Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Rataxes skrev 2024-10-01 20:09:45 följande:

Var är alla de som annars fördömer attacker mot civila?

Gissar att dom sitter och småmyser. 

Fuck, får inte tag på Rebecka heller... 🤨

I sjuka hjärnor bor tankar om att andra myser när människor dör.

Men hur länge trodde du att Israel skulle få fortsätta slakten i Gaza utan vedergällning?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2024-10-02 06:45:37 följande:
    10 000 

och de tror att vii är rädda för dem?🖕🏼
    Det borde du vara. Och varför sitter man i ett skyddsrum om man inte är rädd?

Resten av världen är oroade över att ert jävla evighetskrig ska bli ett nytt världskrig.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-03 00:31:25 följande:
    Nja... jag får ibland ändå intrycket att Israel skulle vilja bli av med allt ansvar. De måste ju hela tiden lägga mycket tid och pengar på att serva palestinierna med allt möjligt - vatten, hjälpsändningar, sjukvård... osv. 
    Det måste vara ett tungt "ansvar" för Israel att först "serva" med att konfiskera palestinskt vatten, fördela merparten av det bland israeler och bosättare i de ockuperade områdena och sedan sälja en otillräcklig mindre del av vattnet tillbaka till palestinierna. 

Och därtill det tunga "ansvaret" att förhindra palestinska bönder utan tillgång till rinnande vatten att samla regnvatten eller att skicka millitären att förstöra mindre regnuppsalingscisterner byggda av palestinska samhällen utan tillgång till rinnande vatten.
  • nihka
    Rataxes skrev 2024-10-31 12:56:07 följande:

Dessa såssar... i Göringborg så klart...

Du "glömde" nämna att i samma artikel står det att El-Sabini inte är medlem i S (längre) och har ombetts lämna de uppdrag han har som ersättare i en stiftelse:

?Amin är inte medlem hos oss eftersom han inte delar våra värderingar och han har ombetts lämna sina uppdrag.?

bulletin.nu/bulletin-avslojar-socialdemokratisk-fortroendevald-poserade-med-hamas-flagga

• nihka
    RebeckaZ70 skrev 2024-11-16 16:09:47 följande:
    Palestinierna i Gaza representeras av hamas , eftersom de röstade fram dem i det sista allmänna valet som hölls där.
    Har du "glömt" att det inte har hållits några val i Gaza sedan 2006?

När man fortsätter att styra efter mandatperiodens slut utan att ha haft val kallas det diktatur. 

Förstår du nu?
  • nihka
    Rataxes skrev 2024-11-17 10:29:11 följande:
    Nu blir det intressant, sista valet i PelleStina hölls 2006, Abbas sitter på ett fyraårigt presidentmandat som han erhöll 2005. 

2013 utbrast Stefan Löfven i " kära systerparti", sålunda till en diktator sedan 4 år. 
    Socialdemokraternas vurm.för diktaturer tar aldrig slut.
    Ja, tänk vad man kan lära sig av att läsa mina inlägg.

Det finns alltså inget framröstat styre i Gaza.

Ja, de orden har Löfven fått äta upp många gånger!
  • nihka
    Rataxes skrev 2024-11-17 10:29:11 följande:
    Nu blir det intressant, sista valet i PelleStina hölls 2006, Abbas sitter på ett fyraårigt presidentmandat som han erhöll 2005. 

2013 utbrast Stefan Löfven i " kära systerparti", sålunda till en diktator sedan 4 år. 
    Socialdemokraternas vurm.för diktaturer tar aldrig slut.
    Ja, tänk vad man kan lära sig av att läsa mina inlägg.

Det finns alltså inget framröstat styre i Gaza.

Ja, de orden har Löfven fått äta upp många gånger!
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-17 10:40:08 följande:
    Anklagad av islamister och pro-palestinska organisationer som försöker driva ett narrativ som inte motsvarar verkligheten. Och alla uppgifter kommer från Hamas. 
    Nej, alla uppgifter gällande Israels överträdelser kommer inte alls från Hamas. Det finns människor på plats från världens alla hörn.

Kirurg ger vittnesskildring inför brittiska parlamentet om direkt beskjutning av på barn i Gaza. Skott i huvudet. Svårt att förneka att det handlar om krigsbrott från Israels sida:

"The Committee will do all we can to act on Professor Mamode's extraordinary testimony and ensure his experiences are heard loud and clear. If leaders are not yet listening, they should be by now."

committees.parliament.uk/committee/98/international-development-committee/news/203748/idc-chair-responds-to-shocking-evidence-on-gaza-healthcare/
  • nihka
    Märkligt nog "glömdes" detta bort att kommenteras första gången det postades, så här kommer det igen:

"Alla bör se på detta inslag där den hyllade brittiske kirurgen Nizam Mamode, som nyligen återvänt från en period av arbete på Nasser-sjukhuset i Gaza, vittnar inför det brittiska parlamentet om det aktuella läget för sjukvården i Gaza. Det är en skakande skildring"

com/MiddleEastEye/status/1856472598663594192
  • nihka
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-17 16:30:38 följande:
    Det är märkligt. De har låtsas som att der regnar 🤣👍
    Men det kommer snart igen: alla uppgifter kommer från Hamas.

Nu har påven  - Hamas gren i Vatikanen *ironi* höjt rösten om att Israel behöver utredas om folkmord i Gaza.
  • nihka
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-17 19:34:16 följande:
    Ibland undrar jag på riktigt om de själva verkligen tror på det de skriver. Och alla lögner...skäms man inte?
    Kanske har rensningarna av rasistiska inlägg gjort att någon nyktrat till något under betänketiden?
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2024-11-19 10:19:23 följande:

Word!

So much för att stå bakom en tvåstatslösning...
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?