Antisemitismen inom vänstern, varför?
20 000 hamaskramare enligt dem själva på konferensen i kalifatet Malmö.
Det kommer inte att hända ett dugg med S-Jamal som själv höll tal där.
20 000 hamaskramare enligt dem själva på konferensen i kalifatet Malmö.
Det kommer inte att hända ett dugg med S-Jamal som själv höll tal där.
I Israel bor och lever palestinier, de är medborgare i Israel och får rösta.
I Palestina finns inga judar. Det är etniskt rensat sedan många årtionden.
Svårare än så är det inte att välja sida.
Om nu Fallenkvist heilade i direktsändning så är det hets mot folkgrupp och hon bör vara dömd.
Är det däremot hennes helgseger som avses så är det inte heilande men väl väldigt provocerande med sin likhet till hell seger. Gråzon möjligtvis om man vill att det skulle varit ett heilande men ett faktiskt heilande hade fått henne dömd. Så vitt jag vet så är hon inte dömd och då var det heller inget heilande.
Sen att de på yttersta vänsterkanten anser det är en helt annan sak men så länge ni inte polisanmäler och får henne dömd så är det inget annat än förtal att säga att hon heilade.
Riksdagsledamoten Ola Möller (S), som själv hållit tal på Helsingborgscentrets evenemang, tillstår att slagord förekommit under en manifestation där han närvarat. Möller uppger att han så sent som i februari i år ?direkt och demonstrativt? lämnade en manifestation.
?När en person på manifestationen skanderade slagord som jag inte vill stå bakom. Föreningens ledare har också intygat att deras manifestationer inte ska innehålla antisemitism, vilket är en förutsättning för mig att närvara. När jag talar lyfter jag alltid upp mänskliga rättigheter och respekten för varandra som en grundläggande förutsättning för mitt och Socialdemokraternas engagemang i Palestinafrågan?, skriver Ola Möller i ett mejl till Världen idag.
Den 21 mars publicerade Helsingborgscentret, på sin Facebooksida ett foto där Vänsterpartiets ledare Nooshi Dadgostar flankeras av två män. Facebookinlägget ger intryck av att centret haft ett planerat samtal med Dadgostar, men så var inte fallet, enligt V-ledarens pressekreterare.
?Av bakgrunden på fotot ser man att det är taget på ett möte på Kulturen i Lund, ett möte som var öppet för allmänheten. Männen på bilden var tydligen i publiken och har ställt sig i selfiekön tillsammans med alla andra besökare som ville fotografera sig med Nooshi Dadgostar?,
Tänk att en del inte förstår trådrubriken....
Mycket snömos från vänsterhåll, men ngen kommentar till att deras favoritobjekt att ösa skattebetalarnas pengar på, använder samma konspiratoriska retorik som nordiska motståndsrörelsen och andra nynazister...
Miljöpartiets språkrör Märta Stenevi kritiseras idag av såväl Judiska Centralrådet som av Judiska Ungdomsförbundet:
www.expressen.se/tv/politik/marta-stenevis-forintelsejamforelse-kritiseras-osmaklig/