Bästa privata IVF kliniken efter misslyckade IVF-behandlingar via landstinget?
Hej! Har en tid nu velat skriva en egen tråd i forumet för att tipsa om en fertilitetsklinik i Aten, Grekland. Där gjorde vi vår IVF, en gång och lyckad (jag bor där). Det är en av de bästa fertlitetsklinikerna i Grekland och har jättebra resultat. De heter embryoland och deras sida är "www.embryoland.gr". Det finns en engelsk version också. Det kanske låter lite konstigt att åka till Grekland för nåt sånt här, men tydligen är Grekland ledande inom det här området! Och till denna klinik kommer det folk från hela världen! Flera från Sverige! Jag vet att de har Skype samtal först, de får skicka in lite prover tror jag, sen åker man dit för att göra hela IVF proceduren, men sen kan man åka hem igen medan man väntar på resultatet. Du anar inte hur ofta vi kom in på läkarens kontor och Jag hörde honom skypa med nån utlänning på Skype och meddela dem att de var gravida. Pratade med jättemånga där från andra länder som kommit till Grekland just för att bli gravida, de flesta hade försökt i flera år i deras hemländer innan de åkte dit och blev för första gången gravida. Sista gången jag var på läkarens kontor var det en kvinna på 55+ som ringde honom för att hon hade förverkar. Jag själv hade stora problem med endometrios och de flesta av mina ägg var förstörda /dålig kvalité. Cystor hade jag också. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna bli med barn. Men det gick på första försöket! Kan tyvärr inte jämföra med IVF I Sverige dock eftersom jag aldrig gjort det där. Ett försök på Embryoland kostar runt 2000 och 2500 euro, minns inte den exakta summan. Om du eller någon annan är intresserad så ger jag gärna mer information!