• Anonym (Nätdejting4ever)

Killar - feminist som tjej?

Krav/inte krav?

• Svar på tråden Killar - feminist som tjej?
    Cnowle skrev 2019-04-19 01:36:46 följande:

YouGov är totalt opålitligt. Använd aldrig den som källa. Tro aldrig på någon undersökning som bygger på den.

Eller så säger man bara, vänligt och ödmjukt: vi noterar detta och arbetar med att locka fler. Politikersvar, men ändå. :P
    Anonym (benet) skrev 2019-04-19 13:52:17 följande:

Vilka orättvisor drabbas män av, som inte feminism bryr sig om?

Att män dör tidigare t ex. Att de tvingas ut i krig. Att de får prostatacancer.

Man har valt att fokusera på att de gråter för lite framför film och på bröllop, och det är la bra men inte tillräckligt.
    Dr Nail skrev 2019-04-19 14:40:56 följande:

Du är för tydlig. Var mer vag!

Sorry, kan ej.
    Anonym (F) skrev 2019-04-19 20:25:00 följande:

Och vilka frågor som berör kvinnor i jämställdhetens namn brinner män för?

Att tjejer ska ligga mer. För det gör att vi alla får ligga mer.
  • Anonym (kille)
    CarinaL26 skrev 2019-04-18 18:29:43 följande:
    Hur ska du ha det? I ett tidigare inlägg hänvisade du till feminismen som en samling heterogena ideologier. Här målar du ut den som en väldigt homogen ism.

Vill se källa på att det är en minoritet av kvinnorna som ät feminister i västvärlden. I länder med starkt kvinnoförtryck är det mindre konstigt då det av naturliga skäl ej kan syns på samma sätt och där kvinnan riskerar piskning och tortyr om hon försöker frigöra sig.

Är det något som feminismen INTE står för är det att förtrycka männen även om alt right högern gör sitt bästa för att få det att se ut på det sättet.
    Hur jag ska ha det? Precis som jag skriver, sen hur du väljer att TOLKA det är upp till dig.

Jag har redan angett källa till att enbart 27% av befolkningen är feminister. Om du klarat matten i grundskolan borde du kunna räkna ut att 73% är mer än 27%. Och eftersom 73% av befolkningen även inefattar kvinnor så betyder det att majoriteten av sveriges kvinnor inte är feminister.

Jag har inte skrivit att femiinismen förtrycker män, jag har skrivit att feminismen enbart bryr sig om kvinnor och skiter i orättvisor som drabbar män och kan alltdså inte kallas för jämställd
  • Anonym (den där anders)
    Anonym (Nätdejting4ever) skrev 2019-04-18 12:43:52 följande:

Krav/inte krav?

Nej absolut inget krav. Om hon säger hon är feminist så är det däremot krav på att hon måste förklara vad hon menar med det då det finns mängder med varianter. Är hon radikalfeminist så blir det goodbye direkt! Ska jag vara ihop med någon som hatar mig för att jag är man? Är hon däremot en feminist med sunda värderingar kring jämställdhet både för män och kvinnor så är det ett stort plus.
  • Anonym (den där anders)
    Anonym (benet) skrev 2019-04-19 13:52:17 följande:
    Vilka orättvisor drabbas män av, som inte feminism bryr sig om?
    Feminismen handlar ju om kvinnors jämställdhet, inte männens.
  • Cnowle
    Anonym (kille) skrev 2019-04-20 02:59:33 följande:

Hur jag ska ha det? Precis som jag skriver, sen hur du väljer att TOLKA det är upp till dig.

Jag har redan angett källa till att enbart 27% av befolkningen är feminister. Om du klarat matten i grundskolan borde du kunna räkna ut att 73% är mer än 27%. Och eftersom 73% av befolkningen även inefattar kvinnor så betyder det att majoriteten av sveriges kvinnor inte är feminister.

Jag har inte skrivit att femiinismen förtrycker män, jag har skrivit att feminismen enbart bryr sig om kvinnor och skiter i orättvisor som drabbar män och kan alltdså inte kallas för jämställd

Du kan fortfarande inte dra såna slutsatser av en ?undersökning? från YouGov. Eftersom vem som helst kan anmäla sig till den finns det ingen som helst representativitet för befolkningen, och den blir synnerligen lätt att påverka. Andelen feminister i Sverige kan vara i princip vad som helst, vi vet helt enkelt inte.
  • Överste Senap
    Anonym (Nätdejting4ever) skrev 2019-04-20 02:28:18 följande:

Att tjejer ska ligga mer. För det gör att vi alla får ligga mer.

Skojar du?
  • Överste Senap
    Anonym (Nätdejting4ever) skrev 2019-04-20 02:23:13 följande:

Att män dör tidigare t ex. Att de tvingas ut i krig. Att de får prostatacancer.

Man har valt att fokusera på att de gråter för lite framför film och på bröllop, och det är la bra men inte tillräckligt.

Hur många i Sverige tvingas ut i krig? Varför tror du att feminism inte ser prostatacancer som ett problem? (Kvinnor blir lika förtvivlade när deras män får prostatacancer som män blir när deras kvinnor får bröstcancer).

Låter som en okunnig bitter typ som inte har koll på mycket här i livet. Och skyller det säkert på kvinnorna.

Väx upp för fan! Vill du vara en man kan du börja med att bete dig som en!
Svar på tråden Killar - feminist som tjej?