sextiotalist skrev 2019-04-23 11:14:22 följande:
Va!!
Du anser att det dåliga måendet beror på att föräldrarna inte leker med barnen, jag och LFF anser att det är andra faktorer som det kan bero på. Jag har INTE förnekat att det är fler som mår dåligt idag. Men däremot har vi inte samma uppfattning om varför.
Det jag skrivit är att det viktiga är att det finns en bra och sund relation mellan föräldrarna och barnet och det behöver inte innebära att man leker med barnet, utan det viktiga är att man interagerar med barnet.
Sedan påstår du att dagens förskolor är kassa, att barnen gråter, går med bajsiga blöjor och all personal är stressad. Jag tvivlar inte på att dessa förskolor finns, men det finns massor av förskolor som fungerar bra, hög personaltäthet, barnen har det bra. Fast det krävs ofta att föräldrarna är aktiva i sina val och att de får plats där för sina barn,
Min bror har (numera bara ett, det andra går i skolan) sitt barn i en kommunal förskola söder om Stockholm, det har varit ett toppenbra dagis. Min kollega har sina två barn i ett föräldrakoperativ som också är utmärkt. Barnen är glada när de lämnas, precis sådär lagom trötta, men glada, när de kommer hem, inte kinkiga och gnälliga, utan som man blir efter en dag med kompisar.
Min svägerska arbetar på en förskola i ett utsatt område i de södra delarna av Norrland, där de arbetar mycket för att få struktur, lite tufft eftersom det är många barn som är där kortare tider. Men likväl, de ser alla barn och ingen behöver gå med nedbajsade blöjor, Det bästa facit de har fått att de nya barnen, efter ett par veckor, blir lugna, glada och inte utagerande, utan lägger sin energi på det barn är bäst på, att leka.
Var skrev jag om det dåliga måendet som du nämner ? :)