neaaaak skrev 2019-02-20 23:49:16 följande:
Jag tycker alla kommer med pek fingrar hit och dit, hur duktiga dom är. Den gör si och så och den andra gör fel.
Alla fungerar helt olika. Jag har 3 barn . 8,7 och 1 år. Min ett åring älskar att sitta och kolla på babblarna t.ex. Sen gör hon inte det hela dagarna kanske men ändå. Men när dom större barnen kollar på tv så här även hon valet om hon vill kolla på tv eller leka med sina saker. Barnen här har liksom padd tid redan när dom är 2 år på dagis! När dom är 6 år får dom en helt egen padda i skolan.
Jag är själv uppväxt mitt ute på landet och det jag lekte med var pinnar och kottar. Finns inte en möjlighet till att det enbart skulle funka på det viset idag!
Vi är väldigt aktiva utomhus med och mina barn har begränsad tid till sina paddor. Oftast används dom bara på kvällarna när dom vill varva ner i sängen. Men som just nu är jag väldigt sjuk och det är sportlov vilket innebär att barnen är hemma och sitter en hel del vid sina paddor . Men vad gör det! Lyckliga barn , lycklig mamma. Det som funkar bäst för er är även rätt för er:)
Nej detta är ingen duktighetstråd. Jag lät min ettåring se på tv också, för att jag inte orkade annat ibland. Men jag tänkte inte för en sekund att det var för hennes skull eller att det var något bra.
Jag kan önska att mina barn sett mindre på tv som små men JAG klarade inte bättre då. Jag vet det och därför är det ingen idé att älta att jag gjorde dåliga val då. Men det är ju självklart att barn inte behöver tv - tv för små barn är för föräldrarnas skull, inget annat.
Men utifrån mina egna erfarenheter kan jag ju nu ge input i andra perspektiv. Eftersom TS startar en tråd i ämnet vill hon ju sannolikt ha input och just andra perspektiv och idéer. Sen är det ingen som håller på och pratar om dåliga mammor eller mammashaming, att komma med sådana uttalanden gör bara de som inte vågar stå för sina handlingar och därför går i försvarsställning.