Varför skaffar ni barn?
Det är helt sant. Vi är i sådan minoritet pga en forskning som gjordes under 60 och 70 talet, med de förutsättningar som var då.
Idag ser forskningen helt annorlunda ut med nästan helt ny verksamhet att ta ställning till. Den ignoreras då siffrorna och datan inte lägger förskolan på plus. Sedan tillkommer en hel del forskning som ser att barnen behöver för deras skull en förändring i verksamheten.
Allt finns att läsa i ny forskning.
Regeringen väljer att lyssna på socialstyrelsen istället som har sin information i forskningen som gjordes för ett halvt sekel sedan, idag samma innehåll men omarbetad av samma författare.
Vettigt? Nej.
Så ja vi hemmaföräldrar blir motarbetade då Alla artiklar i tidningar antingen tystas eller försvinner. Förutom de som lovordar förskolan då.
Förskoleupproret finns av en anledning, och det är inte för att allt är bra.
Men alla gör efter sina förutsättningar. Man kan inte dömma andra och spotta på deras val hur fel jag än tycker att de gör. Det enda jag kan göra är att uppmuntra andra att fundera i samma banor som mig. Men inte tvinga dem.
Vi alla älskar våra barn och vi gör så gott vi kan, varje dag. Det är svårt nog ändå att vara förälder och göra allt rätt och vara så perfekt man bara kan utan att någon ska kritisera.