Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Palestinas och PLOs ambassadör Rula Almhaissen intygar att konferensen i Malmö - som Socialdemokraternas Jamal El-Haj besökte samt flertalet andra svenska politiker hade tänkt att besöka - var en Hamaskonferens.

- Det var inte konstigt att vi inte stödde konferensen i Malmö. Hamas erkänner inte PLO, säger Rula Almhaissen.

Var det en Hamaskonferens, alltså?

- Ja.

https://www.dn.se/sverige/palestinas-ambassador-jag-satter-inte-stampeln-terrorist-pa-nagon-palestinier/

I
     övrigt tung läsning. Sverige borde ta en titt i spegeln.

"I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Digestive
    klyban skrev 2023-11-15 12:30:25 följande:

Så du tror vi har glömt att detta ska hanteras på S-stämman i december IGEN :lol:

Sist sade du inte visste om det, försöker du säga du har glömt.
    Eller hoppades du bara vi hade glömt?

Tänk att det visade sig vara en faktisk Hamaskonferens som Jamal El-Haj besökte och att Magdalena Andersson valde att ljuga till kollegans försvar.

Svara på ett av mina inlägg om du vill att jag ska utveckla mina tankar kring det här.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Digestive
    Mentat skrev 2023-12-21 20:02:42 följande:
    "bulletin.nu"? Lustigt, det borde ju vara en stor nyhet på SR/SVT, eller...?
    Det kan man med all rätt tycka.
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-12-21 20:58:47 följande:
    Digestive skrev 2023-12-21 20:16:19 följande:
    Det kan man med all rätt tycka.
    Det har sagts tidigare -till och med av PS . PS rapporterar inte från andra medier om PS själva inte har tillgång till källor.

Jag förstår att en del glappar om overifierade händelser utan att ha egna källor. Svensk PS är tack och lov inte där ännu.  

Jag diskuterar gärna Public Services vilja att gräva i fallet Jamal El-Haj.

Vilka scoop har Public Services - i särklass Sveriges mest resursstarka medieleverantör - varit först ut med i aktuellt fall?
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-12-21 21:49:28 följande:
    Ja, inte har de ansett att det bulltin skrivit är någonting de just nu kan rapportera om då PS har som princip att inte rapportera det andra medier skriver om utan att ha egna källor.

Du kanske ska läsa stoppa pressarna eller samtiden om du vill ha smaskiga nyheter,

Annars har väl  PS samhällsprogram gjort en del scoop under åren, både SVT och SR har en del scoop under bältet
    Din respons talar för sig själv när du inte svarar på frågan.
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-12-21 22:26:57 följande:
    Min respons talar inte för PS  samma sät som bulletins artiklar inte talar för PS

Min respons talar för mig, Bulletins artiklar talar för bulletin. Att PS inte rapporterar om bulletins artikela rutan egna källor talar om PS.

Att du blandar ihop detta talar för dig, inte för mig, inte för bulltin, inte för PS.

Jag vet inte om du i denna tråd vill påstå eller påskina att PS är vänster och antisemitisk för att de inte rapporterar om bulltins artiklar - ja i så fall talar det för dig och ingenting annat.
    Vantolkningar utmanar enbart ditt eget förstånd.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-12-22 12:23:28 följande:
    Inte ens du går på detta Solig
    Är det med andra ord en judisk konspiration?
  • Digestive
    klyban skrev 2024-02-02 16:43:06 följande:
    Ser ingen Jamal, gör du?
    Han talar om mannen som Jamal kramar på scenen och meddelar är en ära att få sitta bredvid.

Varför ska vi ha folk som legitimerar figurer knutna till terrorism i vår riksdag? Du ser inget problem i det?
  • Digestive
    klyban skrev 2024-02-03 12:01:18 följande:

Okey, du spelar dum, för förtydliga bara för dig då :lol:
    Ser ingen Jamal finansiera nått, gör du :lol:

Att se ett problem och anklaga, det är stor skillnad på.
    SÅ varför göra anklagelser utan fakta, ja, man inser direkt där att agendan i är i farten IGEN.

Vem som spelar dum är hyggligt tydligt och det är inte jag.
  • Digestive
    KillBill skrev 2024-02-03 14:17:02 följande:
    Du borde läsa SVD artikeln i stället för att posta svammel. Som du vet så har den riksdagsman som du  snackar om tydligt tagit avstånd från Hamas. Ulf Kristofersson har uppenbarligen inga problem med att umgås med Hamas-symptisörer. Varför agerar inte han?
    Likställer du ett uppdrag som statsminister med att privat söka upp tvivelaktiga konferenser även efter varningar om dem?
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?