EnAnonumius skrev 2019-06-10 14:09:48 följande:
När skall du kräva av dig själv att leva som du vill lära ut, D.v.s "Det ena utesluter inte det andra", (aka svartvit), när du läser andras inlägg? Eller skall den regeln bara gälla andra men inte dig?
Nu är du är igen tillskriver mig åsikter och utlåtande jag aldrig har haft.
Jag kräver nu att du citera mig där jag uttryckligen har hävdat att obefintlig livsduglighet på foster 21+6 .. Notera noggrant att orden "obefintlig livsduglighet" skall ingå i samma mening.
Citera meningen och lägg med vilket iläggsnummer med.
Jag har inte citerat dig.
Men i inlägg 136 skriver du så här:
möjligt skrev 2019-06-09 18:10:05 följande:
Att bevilja och genomföra en abort i v 21+ där det gäller ett såvitt man vet friskt foster kan faktiskt idag sägas gå emot vår lagstiftning..end
??/
Ja måhända att fostret är friskt, dock så finns det ingen medicinska vetenskapliga bevis att det kan vara livsdugligt utanför livmodern i en kuvös. Inget jag har hitta oavsett hur mycket "googling" jag gör.
Men visst har du någon (objektiv) källa på det att man kan rädda barn så tidigt som v21+ i minimum kuvös, utan bestående men för barnet, så släng fram den/dem så kan jag vara beredd på att ändra ståndpunkt på den övre gränsen för sen abort med tillstånd från Socialstyrelsen.
??-/
Vad menar du då med detta?
Har jag missförstått så får du gärna klargöra men jag tolkar det som att du anser att ett foster mellan vecka 21+0-21+6 inte någonsin (med dagens medicin) kan anses livsdugligt utanför livmodern .
Vad är svartvitt med den tolkningen?
Eller är det så att du anser att ett friskt foster mellan 21+0-21+6 faktiskt KAN ha en chans till att vara livsdugligt?
För om du anser det så förstår jag inte hur du kan anse 22+0 gränsen acceptabel.
Angående det ena utesluter det andra så förstår jag inte hur en hårdragen gräns på ett dugn kan ses som annat än svartvit? Vad är den andra sidan eller det andra sättet att se just den aspekten? Du får jättegärna förklara för den andra sidan förstår inte jag