• Jsv17

Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet

Jag har förresten också bestämt, eller lovat mig själv, att det blir INGA tidiga test. Jag har satt ett testdag för mig själv (som man brukar få vid ivf och sånt) och jag ska inte testa innan dess (förutsatt att jag inte får mens då för då kommer jag ju inte testa alls) jag orkar inte med att analysera svaga streck utan vill testa när man vet att man ska få tydliga besked. Så jag har valt äl+17 vilket blir 16:e Mars

Jag kommer heller inte bli jättebesviken om det inte går på första, då tror jag helt enkelt att kroppen behövde en paus och då måste jag ge den det, så känner mig rätt lugn den här gången. Dock har jag redan konstaterat att om min cykel börja följa sitt vanliga mönster och vi blir gravida nästa cykel ist kommer vi få bf typ runt julafton haha hade jag inte gillat för några år sedan, nu skulle jag bara se det som den absolut bästa julklappen någonsin, struntar fullständigt i vilken dag bebisen kommer på, bara den kommer <3

Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Sept90 skrev 2019-02-27 19:13:49 följande:

Det där kan man ju också grotta ner sig i rejält. Ska vi eller ska vi inte försöka denna månad, för blir det så blir det olägligt iom jul eller annat som ?krockar?. Men man kommer till en punkt där man bara vill ha ett barn och skiter i resten. :)

Bra strategi med när du ska testa! Jag tänker köra samma denna cykel då jag också är så less på att analysera och tänker att det fungerar som ett ?skydd? mot ev tidiga missfall. Sen hade väl ett drömscenario varit att vänta mer än några dagar då risken för missfall är stor fortsatt flera veckor. Men nu har jag det bara så färskt i minnet med att blödningen startade äl +17, då vill jag hellre inte veta alls.

Faktiskt så känner jag så, ett extremt tidigt missfall vill jag inte ens veta om just nu, sånt som kommer kring bim, men jag vill veta om jag får ytterligare ett kring v.6 då det är där det så att säga ?gått fel? varje gång nu även om ju detta inte kom ut förrän senare så då vill jag ha en utredning men orkar inte sörja någon kemisk graviditet nu utan då är jag hellre lyckligt ovetandes... Så äl+17 känns bra och rimligt, både att det ska synas tydligt och man har liksom hoppat den där allra första tidigaste missfallskategorin. Men det blir Lååång väntan nu, jag har faktiskt också oftast en lutealfas på 12 dagar så min bim ligger nog egentligen lite tidigare, men sätter 14 då man inte riktigt vet efter missfall och graviditet om kroppen håller samma mönster men får jag mens så misstänker jag att jag får den tom innan 13:e men det märker vi
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Liit skrev 2019-02-27 08:52:42 följande:

Hejja!

Lita89 skrev 2019-02-27 17:09:19 följande:

KUL!

Happy humping hehehehe. Vi får se om vi orkar en omgång till idag för säkerhets skull :)). Jag har inte haft samma sekret som vanligt, får hålla tummarna att jag ägglossar ändå.

Tirin skrev 2019-02-27 18:14:18 följande:

Tjoho!

Jag meddelade min man, så han åkte hem tidigt och sov i eftermiddags så han skulle vara pigg och på ikväll haha han är härlig
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Tirin skrev 2019-03-02 16:47:02 följande:

Hej tjejer,

Vet ej om ni minns att jag la ut lite fjösiga Lh-test i böjan på veckan, trodde det var äl trots svaga streck men flytningarna har liksom inte avtagit så har fortsatt att testa och se på fan, idag på dag 20 blev det positivt, köpte såna där digitala test med på er inrådan! Så nu blir det åka av, igen;) har aldrig någonsin fått stegring så sent i cyklen men känns ändå fint med starka fina streck så att man vet att allt funkar!

Tjoho! Heja!
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Ellendellen skrev 2019-03-03 08:40:07 följande:

Blir så otålig och vill testa nuom jag är gravid. Men som många av er skrivit innan så känns det onödigt. Dels kommer det säkert inte visa något plus att ett supertidigt missfall vill jag helst inte veta om. Väntar till BIM som är på onsdag. Hur länge väntar ni innan ni tar gravtest?

Jag brukar i normala fall vänta till bim, har testat tidigt också men generellt har jag det som regel, nu vill jag lägga lite extra på då jag dels inte vet hur kroppen reagerar nu efter MA så mensen kan ju bli lite sen ändå, men också för att jag inte vill veta om något supertidigt MF i det här läget så jag kör på bim+3, äl+17, den här gången. Jag tillhör kategorin som blir mindre besviken av mens än ett negativt test så väntat gärna in lite innan jag börjar testa. Gör det som känns rätt för dig, finns inget generellt rätt och fel, jag anser att man kan börja testa så tidigt som man vill om man mår bra av det och vill veta vid tidigast möjliga tidpunkt, och vänta in mens, sen mens, om man blir stressad av det där är vi nog alla olika.
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    halexan skrev 2019-03-03 13:29:47 följande:

Hjälp, är så nojig nu! Jag testade med ett tidigt CB i fredags som visade ett väldigt svagt streck. Igår och idag har jag testat med CB veckoindikator och där står "inte gravid". Mensen skulle kommit igår eller idag (och den är aldrig sen, kommer även alltid på morgonen så den borde ha varit här nu), mina spottings som jag brukar ha några dagar innan mens har uteblivit men jag har mensvärk. Exakt så här var det sist jag var gravid men nu känner jag rädsla för att ett missfall är på g igen eftersom veckoindikatorn säger att jag inte är gravid. Vet att jag inte kan göra så mycket mer än att vänta men jag mår så dåligt av att inte veta och behöver ventilera lite sålänge... Vad tror ni? Risk för missfall igen eller har mina hcg nivåer inte stigit tillräckligt mkt än?

Så svårt att säga, test som inte stegrar sig är ju generellt ett dåligt tecken men jag plussade inte med min son förrän bim+2 varken med digital eller nåt annat test (testade dock inte med testa tidigt) och nu sist som blev ett MA så plussade jag äl+10 (bim -4) och hade en jättefin stegring... Så länge mensen/blödningen håller sig borta så lever ju iaf hoppet, håller tummarna <3
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    halexan skrev 2019-03-03 16:10:30 följande:

Tack<3 Jag ska nog låta bli att testa nu i några dagar och bara låta det bli som det blir. För jag inser att även om jag skulle plussa så kan jag nog inte sluta oroa mig över vad som ev kan hända. 

Det är ju det bästa att avvakta några dagar hcg ska ju fördubblas varannan till var 3:e dag så där tidigt så om du väntar lite så borde du ju få ett tydligt besked. Och nej, har man haft MF så kan man inte sluta oroa sig oavsett hur stegringen ser ut eller hur mycket symptom man har, det finns ju en oro hos alla som är gravida, men för oss med MF i bagaget kan man nog gångra den oron med typ 100... Jag försöker att bara gilla läget när jag är gravid, att just nu är jag gravid och jag kommer vara nervös att något ska gå fel fram till bebis ligger på mitt bröst och skriker och så är det bara så får jag försöka hitta strategier och sätt att hantera den på bästa sätt men där kommer den alltid att vara... Hoppas du får ett plus! Och att pyret vill stanna <3
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17

Jag är på äl+6 bara och typ bim-8 så har inga känningar åt nåt håll men har faktiskt inte känt efter så mycket heller den här gången. Jag är mentalt inställd på att det inte kommer gå då vi aldrig blivit gravida direkt efter MF/ma innan så förhoppningarna är ganska låga den här månaden vilket på sätt och vis är skönt. Kommer säkert komma en liten besvikelse om/när mensen kommer men jag räknar ganska mycket med det, så skulle bli väldigt positivt överraskad och glad om det tog sig

Jag har satt testdag 16/3, bim+3, vill verkligen ge mensen chansen först, oooorkar inte några negativa test, usch, jag tycker det känns lättare att helt enkelt få mens isf

Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Nube skrev 2019-03-07 12:44:40 följande:

Hoppar in här (tyvärr) från BF oktober 2019 trådet då jag började blöda i tisdags efter några dagars bruna spottings och allt verkar ha kommit ut. Blöder fortfarande men inte så mycket längre. Jag var på tidig ultraljud den 18 februari när jag enligt mensen var 7+2. Ultraljudet visade ett tickande hjärta men fostret motsvarade inte veckorna och jag blev tillbakaflyttad en vecka. Anade då att något inte stämde - och jag hade rätt :(

Detta var mitt andra missfall. Första kom efter vårt andra IVF försök sommaren 2017, vid första ultraljudet hittades inget foster och missfallet var oroligt smärtsam. Som tur var hade jag nästan inte ont alls denna gång. Blev gravid efter tredje IVF september 2017 och vår dotter föddes sommaren 2018. Blev nu spontant gravid (har aldrig hänt förrut, snacka om överraskning!) i januari i år som nu då slutade i missfall.

Har låg amh och vi får se om vi lyckas själva igen eller om det blir IVF igen. Hoppas bara vi får ett till barn på något sätt.

Nog om mig, lider med alla er som gått igenom upprepade missfall. Har inte hunnit läsa igenom alla inlägg men ska försöka. Hoppas hoppas att vi alla lyckas till slut! Håller tummarna!

Beklagar dina missfall och er tuffa resa

Jag kämpar på efter två missfall på rad nu, men jag vägrar ge upp ska göra allt jag kan för att få ett syskon till vår son. Vad gäller för er måste ni försöka själva igen innan ivf, eller vad är det som gäller ? <3
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Smlan skrev 2019-03-08 10:07:47 följande:

Blod på pappret idag. Mensen var inte väntad förrän på söndag så jag är väldigt förvånad. Känns inte som cykel är helt stabil sen missfallet. I och för sig diffar det bara 2 dagar men cykeln brukar vara 28 dagar enligt klockan. Och mensen brukar alltid komma på natten. Jaha, nya tag nästa månad då. Är inte helt förstörd eftersom jag hade det på känn men blir såklart ledsen. Sitter på jobbet och lyssnar på deppig musik, kanske inte bästa aktiviteten för att muntra upp sig, haha.

Usch för mensen!

Jag känner likadant, vet redan att mensen kommer komma, precis lika tydligt som jag visste att jag var gravid i December. Har alla veckan-innan-mensen-tecken jag brukar så har redan ställt in mig på det, den borde komma Mån-Onsdag nån gång, det är bara ta nya tag. I mitt fall så tänker jag att kroppen kanske behöve en paus efter missfall och då får jag ge den det Klart det inte är kört än, men jag skulle bli väldigt förvånad om jag inte fick mens i början på nästa vecka om vi säger så...
    Pojke 9-12-17
Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet