• hellokajsa

Bästa privata IVF kliniken efter misslyckade IVF-behandlingar via landstinget?

Är det någon som har tips om hur vi hittar bästa IVF-kliniken här i Sverige eller utomlands?

Bakgrund:

Jag och min kille båda 39 i år (han har 2 barn sedan tidigare 10 & 13 år gamla) har försökt bli gravida i över 2 år med IVF på rmc i Linköping. Nu har vi gjort sista försöket (det blev bara 3 insättningar tot) så nu måste vi leta oss vidare privat. (Vi bor och jobbar i Norrköping och Linköping.)

Vid första besök och utredning så har jag haft bra värden och allt har sett bra ut.

? Behandling 1 korta perioden

Gonal F: 7 ägg ut - 1 normalbefruktat - 1 embryo states in - tokblödde ruvardag 10 - missfall

? Behandling 2 korta perioden

Menopur: 4 ägg ut - normalbefruktat - 1 embryo sattes in

- tokblödde ruvardag 10 - missfall

? Behandling 3 långa perioden

Nässpray suprecur och sen Gonal F: 9 ägg ut - 2 normalbefruktade - 1 embryo sattes in

- tokblödde ruvardag 11 - missfall

Embryo 2 överlevde inte för nedfrysning

Det enda vi vet är att jag har haft svårt att få många och mogna ägg som sen blir normalbefruktade.

Vi väntar på en sammanfattning från läkaren i slutet av mars, lång väntan dit tyvärr. Men vi vill börja leta klinik och fortsätta så fort det bara går ????

Så inte SÅ många insättningar tyvärr på 3 ggr. Allt känns otroligt mörkt. Jag är jättestressad som 39 år gammal i sommar och med många års längtan till barn.

Nu måste vi börja om från början och leta efter var vi ska vända oss.

Alla tips om bra kliniker, bemötande priser och resultat såklart - viktigast av allt - mottages tacksamt!

Stort tack ??

Kajsa

• Svar på tråden Bästa privata IVF kliniken efter misslyckade IVF-behandlingar via landstinget?
  • hellokajsa
    UndrandeSökare skrev 2019-03-10 07:37:35 följande:

PGS är ej lagligt i Sverige och ej lagligt i Danmark heller. Däremot är det lagligt i andra länder som Lettland (Riga), Grekland, etc Googla på PGS så får du mer info. PGS görs på embryonas dag 5.

Orsaken att vi valde Riga istället för Danmark, är dels för att PGS är lagligt i Riga, men ej i Danmark. Sen har Riga högte åldersgräns för insättning än Danmark har. I Danmark är det max 45 år. När kvinnan fyller 46 år så kastas alla hennes embryon i frysen där. I Riga är åldersgränsen 50 år.

Jag vet ej hur många embryon man minst måste ha för att göra PGS, men du kan kontakta Avaclinic i Riga om du vill veta svaret på det.

Jag kan också rekommendera att ni låter din man göra Sperm dna fragmentationstest (finns ej i Sverige), min man gjorde det i Riga. Eftersom onormala spermier kan befrukta ägg, men det blir bara minus eller missfall då.

Låter ju bra! Känns ju som en vill kunna välja pgs och kolla spermierna ordentligt plus äggen. Hur gjorde du med dina journaler, hur fick du dom översatta? Kollade lite flyg, verkar inte jättebilligt och smidigt att flyga dit... kollade fr Sthlm vi bor i Norrköping. Hur tog ni er dit?
  • UndrandeSökare
    hellokajsa skrev 2019-03-10 11:42:49 följande:

Låter ju bra! Känns ju som en vill kunna välja pgs och kolla spermierna ordentligt plus äggen. Hur gjorde du med dina journaler, hur fick du dom översatta? Kollade lite flyg, verkar inte jättebilligt och smidigt att flyga dit... kollade fr Sthlm vi bor i Norrköping. Hur tog ni er dit?

Första gången när vi skulle dit och göra spermaprov och träffa läkaren så flög vi direkt från Arlanda till Riga.

När jag gjorde insättning tog jag båten över ensam(kryssning via Tallinn, det kostade ca 1600kr för 1 person inkl anslutningsbussar till och från Värtahamnen i Stockholm där båten går ifrån, egen hytt och 2 frukostar och 2 middagsbuffeer ombord.

Då får man drygt 6 timmar i Riga innan båten vänder tillbaka till Sverige. Gott om tid för att gå och äta lunch och träffa läkaren.

Gå in på Tallinks hemsida och kolla. Just nu är det extrapris om man bokar innan 12 mars och reser innan 22 juni 2019.

Avaclinic ligger på ca 10 min promenadavstånd från båtterminalen i Riga. Kliniken är stängd på lördagar och söndagar. Det var lätt att få kontakt med kliniken. Jag gick bara in på deras hemsida en vardag och började chatta med en av klinikens koordinatorer Veronika och sen fortsatte vi kontakten via mail. De har inga väntetider.
  • UndrandeSökare

Du kan nog översätta dina journaler själv om du vill.

Vi hade bara gjort en missfallsutredning i Sverige som inte visade något. Sen hade jag gjort en immunutredning i Aten där blodproven analyserats i USA, så de var på engelska. Dem scannade jag in och mailade till kliniken i förväg innan vi reste dit.

Om man vet lång tid i förväg när man ska resa kan man hitta billiga flygresor, men när man ska göra insättning får man inte veta exakt datum för insättning förän nnågra dagar innan och då blir det billigare att åka med båt än flyg. Välj kryssning, inte reguljärbåtbiljetter, De är dubbelt så dyra.

Du kan googla på Avaclinic Riga så hittar du deras svenska hemsida inkl prislista. Både läkaren och koordinatorerna talar bra engelska.

• LillaAw

Vi lyckades på linnekliniken i Uppsala på vårt tredje försök då de kombinerade gonalf och menopur. Är nöjd med vården där och läste statistisk om var de hade bäst resultat och de var i topp. Fick embryoglue och det ligger embryot i vid insättning :) lycka till!

Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • hoppas 2014

Livio Falun rekommenderar vi starkt. Tror inte vi fått vår dotter (föddes när jag var 42) el gravid nu vid 44 utan dem.

Kort version - första ivf försöket Gonal-f, 3 ägg, varav 2 var mogna, minus. Ivf 2 prasteron i 2 månader o sedan menopur total frys pga överstimulering, 2 5dagars o ett 6 dagars t frysen. Fet stimulerad cykel insättning av 2 5dagars- gravid men MA. Ivf 3 (fortsatte m prasteron o menopur) gravid m dottern. Vid ivf 2 o 3 tog jag även trombyl o intralapiddropp före o efter insättning.. Hör av dig om du har frågor!

• Najo
    hellokajsa skrev 2019-03-04 14:44:25 följande:

Är det någon som har tips om hur vi hittar bästa IVF-kliniken här i Sverige eller utomlands?

Bakgrund:

Jag och min kille båda 39 i år (han har 2 barn sedan tidigare 10 & 13 år gamla) har försökt bli gravida i över 2 år med IVF på rmc i Linköping. Nu har vi gjort sista försöket (det blev bara 3 insättningar tot) så nu måste vi leta oss vidare privat. (Vi bor och jobbar i Norrköping och Linköping.)

Vid första besök och utredning så har jag haft bra värden och allt har sett bra ut.

Gonal F: 7 ägg ut - 1 normalbefruktat - 1 embryo states in - tokblödde ruvardag 10 - missfall

Nässpray suprecur och sen Gonal F: 9 ägg ut - 2 normalbefruktade - 1 embryo sattes in

Det enda vi vet är att jag har haft svårt att få många och mogna ägg som sen blir normalbefruktade.

Vi väntar på en sammanfattning från läkaren i slutet av mars, lång väntan dit tyvärr. Men vi vill börja leta klinik och fortsätta så fort det bara går ????

Så inte SÅ många insättningar tyvärr på 3 ggr. Allt känns otroligt mörkt. Jag är jättestressad som 39 år gammal i sommar och med många års längtan till barn.

Alla tips om bra kliniker, bemötande priser och resultat såklart - viktigast av allt - mottages tacksamt!

Stort tack ??

Kajsa

Carl von Linne i Uppsala!
  • Lillastjärnskottet
    hoppas 2014 skrev 2019-04-02 01:11:09 följande:

Livio Falun rekommenderar vi starkt. Tror inte vi fått vår dotter (föddes när jag var 42) el gravid nu vid 44 utan dem.

Kort version - första ivf försöket Gonal-f, 3 ägg, varav 2 var mogna, minus. Ivf 2 prasteron i 2 månader o sedan menopur total frys pga överstimulering, 2 5dagars o ett 6 dagars t frysen. Fet stimulerad cykel insättning av 2 5dagars- gravid men MA. Ivf 3 (fortsatte m prasteron o menopur) gravid m dottern. Vid ivf 2 o 3 tog jag även trombyl o intralapiddropp före o efter insättning.. Hör av dig om du har frågor!

Jag håller precis på att läsa in mig lite på Falun. Är väldigt intresserad av deras behandlingsmetod av intralipiddropp. Är 42 år och har gjort en IVF behandling på Nordic i GBG varav det första gav mig 3 St fina 5-6 dagars embryon. Blev gravid på första men slutade i MA. De Andra två gav ingenting. Finns det möjlighet att kontakta dig? Har en del frågor och funderingar :)
  • UndrandeSökare
    hellokajsa skrev 2019-03-04 14:44:25 följande:

Bakgrund:

Stort tack ??

Kajsa

Hur har det gått för dig? Vilken klinik valde ni?
  • bonzo

Får jag fråga vad ni har för amh värde? Jag är fyllda 41 och försökt bli gravid i 1 1/2 år nu. Har barn sedan innan. Gynekologen jag går hos rekommenderar ivf så snart som möjligt. Men jag har ett bra amh värde så tycker det borde fungera på hemmaplan.

Har kollat på kliniker Örebro, Falun och Göteborg . Ännu inte bestämt hur vi ska göra eller vart..

• Najo
    bonzo skrev 2019-11-10 15:05:23 följande:

Får jag fråga vad ni har för amh värde? Jag är fyllda 41 och försökt bli gravid i 1 1/2 år nu. Har barn sedan innan. Gynekologen jag går hos rekommenderar ivf så snart som möjligt. Men jag har ett bra amh värde så tycker det borde fungera på hemmaplan.

Har kollat på kliniker Örebro, Falun och Göteborg . Ännu inte bestämt hur vi ska göra eller vart..

Är 44 (45 i januari) o kör ivf på cvl i uppsala. Hade AMH 1.4 i våras. Äggplock i morgon.
  • Najo
    Najo skrev 2019-11-10 16:51:08 följande:

Är 44 (45 i januari) o kör ivf på cvl i uppsala. Hade AMH 1.4 i våras. Äggplock i morgon.

Dessvärre räcker det inte med bra amh eftersom kvaliteten sjunker med ålder. Jag skulle rek ivf om ni vill ha ett barn till. Men visst vänta ett antal månader så länge du är 41 men sedan skulle jag ivf:a.
  • Najo
    Zwilma skrev 2019-11-10 17:08:24 följande:

Carl von Linné kliniken ??

Japp sorry för otydligheten:)
  • bonzo

Tack! Ja det blir väl så att vi får köra ivf till våren.. Äggen blir ju gamla trots bra värde (3.3).. , kanske därför jag inte blir gravid. Dåliga ägg.. J)

Najo skrev 2019-11-10 16:53:57 följande:

Dessvärre räcker det inte med bra amh eftersom kvaliteten sjunker med ålder. Jag skulle rek ivf om ni vill ha ett barn till. Men visst vänta ett antal månader så länge du är 41 men sedan skulle jag ivf:a.

• bonzo

Lycka till på äggplock! :)

Najo skrev 2019-11-10 16:51:08 följande:

• Najo
    bonzo skrev 2019-11-10 20:52:49 följande:

Lycka till på äggplock! :)

Tack! Jag hade 3.3 i amh då jag blev gravid med 2an, då var jag 39(nästan 40).
Svar på tråden Bästa privata IVF kliniken efter misslyckade IVF-behandlingar via landstinget?