BF februari 2020
Plussade på ett Clearblue test igår. BF 19 feb 2020
Jag är snart 32 år och detta är vår första ?
Plussade på ett Clearblue test igår. BF 19 feb 2020
Jag är snart 32 år och detta är vår första ?
Jag är gravid med mitt första barn, och är den första i kompisgänget som ska få ett barn. Har så mycket tankar och funderingar.. När träffar man en barnmorska för första gången?? Är rädd att boka en tid och sen få ett tidigt missfall, hur går man tillväga med sånt??
Det har med hunger.. Nar jag precis plussat for ett par veckor sedan ville jag inte ata nagot da jag inte var hungrig och speciellt inget fett eller friterat, men nu ar jag ett stort svart hal! Klarar inte att ata grot till frukost med jordnotssmor och banan langre som jag gjorde innan (testade i fredags och madde sa illa....!) utan ater nu en smorgas med ost, notter och yoghurt till frukost och ar fortfarande hungrig. Idag har jag lagt till en clementin och en kaka (haha, bra naring) och kan inte vanta tills lunchen om en timme och vet att jag kommer bli hungrig efter 2 sekuner igen.. Ska ata sotpotatis och lax till lunch och kyckling med vitkal till middag (jag har craving pa pizzasallad som min man hatar sa blir smorstekt hehe).
Vad ater ni som mellis och nagon som kanner som jag? Vill ata forhallandevis nyttigt och naringsrikt bade for min och fostrets skull. En frukt hjalper inte och at mycket proteinbars innan + som mellanmal da jag tranar en del och det ar smidigt, men vill inte ata for mycket sant langre.
Kan ma lite illa ibland och framst efter mycket mat. Igar nar jag kom hem tryckte jag i mig nagra notter, korv i brod och chips till middag for jag var sa hungrig och kunde inte laga nagot annat som gick tillrackligt fort.
Igår plussade jag. Var fyra dagar sen och ville kolla inför midsommar eftersom vi var i full färd att planera drinkar till festen. Visade tydligt gravid trots att det inte var morgonurin. Bf 20 februari enligt cykeln och blir andra barnet.
Smyger in här ,,
Plussade söndag och är idag 4+2
Bf ca 23 feb 2020
Hemligt än så länge ??
Jag plussade 7 juni, 5 dagar innan beräknad mens. Är i vecka 6 (5+2) Längtar så otroligt mycket efter vår fina bebis!! Är det någon mer här som upplever starkare drömmar? Mycket tydliga drömmar, starka känslor i drömmarna, minns dom väl när jag vaknar också.
Har ett VUL inbokat 9 juli och väntan känns såå lång..
Nån mer än jag som inte mår illa? Jag hade ett MA i januari och reagerade då också på att något illamående aldrig kom. Mina andra fullbordade graviditeter har alltid haft rejält illamående.. Kan inte låta bli att oroa mig för ännu ett MA..
Känner inte heller något illamående. Är i vecka 5+3. Har aldrig varit gravid förut, så vet inte riktgt hur det ska vara, men har förstått att det aldrig är lika :) Ska på VUL den 5 juli. Så nervös!! Är som så många av er andra väldigt orolig för missfall. Vet inte riktigt hur man ska hantera oron. Är väl bara att stå ut :)
Mina symtom är ömma bröst, ibland växtvärk och ständigt kissnödig.
Hur många gravtest har ni tagit? Jag har tagit hur många som helst känns det som :) Vill se strecken bli starkare. Funderar på att ta ett CB digital för att få se ett gravid 3+, men är lite nervös för att det inte ska visa det. Kanske är bättre att skippa det!
Håller tummarna för oss alla och stort grattis till oss att vi kommit så långt som vi gjort :)