Inlägg från: Carrie123 |Visa alla inlägg
  • Carrie123

BF februari 2020

Burgaren123 skrev 2019-06-25 16:03:40 följande:

Jag var hos gyn idag och då såg man att det var en ofostrig graviditet. Blev väldigt ledsen men måste försöka tänka positivt och hoppas att det går vägen nästa gång.

Jag beklagar, maste varit ett jobbigt besok och upplevelseRynkar på näsan Hoppas du mar okej efter omstandigheterna och att det kommer sakert ga bra nasta gang!
  • Carrie123
    Ritzy skrev 2019-06-27 09:45:34 följande:

Hoppar också in här! Plussade i måndags efter att mensen var några dagar sen. Är i vecka 5 tror jag och lite osäker på bf, men borde vara 20-26 feb. Har inte varit hos barnmorska än så allt är lite oklart. Flyttade till London i september och gifte mig alldeles nyligen, så graviditet var inte planerat men ändå välkommet :)

Grattis! Bor du i London nu? Jag bor i Dublin sedan 14 manader.
  • Carrie123
    Flima skrev 2019-06-27 10:58:09 följande:

Jag behöver lite råd... jag ska till tandhygienisten, som är min mamma, imorgon. Vi har inte berättat något för mina föräldrar än -de vet inte ens om att vi har försökt bli gravida - och min sambo tycker att vi ska avvakta tills det blir säkrare. För mig är det lugnt att berätta även om det inte skulle gå vägen. Problemet nu är att mamma kommer vilja röntga mina tänder och jag kan ju inte be om ett skydd för magen utan att hon fattar vad som pågår. Jag har dock läst att stråldosen från tandläkarröntgen är så låg att det inte ska vara någon fara även utan skydd, men jag börjar känna att det är dumt att chansa.

För att göra det hela ännu svårare så har jag under förmiddagen haft en ny typ av värk som kommer och går, känns typ som att det kommer från äggstockarna. Det känns inte likadant som ?vanlig? molvärk som jag har haft till och från i ett par veckor. Det behöver ju inte vara något alls men OM jag skulle lyckas övertala sambon att berätta för mina föräldrar ikväll känns det ju ännu mer onödigt om den här nya värken skulle vara början på ett MF.

Vad skulle ni ha gjort?

Kan du inte komma med en bortforklaring om att du maste boka om ett litet tag? Gor hon det bara under oppettider eller ar hon flexibel med tiderna? Tanker hur svart det ar att fa en ny tid? Du kanske kan vara valdigt forkyld (kanske svart via telefon), matforgiftning eller nagot som kom upp eller vad som? Vet inte om du ar en person som alltid kommer ihag saker annars kan du ju ha dubbelbokat nagot. Hade inte gatt dit utan att beratta om du nu ska rontgas. 

Nar ska ni beratta for dina foraldrar och vilken vecka ar du i? Glad
  • Carrie123
    Flima skrev 2019-06-27 13:13:28 följande:

Nä, jag börjar också känna att jag inte vill chansa. Även eftersom att hon kanske blir besviken för att hon utsatt mig/oss för en onödig risk isf.

För min egen del skulle jag kunna berätta idag! Det är min sambo som är lite mer återhållsam, hehe. Min syster är också gravid och har haft två missfall innan det som vi alla har pratat mycket om, så de är ju väl medvetna om att det kan hända!

När har/ska ni andra berätta för folk? Gör ni skillnad på familj/nära vänner och andra?

Då vi bor utomlands så berättade vi för min bror i vecka 6+4 då de var här förra helgen, min mans bror får veta om en vecka och mina föräldrar med då de ska hälsa på. Mannens mamma får vi berätta för via Skype så kommer berätta när vi sagt till mina föräldrar så det blir ?lika?. Andra får inte veta förrän senare. Min bästa vän vet då jag berättade dagen efter jag plussade haha!
  • Carrie123

Hur har ni det med hormoner!? Jag gick till gymmet på lunchen och när jag skulle börja med mina knäböj efter lite uppvärmning känner jag mig iakttagen. Efter jag gjort mitt set kommer en kille (biff) över och frågar om han kan ge mig ett par råd. Han gav nog råd på exakt allt jag gjorde (har tränat styrketräning i över ett år så självklart kan man finjustera saker) ?fel?. Jag höll god min och försökte tacka och kände att jag inte kunde gå därifrån direkt så jag fick göra ett sett till medan han gjorde en annan övning (så han inte såg hahah) sen tog jag snabbt undan mina vikter och gick till toan och grät haha! Messade min man och han sa att den där killen ville antingen ragga eller bara vara lite snäll, men jag kände mig bara jättekass haha!

• Carrie123
    Ritzy skrev 2019-06-27 15:17:14 följande:
    Tack! ???? Grattis till dig också! Japp, jag bor i London. Vi hade lite tankar att båda flytta tillbaka till Sverige inom kort, men de planerna har nu lagts på is! Ska du bo kvar i Dublin?
    Ar din kille fran UK eller svensk? Min man ar amerikansk och vi hade redan planerat att forsoka flytta dit innan jag blev gravid och nu kanns allt ganska ostrukturerat haha! Jag ska pa inskrivning i slutet av juli har tror jag, men sen ska jag spendera augusti i sverige och skriva in mig dar med (skont att ha nagon att kontakta och fa rad av) och fick en tid 5/8. Vi vet inte nar flytten till USA gar an sa jag hoppas att vi vet lite mer snart. Jag har inget visum an (det tar typ ett ar och vi ansokte for 5 manader sedan...), men jag kan alltid aka dit pa ESTA som turist i 3 manader at gangen. Sa lange vi kan ses mycket och planera in vart jag befinner mig nar jag foder barn sa kommer det ju ga bra haha! Jag ar ju extremt organiserad och gillar planering sa lite stressigt kanns det hehe.
  • Carrie123
    Delinda skrev 2019-06-27 20:51:19 följande:

Hej,

Har BF 25e feb. Är idag på 5+1. Tog dock digitalt clearblue med veckoindikator i morse som visade 2-3 trots att jag bör ligga på 3+ nu.. hur orolig bör man bli?

Man ska lägga på 2 veckor på det digitala så det låter ju som det stämmer? Mitt var 2-3 veckor när jag tog mitt och var då på vecka 4+1 och hormonnivåerna kanske precis låg på gränsen till 3+?
  • Carrie123
    Längtan är stor skrev 2019-06-27 18:20:10 följande:

Jag plussade i måndags så om den lill* vill stanna tiden ut så har min sambo och jag bf runt den 20 februari????. Vi fick missfall för snart två år sedan och efter det har vi inte lyckats men nu efter att vi började med IVF (hann med en behandling men inget återförande) så blev jag gravid spontant efter den. Jag hade bara som bruna spottings men inget mer när jag skulle ha min mens så jag trodde inte att jag var gravid, sen testade vi med gravtest i måndags och det visade starkt positivt efter bara tre sekunder??.

Grattis till plusset! Det är så coolt hur kroppen fungerar ändå, helt plötsligt händer det!
  • Carrie123
    Ritzy skrev 2019-06-28 11:43:28 följande:
    Haha, det vänder upp och ner på en hel del att bli gravid! xD Åh, förstår att det känns lite jobbigt när man gillar planering och allt är uppe i luften. Det är lite samma för oss! Min kille är från London och hans föräldrar har ett hyfsat rymligt hus så vi flyttar in där i september när kontraktet på vår lägenhet går ut. Vi tänkte flyttat till Sverige då, men nu vill vi bo kvar så vi kan få föräldrapeng här, annars går vi miste om en hel del pengar. Sen ordnar vi med flytt till Sverige medan vi bor där och har det färdigt till våren/sommaren 2020... Det är planen I alla fall. Är det första barnet för dig då?
    Ja, detta blir vart forsta! Jag tror nog inte ens vi hade kunnat fa foraldrapenning har pa Irland sa det ar skont att ni kan fa det i London. Vet att det ar en del skillnader mellan landerna aven om manga tror att bada ar UK haha! Skont anda att ni har en hyfsad plan och skont att ni har familj nara. Vi har ju min familj i Sverige och hans familj i USA. Aven om vi nog inte kommer bo i samma stat sa kommer det bara vara ett par timmar pa ett flyg (de gar dessutom sa ofta) sa vi kommer anda ha hyfsat nara till familjen sen. Det var mitt krav!
  • Carrie123
    LindaV1985 skrev 2019-07-01 23:20:24 följande:

Hej hej i stugan, här har vi en till som har plussat. ????????

Vad jag vet om och kommer ihåg, så hade jag riktig mens den 16 maj, men det kom även som en pytte blödning i början av juni, inte likt den mens period jag brukar ha.. så redan då började misstanken om en graviditet komma.

Men för ett par veckor sen, började mitt kiss lukta så illa, och jag var mer kissnödig än vanligtvis, vaknade tom på natten o var kissnödig... men tänkte först att de va allt kaffe man druckit dagarna innan, (japp dricker kaffe litervis) så där försvann tankarna.

Men för en vecka sen, fick jag så Grymt ont i magen, riktig mensvärk och brösten ska vi inte ens tala om.. aj aj.. så när mensen inte kom (brukar komma mellan 15-27 varje månad) så sa även sambon idag att Nu måste vi ta ett test!

Plusset kom direkt på stickan så jag är Utan tvekan gravid!!

Det är mycket känslor man känner på en o samma gång. Imorgon blir det ett samtal till MVC. Hoppas att vi får komma in på en VUL så man vet vad för datum man ska ha koll på ??

Grattis! Vad kulGlad Jag slutade med min p-ring 12/4 och fick "mens" direkt efter, men sedan kom inte al forran 19/5 och jag plussade 4/6. Bor i Dublin och nar jag kontaktade BM var de superstrikta att rakna fran senaste mensen trots att jag forsokte fa dem att forsta att det inte riktigt gick (hade jag inte plussat hade jag nog inte varit saker pa att det var al-sektret da kroppen kan vara lite upp och ner efter hormonstopp). Men gjorde ett privat UL i vecka 6+3 (trodde det skulle vara 6+4 sa verkligen nara det jag trodde) for att kolla hur langt gangen jag var sa nu skot min bm upp mitt inskrivningsbesok till 22/7 och da ar jag i vecka 11+0 och kommer da fa gora ett till UL. Det ar svart att veta om man inte har regelbunden mens, men hoppas du kan fa ett UL for att se hur langt gangen du ar! Verkar vara olika i olika kommuner (jag ska till BM i Goteborg 5/8 da jag ska bo i Sverige ett litet tag och dar gjorde de inget UL innan vecka 20-22 nagonting sa dem). 

Du kanske fick en nidblodning i borjan av juni och att det ar darifran du kanske ska rakna med att du blev gravid? 

Om du ar en kaffeberoende person som jag var (nu kan jag endast dricka smaksatt latte da jag inte kan tanka tanken pa kaffe, men behover det for trottheten) sa forsok dra ner till rekommenderad mangd for gravida redan nuGlad
  • Carrie123
    LindaV1985 skrev 2019-07-02 18:10:48 följande:

Carrie123: Hej, och tack! Grattis själv!

Oj, vad spännande med ultraljudet - att du chansade så pass nära. Wow, bra koll! Vad olika det är när de gäller kommunerna, här där jag bor gör man Kub (om man skulle vilja) omkring vecka 10-13(+6). Sen gör man RUL i vecka 18-20. Sen får man allt ta o hålla sig i resterande veckor om de inte blir något extra ul ex, tillväxt ultraljud, eller köns ul.

Jag har två barn sen tidigare. Har inte sagt något till de än. Vet inte när ?man gör det?? De är 8 och 5 år. Jag tror dock de kommer bli Super Duper Lyckliga!

Jag ringde Mvc flera gånger idag, men linjen var blockerad så försöker ringa imorgon igen. Kanske är babybom även i år.. Är så spänd på om de vill göra ett vul på mig - Om det var en nidblödning runt 2/6 så borde jag vara i vecka 4+2, men det känns som tiden eg ska va längre iom illamåendet och kisseriet.. aja, får se om jag kan få till ett vul så småningom.

Är det i Dublin du bor annars, men är hemma i sverige ett tag? Så himla mysigt o va på hemma plan.

Jag har bara druckit en kopp kaffe imorse, mått rätt illa under hela dagen. Plus att jag varit fruktansvärt trött hela dagen. Skönt att man har semester!!

Jag slutar jobba nästa vecka och ska bli skönt att kunna sova så mycket jag vill hehe! Vi har inga barn sedan tidigare så det är ju lättare på det sättet eller så. Hopas du hinner vila när du behöver det ändå!

Vi har bott här i 1,5 år, men min man försöker hitta en ny tjänst i USA (han är amerikan) och när jag väl kan få ett visa så kan jag flytta dit på heltid, men fram till dess så kommer jag bo i sverige och hälsa på min man på esta. Inte optimal planering men det kommer bli bra på sikt!
  • Carrie123

Hej! Ar verkligen facebook gruppen helt anonym och ingen kan se att man ar med? Var tveksam forst, men om det ar en del inlagg dar kanske jag med ska forsoka ga med? Hur manga medlemmar?

• Carrie123
    idisslaren skrev 2019-07-05 00:35:42 följande:
    Kanelknäcke :)
    Flima skrev 2019-07-04 23:15:00 följande:

Går in i v. 8 imorgon och kräktes för första gången imorse... Hade hoppats att klara mig från det, hehe. Mår inte överdrivet illa egentligen utan är rätt övertygad om att det triggades av en lång sovmorgon med sen frukost. Jag hann alltså bli för hungrig.

Om några dagar ska vi åka på bilsemester med bonusdottern på 10 år (som inte vet något än) och mina svärföräldrar (som vet) så jag tänkte förbereda mig med en massa enkla snacks som jag kan äta regelbundet medan vi är i farten. Har ni några tips? Bananer känns givet, men de är ju så svåra att hålla i ok skick i bilen. Vad mer kan man ha med sig som inte behöver fixas med och inte kladdar eller är onödigt onyttigt? Tacksamt för alla tips :)

Skulle ocksa saga kanelknacke - sa gott (at mitt sista igar sa ska passa pa att kopa i Sverige nasta gang, Mina var lite gamla men det sket jag i haha)! Sen kanske ni har nagra benstrackarpauser sa du kan kopa en drickyoghurt eller "frasha" bananer eller linande snacks aven om det brukar vara dyrare vid bensinstationer osv? Notter kan ju ocksa fungera (jag tycker inte jag blir mindre hungrig av det dock). Det ar lite at det kladdigare hallet, men notsmor (mandel eller jordnot eller liknande) klarar sig i rumstemperatur och tycker det ar valdigt gott pa (kanel)knacke och riskakor (ar det majskakor som ar som riskakor fast battre da de inte har ris?) och det kan man forbereda med ju genom att packa dem dubbelt. Morotsstavar ar bra att plocka sma bitar av och det ar nyttigt/haller sig bra. Allt annat jag kommer pa kanns som de behover kyl (typ hummus att doppa gronsaker i, ostsmorgasar, yoghurt osv). Hur langt ska ni aka?

• Carrie123
    Flima skrev 2019-07-06 11:08:29 följande:

Kanelknäcke är tyvärr inte någon favorit, annars var det ett bra förslag! Majskakor äter jag mycket i vanliga fall också så ett paket sådana får nog hänga med. Morotsstavar var också ett bra tips! De känns mycket fräschare än mycket annat jag har tänkt på :) sen blir det såklart pauser och bensträckare för mer riktigt mat också. Vill bara inte att vi ska behöva stanna p.g.a mig varannan timme, haha. Vi åker från Umeå till Oslo via Södertälje och eventuellt Göteborg, så det blir en bit! Som tur är har jag inte kräkts mer så om jag äter lite men ofta verkar det gå bra :)

finns massa andra goda andra knäcke med ju:) Låter som en så kul resa så hoppas det går bra för dig!
  • Carrie123
    Cis skrev 2019-07-09 11:39:06 följande:

Börjar ju typ kännas verkligt nu. Gjort vul idag och allt ser bra ut. Är i v 10, snart 11. Men man bara oroar sig för allt. Ska göra nipt om två veckor. Så nu oroar jag mig för resultat för det ist. Men är väl bara att vänja sig vid denna konstanta oro antar jag :p

Vad kul att det såg bra ut! Gör man vul som standard så ?sent? i sverige? Jag gjorde tidigt ul i vecka 6+3 och hade de inte sett något hade de gjort vul som plan b.

Jag ska göra det normala ul 22/7 och nu har det äntligen börjat sjunka in för mig att jag är gravid. Har berättat för alla i närmaste familjen nu med. Jag ska med göra NIPT, men känns som det kommer gå bra. Jag har ju varit skitorolig tills nu men haft lite lugnare perioder där det känns som ?det är som det är?.
  • Carrie123
    Lulea123 skrev 2019-07-10 18:03:37 följande:

Då var det bekräftat, det blev ett missfall. Tog ett grav.test idag på morgonen och noterade att styrkan på sträcket minskat Var även på ett extra VUL i em som bekräftade att embryot/hinnsäcken är borta.

Ska ta Cytotec för att få ut de sista resterna. Sedan blir det ägglossningstester för hela slanten och nya försök

Försöker tänka positivt och se framåt.

Tack alla som orkat svara på mina oroliga funderingar!

Lycka till alla ni andra!

Vad tråkigt att höra! Jag hoppas du mår okej efter omständigheterna och att det snart blir en liten bebis snart när ni är redo igen!
  • Carrie123

Hej! Hur mår ni alla?

Jag är i vecka 10+0 idag och är fortfarande extremt trött, svullen om magen (ser verkligen gravid ut vilket är lite jobbigt då det är mer fett och svullna tarmar haha). Hade en tight kjol på mig i lördags och min mage syntes massor på kvällen.. Brösten är ju också svullna och vill inte köpa större bh än då jag gissar att de kommer växa lite till. Just nu känns de flesta precis på gränsen till för små och de ?skaver? runt om och är osköna.

Hur döljer ni magen på bästa sätt? Jag har alltid haft haft ganska tighta kläderna och har inte så mycket bra toppar/klänningar så hur har ni gjort det? Nu är jag ledig, men även om leggings är det skönaste så get det inte så mycket support över magen så den ser stor ut haha!

• Carrie123
    LindaV1985 skrev 2019-07-16 07:07:18 följande:

Jag var tillbaka på jobbet igår efter 4 veckor semester. Tog på mig mina vanliga arbetskläder men efter dagen så hade jag Såå ont i magen. Har stressat så mycket under hela dagen dessutom, så fick antagligen något i form av MagKatarr. Plus att byxorna satt enormt tajt över magen. Tänkte ju inte jag på när jag stapplar in på jobbet, en måndag morgon kl 6 haha!

Ska fixa större kläder som sitter skönt. Mjukisar går jag i när jag är hemma, eller mjuka shorts! Så skönt! Vet inte riktigt hur länge till man ?kan dölja? det... :)

Haha, känner igen det där! Har haft kostymbyxor som suttit tight, men ok på morgonen och när jag lämnade jobbet efter dagens slut så knäppte jag upp knappen första jag gjorde typ och det var så skönt! Hur kändes det att vara tillbaka på jobbet? Har du mycket symptom Bush nu?
  • Carrie123
    LindaV1985 skrev 2019-07-18 19:28:52 följande:

Heeeej, idag hade vi äntligen tid för ett tidigt ul. Allt såg jätte bra ut, det lilla hjärtat pickade på som det skulle och den lilla rörde på sig :) Så mysigt!

IDAG är det första gången jag verkligen Tar till mig den här graviditeten.. har inte riktigt riktigt Vågat då man inte vet om det liksom är något där inne i magen, eller om hjärtat ens dunkar. Men det har jag fått bevis på nu. Så otroligt skönt! Sen blev jag fram flyttad ett par dagar, från 8+6 till 9+1 (enligt bm) och 9+3 (enligt bm som gjorde ultraljudet!) Så himla spännande!!!

Har fått tid för KUB också, det ser jag nog fram emot mest. :) Då ska vi få ett datum också som den lilla blir beräknad. Har någon mer gjort något ultraljud och fått någon bild? Jag fick två. Helt ofattbart att denna lilla ärta ligger i min mage just nu <3

Åhhh vad mysigt! Vi ska göra ul på måndag. Vi gjorde ett tidigt då jag inte visste hur långt gången jag var i vecka 6+3 (vilket var det jag trodde minus 1 dag!) och bebis såg inte direkt ut som något annat än en larv med pickande hjärta så ser fram emot att se något lite större och bebisliknande haha!
Svar på tråden BF februari 2020