Hur hör ni styvmammor för att koppla av i ert eget hem?
Solklart detta. Du visste att han hade barn i vv-situation när ni skaffade barn, antar jag? Du får väl gilla läget.
Ska jag svara TS så kan jag säga så här. Den första tiden så gömde jag mig när bonusbarnen var här. Bonusarna och deras mamma krävde att all fokus skulle ligga på dom när de var här medans jag tog vår lilla (vår va liten medans hans barn var 17 och 15). Till slut brann jag av för alla människor måste få känna sig lite som herre i sitt eget hem. Droppen var när barnen och deras mamma klagade på att jag jobbade extra vissa helger vilket gjorde att mannen fick ta alla barn medans jag jobbade extra (han skulle ju helt skita i vår gemensamma enligt dom). Då sa jag ifrån och sa att absolut, jag lägger ner extrajobbet men då ska ni också veta att det blir ingen jävla utlandsresa i sommar. Orsaken till att jag jobbade extra var för att vi alla skulle ha råd att resa iväg. Nu blev det inget med det, snacka om att de blev snopna och förbannade över det. Men så kan det bli när vissa egon ska ha allt utan att bidra själva.
Se till att stå på dig TS så sluta göm dig. Alla ska må bra i en familj och det innefattar dig.