Bästa privata IVF kliniken efter misslyckade IVF-behandlingar via landstinget?
Är det någon som har tips om hur vi hittar bästa IVF-kliniken här i Sverige eller utomlands?
Bakgrund:
Jag och min kille båda 39 i år (han har 2 barn sedan tidigare 10 & 13 år gamla) har försökt bli gravida i över 2 år med IVF på rmc i Linköping. Nu har vi gjort sista försöket (det blev bara 3 insättningar tot) så nu måste vi leta oss vidare privat. (Vi bor och jobbar i Norrköping och Linköping.)
Vid första besök och utredning så har jag haft bra värden och allt har sett bra ut.
? Behandling 1 korta perioden
Gonal F: 7 ägg ut - 1 normalbefruktat - 1 embryo states in - tokblödde ruvardag 10 - missfall
? Behandling 2 korta perioden
Menopur: 4 ägg ut - normalbefruktat - 1 embryo sattes in
- tokblödde ruvardag 10 - missfall
? Behandling 3 långa perioden
Nässpray suprecur och sen Gonal F: 9 ägg ut - 2 normalbefruktade - 1 embryo sattes in
- tokblödde ruvardag 11 - missfall
Embryo 2 överlevde inte för nedfrysning
Det enda vi vet är att jag har haft svårt att få många och mogna ägg som sen blir normalbefruktade.
Vi väntar på en sammanfattning från läkaren i slutet av mars, lång väntan dit tyvärr. Men vi vill börja leta klinik och fortsätta så fort det bara går ????
Så inte SÅ många insättningar tyvärr på 3 ggr. Allt känns otroligt mörkt. Jag är jättestressad som 39 år gammal i sommar och med många års längtan till barn.
Nu måste vi börja om från början och leta efter var vi ska vända oss.
Alla tips om bra kliniker, bemötande priser och resultat såklart - viktigast av allt - mottages tacksamt!
Stort tack ??
Kajsa