Anonym (Lisa) skrev 2019-02-06 20:08:39 följande:
Ok, hej alla misslyckade biomammor med en skilsmässa bakom er! Lol. Bittra biomammor borde vara ett stående uttryck. Och ja, jag är medveten om art jag själv kanske snart är en sådan, ensam i en tvåa varannan vecka, saknandes mitt barn. Men tills dess kämpar jag på och målet i varje styvfamilj måste vara att det ska funka för alla inblandade, både barn och vuxna. Jag ska inte behöva sätta mitt liv på vänt halva tiden bara för att jag är styvmamma.
Till den som skriver att jag ska flytta ut: Ja, det kanske jag gör snart och då blir det en ny separation och ny styvfamiljskarusell för barnen. Lyckat!
Till den som skriver att jag borde vetat vad jag gav mig in på: Haha! Den var bra! Visste DU hur det skulle kännas att vara mamma innan du blev det? Det är samma som att bli styvmamma, man har ingen aning.
Inga tips från andra styvmammor som vill träna och ha egentid utan dåligt samvete?
Håller med helt och hållet. Hur ska man VETA?! Omöjligt! Är också en bonusmamma till 3st varannan vecka o har 3 egna. Har ingen egentid idag tyvärr då vi dels har massa aktiviteter varannan vecka o även mamma-veckor har vi ett barn här 2 dagar extra med aktiviteter då mamman inte kan göra ngt. Önskar jag kunde få lite egentid för MIG men det verkar inte så. Hade jag vetat vad allt detta innebar hade jag inte gått in i det men man vet inte alls.... Jag hade också med ett barn in som bor med oss på heltid men det har blivit en annan sak. Men det är tufft. Svårt o slappna av i mitt eget hem varannan vecka tyvärr då det är en annans barn här kan liksom inte lämna dörren öppen när man går på toa eller duschar o ha barnet utanför utan får släpa med barnet in o stänga o låsa, som exempel.
Lider med dig!