Killar - feminist som tjej?
Krav/inte krav?
Krav/inte krav?
Jag är man och trygg i det, känner mig inte ett dugg hotad av starka kvinnor. Tvärtom vill jag ha ett jämställt förhållande med ömsesidig respekt och kärlek, och där var och en kan bära huvudansvaret för saker de är bra på. Sen om man kallar det feminism eller vanligt kommunalt folkvett gör mig detsamma.
Klart jag inte trodde. Det är bara kvinnor och muslimer som ska ta avstånd för vad andra kvinnor och muslimer gör.
Jag är man och trygg i det, känner mig inte ett dugg hotad av starka kvinnor. Tvärtom vill jag ha ett jämställt förhållande med ömsesidig respekt och kärlek, och där var och en kan bära huvudansvaret för saker de är bra på. Sen om man kallar det feminism eller vanligt kommunalt folkvett gör mig detsamma.
Jag bara tyckte din kommentar var märklig. Den hade liksom inget med mitt svar att göra.
Jag får medge att jag drar öronen åt mig när någon kallar sig själv för feminist. Däremot beror det förstås på vad hon har för individuell syn, är också för jämställdhet. Extremistiska feminister går dock helt bort.
Humanist ok, feminist nej tack.
Då har du nog totalt missuppfattat vad feminismen står för och vad den vill åstadkomma. Att vara feminist betyder INTE att vara stark. Feminismen är en rörelse som strävar efter att göra förändringar i samhället för att åstadkomma vad de påstår är jämställdhet. Det har alltså med ideologi att göra inte inre styrka. Det finns massor med starka och självständiga kvinnor som INTE är feminister, faktum är att majoriteten av alla kvinnor i Sverige och världen inte är feminister.
Det går, som du påstår här, inte veta att man är jämställd till 100 %. Det är den självgodheten som stör mig hos vissa feminister. Synd, för annars gillar jag dem och deras engagemang. Har dejtat flera f y i.
Även att man hänvisar till skolgången är bara en så onödig härskarteknik.
Då har du nog totalt missuppfattat vad feminismen står för och vad den vill åstadkomma. Att vara feminist betyder INTE att vara stark. Feminismen är en rörelse som strävar efter att göra förändringar i samhället för att åstadkomma vad de påstår är jämställdhet. Det har alltså med ideologi att göra inte inre styrka. Det finns massor med starka och självständiga kvinnor som INTE är feminister, faktum är att majoriteten av alla kvinnor i Sverige och världen inte är feminister.
*Påstås* - det är just det förnekandet som gör att vi inte kommer någon vart. Vi är låsta i att *så här är det*, män är förtryckare och kvinnor är de förtryckta.