dag 50 vissa mån. Vi har nu försökt sedan november 2017. Vi har en son på 3,5 år och jag stressar något enormt över att det kommer skilja honom och ett ev syskon över 4 år. Jag hoppas så att det är en sorg som går över när man väl fått en liten i magen som är där för att stanna. Håller tummarna för er allihopa, vi är inte ensamma! <3

Beklagar dina MF/ma

Jag stressade också över åldersskillnad... jag ville gärna ha barnen tätt typ 18mån till 2år emellan... blir jag inte gravid på typ första/andra försöket här nu så spricker det... Men jag tog typ 5min och sörjde sedan skakade jag av mig det, för jag är heeeelt säker på att när man väl har nästa lilla i sin famn du struntar man fullständigt i om det blev 2 eller 5 år emellan Så det tror jag faktiskt inte man bryr sig om alls sen. Så sörj det, så länge du behöver (inser att det inte räcker med 5min för alla) och även om det är en sorg du kommer bära med dig hela vägen till bebis är född, så är jag 100 på att den släpper då <3
    Pojke 9-12-17
Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet