Anonymmmmm1 skrev 2019-03-25 14:31:43 följande:
Mitt perspektiv är att han får vara ok med att inte leva över din livsstil utav respekt för dig, du ska inte heller kräva en högre livsstil som innebär att du förlitar dig på hans pengar för att leva ditt liv. Jag tycker att om man tar bort självständigheten från folk så tvingar man in dom i en beroende ställning där dom behöver ha någon annans pengar istället för att leva under sina egna gränser. För om det nån dag tar slut för er så kan du verkligen vänta dig att dessa pengar han lägger ut på dig ( ja för det är det han gör det är inte dina pengar bara för du ligger med honom ) så kan du räkna med att han kommer göra dig påmind om var han har lagt ner på er.
Tycker du verkligen det är ok att bara för ni är ihop att du spenderar hans pengar ? om du ärligt tycker det är okej så får du göra så.
Vi ligger inte bara med varandra, vi har barn och hus ihop. Jag hoppas innerligt att folk inte flyttar ihop endast för att ha någon att ligga med.
Jag spenderar inte hans pengar, jag spenderar mina pengar, men våra gemensamma utgifter delar vi på procentuellt, bolån/mat/fakturor. Han tjänar tredubbelt så mycket som jag och betalar därför 3/4 av våra utgifter och jag betalar en fjärdedel eller mer om jag kan. Om vi skulle åka på semester tillsammans så delar vi också så.