Inlägg från: Carrie123 |Visa alla inlägg
  • Carrie123

BF februari 2020

justawoman skrev 2019-06-17 05:46:32 följande:

Plussade på ett Clearblue test igår. BF 19 feb 2020

Jag är snart 32 år och detta är vår första ?

Grattis! Valkommen hitSkrattande. Har du manga symtom?
  • Carrie123
    Sofiatheresa skrev 2019-06-17 17:54:31 följande:

Jag är gravid med mitt första barn, och är den första i kompisgänget som ska få ett barn. Har så mycket tankar och funderingar.. När träffar man en barnmorska för första gången?? Är rädd att boka en tid och sen få ett tidigt missfall, hur går man tillväga med sånt??

Grattis! Vilken vecka ar du i? 
    Tyvarr vet jag inte hur det funkar i Sverige da jag bor utomlands, men det kan nog vara bra att ringa dem och fraga da det ar sommar och kanske svarare att fa tid? 
    Jag ar supernojig och har googlat formycket pa det mesta... Ar i vecka 6+2 tror jag, men ska gora UL pa torsdag och da vet jag mer exakt. Ar nervos infor UL, men om allt ser bra ut sa kommer det kannas toppen! Min man ar valigt bra och sager att man kan liksom inte gora nagot utan vi kan bara gora det vi kan och hoppas att det gar bra sa du far forsoka tanka sa medHjärta
  • Carrie123

Det har med hunger.. Nar jag precis plussat for ett par veckor sedan ville jag inte ata nagot da jag inte var hungrig och speciellt inget fett eller friterat, men nu ar jag ett stort svart hal! Klarar inte att ata grot till frukost med jordnotssmor och banan langre som jag gjorde innan (testade i fredags och madde sa illa....!) utan ater nu en smorgas med ost, notter och yoghurt till frukost och ar fortfarande hungrig. Idag har jag lagt till en clementin och en kaka (haha, bra naringFlört) och kan inte vanta tills lunchen om en timme och vet att jag kommer bli hungrig efter 2 sekuner igen.. Ska ata sotpotatis och lax till lunch och kyckling med vitkal till middag (jag har craving pa pizzasallad som min man hatar sa blir smorstekt hehe). 

Vad ater ni som mellis och nagon som kanner som jag? Vill ata forhallandevis nyttigt och naringsrikt bade for min och fostrets skull. En frukt hjalper inte och at mycket proteinbars innan + som mellanmal da jag tranar en del och det ar smidigt, men vill inte ata for mycket sant langre. 

Kan ma lite illa ibland och framst efter mycket mat. Igar nar jag kom hem tryckte jag i mig nagra notter, korv i brod och chips till middag for jag var sa hungrig och kunde inte laga nagot annat som gick tillrackligt fortObestämd

• Carrie123
    Fkdkarlsson skrev 2019-06-19 05:31:25 följande:

Igår plussade jag. Var fyra dagar sen och ville kolla inför midsommar eftersom vi var i full färd att planera drinkar till festen. Visade tydligt gravid trots att det inte var morgonurin. Bf 20 februari enligt cykeln och blir andra barnet.

Grattis! Tur att det finns sa manga goda alkoholfria alternativ nu da! Vi gjorde en alkoholfri mojito till mig i lordags da vi hade vanner over pa middag (oj vad langsamt jag drack for jag behovde inte vin for hade ju min drink haha). Men det var gott och jag kande mig liksom "som en i ganget" anda med en god drinkGlad
  • Carrie123
    Fkdkarlsson skrev 2019-06-19 20:22:45 följande:
    Ja, jag är inte särskilt förtjust i alkohol alls så det är inget jag saknar, men hade haft sjuk ångest om jag testat mig först efter midsommar och inte haft en tanke på vad jag satt i mig.

Nu tar jag för givet att allt går vägen, funderar på namn, hur ska vi göra med barnvagn syskonvagn eller köra på nuvarande vagn och bärsele/sjal, ja allt man egentligen inte behöver tänka på förrän långt senare.
    Jag dricker inte ofta heller utan kanske ett glas vin till middagen pa helgen eller en drink da och da sa jag kommer inte direkt sakna det heller. Mest att jag tackar ja till vin om jag ar pa middag men nu kan jag ju inte det haha! Jag testade pa var arsdag da vi skulle ut och ata middag och ville inte dricka vin om jag var gravid och det var jag ju haha! 
  • Carrie123
    Llunah skrev 2019-06-19 19:37:13 följande:

Smyger in här ,,

Plussade söndag och är idag 4+2

Bf ca 23 feb 2020

Hemligt än så länge ??

Grattis!! Har du nagra symtom?
  • Carrie123
    Ev95 skrev 2019-06-20 10:32:42 följande:

Jag plussade 7 juni, 5 dagar innan beräknad mens. Är i vecka 6 (5+2) Längtar så otroligt mycket efter vår fina bebis!! Är det någon mer här som upplever starkare drömmar? Mycket tydliga drömmar, starka känslor i drömmarna, minns dom väl när jag vaknar också.

Grattis, vad kul! 
    Jag brukar dromma ofta, men jag drommer mer och trydligare drommar nu med. Oftast ganska roriga och gallande barnet. Ar det forsta barnet for er?
  • Carrie123
    Littlestar78 skrev 2019-06-20 21:27:58 följande:

Har ett VUL inbokat 9 juli och väntan känns såå lång..

Nån mer än jag som inte mår illa? Jag hade ett MA i januari och reagerade då också på att något illamående aldrig kom. Mina andra fullbordade graviditeter har alltid haft rejält illamående.. Kan inte låta bli att oroa mig för ännu ett MA..

Grattis! Det kommer snart vara 9 juli!! Hade UL idag som jag var nervös för men de såg en liten larv med tickande hjärta och var 6+3 jämfört med 6+4 som jag trodde så är nöjd! Jag har inte mått direkt illa (kan komma ibland på kvällen, i lördags morse var det ganska intensivt men inte mycket mer än så). Läste nånstans att det är verkligen långt från alla som mår illa så det betyder ju inget om man inte gör det! Sen är ju alla graviditeter så olika och förstår att det känns lite tuffare kanske om man haft MA. Illamåendet kanske kommer när som helst för oss båda!?
  • Carrie123
    Barnlängtan31år skrev 2019-06-21 10:58:21 följande:

Känner inte heller något illamående. Är i vecka 5+3. Har aldrig varit gravid förut, så vet inte riktgt hur det ska vara, men har förstått att det aldrig är lika :) Ska på VUL den 5 juli. Så nervös!! Är som så många av er andra väldigt orolig för missfall. Vet inte riktigt hur man ska hantera oron. Är väl bara att stå ut :)

Mina symtom är ömma bröst, ibland växtvärk och ständigt kissnödig.

Hur många gravtest har ni tagit? Jag har tagit hur många som helst känns det som :) Vill se strecken bli starkare. Funderar på att ta ett CB digital för att få se ett gravid 3+, men är lite nervös för att det inte ska visa det. Kanske är bättre att skippa det!

Håller tummarna för oss alla och stort grattis till oss att vi kommit så långt som vi gjort :)

Jag trodde jag skulle kanna mindre oro efter mitt UL igar, men njae hahah! Det var helt galet att det ar en liten larv i mig med ett tickande hjarta. Hoppas du kanner mindre oro efter ditt UL. Jag gjorde ett privat for att se om "det var pa riktigt" och om jag var i ungefar samma vecka som jag trodde (var en dag mindre haha sa ar 6+4 idag). Vi ska beratta for min bror idag da de kommer pa besok i helgen. 

Jag tog 4 gravidtest pa samma dag haha! Forst ett (sticka) som gav ett svagt streck, men jag hade inte hallt ut kisset sa tog ett test fran apoteket och det blev ocksa ett svagt, men tydligt plus. Dock inte morgonkiss. Sen ville min man dubbelkolla sa det verkligen var ratt sa vi testade pa kvallen och da det var ett 2 pack (ett men vecka) sa tog vi bada haha. Tror du kommer ma battre av att skippa ett till test for det kommer nog inte paverka dig varken positivt eller negativt. Jag tog ett (hade en sticka kvar) efter nagra dagar for jag fortfarande inte kunde tro det och det var starkt plus haha! 

Jag ar extremt hungrig och maste ata ofta. Trott, bli anfadd superlatt, lite stickningar/molvark ibland och sen har jag haft omma brost men det ar inte sa farligt langre. Kommer och gar sa imorn kanske de ar valdigt omma igen. Tarmarna jobbar inte som vanligt heller och humoret ar sadar ibland:) Har bara matt illa en halvdag hit och dit vilket ar ganska skont, men kan inte dricka kaffe langre vilker ar skumt. Kunde fa i mig latte eller islatte innan, men kan inte ens tanka pa att dricka det hellerSkrattande
  • Carrie123
    Barnlängtan31år skrev 2019-06-21 14:36:27 följande:
    Wow, grattis till den lilla larven <3!!

Haha, kan tänka mig att oron blir lvar trots VUL. Denna oro alltså.. blir tokig på den!

Jag tog faktiskt ett test ändå... Kan inte hålla mig :) Det visade dock 2-3. Känns sådär.. :/ Dock tog jag testet typ en timme efter jag kissat och sen är jag inte helt hundra på om jag är på 5+3. Så hoppas det bara var lite för tidigt! Tog ett vanligt gravtest som var starkt iaf. Usch, veckoindikatorstest borde inte få finnas (känner jag just nu, haha)! Tycker dock att mina bröst inte ömmar så mycket idag, vilket också gör mig orolig. Men men, vet ju att symtom kan komma o gå.

Ska på VUL om två veckor (v.7+3). Känns som en evighet, men får hoppas och tro på det bästa!

Stort lycka till!! Och försök släppa oron med tanke på din fina larv :) Kommer dock verkligen inte från rätt person, haha!
    Det ar ju sa svart med hormonnivan med sa som du sager kan det ju vara att testet fick for lite och att det precis var pa gransen. Det kommer nog ga bra ska du se! 

Mina brost kan omma massor pa kvallen och inget pa dagen och igar och idag fram till nu var de mer eller mindre inte alls omma, men har ju andra symptom och det har du kanske med? Typ trotthet, hunger eller liknande?
Svar på tråden BF februari 2020