Digestive skrev 2019-11-26 14:17:52 följande:
Som sagt så skulle Navid Modiri och hans team förlorat förtroende om de särbehandlade vissa av sina gäster - så det har givetvis inte förekommit i någon nämnvärd utsträckning.
Helt uppenbart att du inte har sett på tillräckligt många samtal i Youtube-kanalen >>Hur kan vi?<< för att ha underlag nog för en bedömning...
...men du kan såklart hänvisa till avsnitten där du anser att gästen har särbehandlats respektive till ett referensavsnitt att jämföra med och där du anser att gästen, så att säga, fått vad den förtjänat.
Jag har exempelvis tagit upp samtalet med Dan Park och där Navid Modiri mästrade honom något över huvudet och på så vis särbehandlade Dan Park något - och den som uppskattar det här konceptet reagerar såklart negativt på det, medan du förmodligen skulle finna det positivt. Men det faller inte under din tes så det lade du såklart inte märke till eller kommenterade...
Kan även ta upp ett fall av positiv särbehandlingen och då i samtalet med Pamela von Sabljar och där det faktiskt kändes lite väl mysigt och gosigt, dock en aning uppenbart att Navid Modiri hade en sådan dagsform... men ändå, han kunde ha haft en bättre profession i det samtalet.
Navid Modiri kan inte blidka alla... han kan bara försöka hålla sig konsekvent i samtalen och försöka bevara sitt faktiskt framgångsrika koncept. Och i den uppgiften gör han ett helt ok jobb.
Aja, du behöver inte gilla >>Hur kan vi?<< KillBill men du får allt ta och bedöma dem rimligt... annars så finns det ingen mening med att bry sig om din bedömning.
In liten tanke kring människor som Lars Vilks eller egentligen de flesta som medverkar i "Hur kan vi!".
Jag tänker att alla människor är skapande på något sätt. Människor bygger, målar tavlor eller gör olika dramatiseringar. Vad de än gör så producerar de något. Det gäller även oss. Ställer vi genomtänkta frågor så producerar vi ännu fler genomtänkta frågor.
Han går med livvakter därför att han producerar provokationer och saker som han vet kan uppfattas som hån. Han producerar motstånd och intolerans och och får mycket av det tillbaks. I programmet så säger han att Navid Modiri försöker säga att han "inte är" eller tar ställning åt något håll(neutralisera). Skillnaden mellan Navid och Lars V är att Navid producerar "lyssnade och öppenhet". Han har då på ett sätt producerat större frihet för konsten än vad Lars gör enligt min mening.
Högerpopulister och vänsterpopulister hittar föremål att lägga all skuld på, de kritiserar och skyller allt på några få saker. De visa sk intolerans och det är just det de möts av. Folk möter dom med samma slags intolerans och övertygelse som de själva sänt ut.
Så många Sdare har skrivit orden kulturberikare, våldtäktsmän och massinvandring i hånfulla termer så många gånger så ingen SDare kan öppna munnen utan att mötas med samma intolerans. Samma trams med vänsterpopulister som beskyller kapitalismen för precis allt oavsett vad det handlar om. Ingen kan ta dessa människor seriöst till slut.
Egentligen borde vi alla fundera noga på vad vi skapar/producerar även när vi gör inlägg här. Jag skriver själv saker väldigt ofta utan att tänka på vad jag egentligen skapar för något!