• Najo

Bästa privata IVF kliniken efter misslyckade IVF-behandlingar via landstinget?

hellokajsa skrev 2019-03-04 14:44:25 följande:

Är det någon som har tips om hur vi hittar bästa IVF-kliniken här i Sverige eller utomlands?

Bakgrund:

Jag och min kille båda 39 i år (han har 2 barn sedan tidigare 10 & 13 år gamla) har försökt bli gravida i över 2 år med IVF på rmc i Linköping. Nu har vi gjort sista försöket (det blev bara 3 insättningar tot) så nu måste vi leta oss vidare privat. (Vi bor och jobbar i Norrköping och Linköping.)

Vid första besök och utredning så har jag haft bra värden och allt har sett bra ut.

? Behandling 1 korta perioden

Gonal F: 7 ägg ut - 1 normalbefruktat - 1 embryo states in - tokblödde ruvardag 10 - missfall

? Behandling 2 korta perioden

Menopur: 4 ägg ut - normalbefruktat - 1 embryo sattes in

- tokblödde ruvardag 10 - missfall

? Behandling 3 långa perioden

Nässpray suprecur och sen Gonal F: 9 ägg ut - 2 normalbefruktade - 1 embryo sattes in

- tokblödde ruvardag 11 - missfall

Embryo 2 överlevde inte för nedfrysning

Det enda vi vet är att jag har haft svårt att få många och mogna ägg som sen blir normalbefruktade.

Vi väntar på en sammanfattning från läkaren i slutet av mars, lång väntan dit tyvärr. Men vi vill börja leta klinik och fortsätta så fort det bara går ????

Så inte SÅ många insättningar tyvärr på 3 ggr. Allt känns otroligt mörkt. Jag är jättestressad som 39 år gammal i sommar och med många års längtan till barn.

Nu måste vi börja om från början och leta efter var vi ska vända oss.

Alla tips om bra kliniker, bemötande priser och resultat såklart - viktigast av allt - mottages tacksamt!

Stort tack ??

Kajsa

Carl von Linne i Uppsala!
  • Najo
    bonzo skrev 2019-11-10 15:05:23 följande:

Får jag fråga vad ni har för amh värde? Jag är fyllda 41 och försökt bli gravid i 1 1/2 år nu. Har barn sedan innan. Gynekologen jag går hos rekommenderar ivf så snart som möjligt. Men jag har ett bra amh värde så tycker det borde fungera på hemmaplan.

Har kollat på kliniker Örebro, Falun och Göteborg . Ännu inte bestämt hur vi ska göra eller vart..

Är 44 (45 i januari) o kör ivf på cvl i uppsala. Hade AMH 1.4 i våras. Äggplock i morgon.
  • Najo
    Najo skrev 2019-11-10 16:51:08 följande:

Är 44 (45 i januari) o kör ivf på cvl i uppsala. Hade AMH 1.4 i våras. Äggplock i morgon.

Dessvärre räcker det inte med bra amh eftersom kvaliteten sjunker med ålder. Jag skulle rek ivf om ni vill ha ett barn till. Men visst vänta ett antal månader så länge du är 41 men sedan skulle jag ivf:a.
  • Najo
    Zwilma skrev 2019-11-10 17:08:24 följande:

Carl von Linné kliniken ??

Japp sorry för otydligheten:)
  • Najo
    bonzo skrev 2019-11-10 20:52:49 följande:

Lycka till på äggplock! :)

Tack! Jag hade 3.3 i amh då jag blev gravid med 2an, då var jag 39(nästan 40).
Svar på tråden Bästa privata IVF kliniken efter misslyckade IVF-behandlingar via landstinget?