Inlägg från: Limeblad |Visa alla inlägg
  • Limeblad

Varför skaffar ni barn?

Känns rätt överdrivet att avstå barn pga att båda föräldrarna har heltidsjobb. Jag kommer i alla fall inte göra det. Upplever inte att jag har tagit skada av att mina föräldrar jobbade heltid och hade mig på dagis/fritids när jag var liten. Vi hade en bra relation då och har det även idag.

• Limeblad
    sextiotalist skrev 2019-04-20 21:40:06 följande:

Och du har besökt alla förskolor i landet?

Det är ingen idé. Oraklet sitter på sanningen i detta ämne. Skulle dock vilja ha en bedömning av de som föddes sent 80-tal, tidigt 90-tal. Känner bara ett par som hade en mamma som var hemma. Vi andra var på dagis och fritids i 9-10 timmar om dagen. Hur är vår dom? Vi som inte upplever att vi tog skada utan minns den tiden med glädje och upplever oss ha en fin relation med våra föräldrar?
  • Limeblad
    sextiotalist skrev 2019-04-23 10:04:53 följande:

Håller med, jag är ju äldre än vad du är och det betygsystem som vi hade var mer förlåtande. Det räcker inte med att vara tillräckligt bra, du måste vara perfekt i alla delar för att få bra betyg.

Lägg till en stor bostadsbrist i delar av landet som spär på stressen för unga vuxna. Eller varför inte otrygga anställningar som gör det svårt att leva livet långsiktigt. Finns många orsaker till stress hos unga som inte är kopplade till föräldrarna.

Sen kan ts börja med att läsa sin egna ts om hur barn mår. Eller varför inte inlägg 12 eller 122. Sen ännu fler inlägg om att föräldrars sätt att umgås med sina barn inte är nog lekfulla. Tror det är du ts som är schitzofren.
Svar på tråden Varför skaffar ni barn?