Abort, känslomässigt förstörd
Fick för lite mer än en vecka sedan reda på att jag blivit gravid trots dagen efter piller. (Använder inte detta som skydd vanligtvis....)
Jag visste om att det inte var 100% säkert och hade inte tänkt mig abort som en utväg om det inte vore för pappan till barnet. Jag tänkte att blir det ändå så är det helt enkelt meningen. Pappan var tydligen av en helt annan åsikt. Trots att det är han som fått mig att ändra tankar om barn. Jag har två barn sen tidigare som börjar bli stora nu o hade inte tänkt skaffa fler egentligen. Men han har fått mig att ändra åsikt under vårt förhållandes gång. Men nu när det kom till kritan vill han inte ha ?just nu?. Men gärna lite senare?!!
Jag har gjort abort många år sedan då jag levde med en man jag verkligen inte ville sätta barn till världen med. Efter att ha genomgått de, som gav sår både psykiskt o fysiskt lovade jag mig själv att det aldrig skulle hända igen.
O nu står jag här... dessutom ska jag idag skriva på papper på ett nytt jobb. Ett jobb man definitivt inte kan ha under en graviditet. O hela jag skriker att det är fel!!
Att man dessutom ska vänta så länge som en månad på att få aborten gjord är till att slita sönder en människas psyke. Är det verkligen männskligt att låta någon gå såhär?!
Fick köra ifrån jobbet gråtandes idag, vet inte hur jag ska hantera allt detta på en gång.
Känner att jag sakta men säkert faller ihop och tappar gnistan.
Jag vill bara springa ifrån min egen kropp..
Någon som varit med om liknande?