RebeckaZ70 skrev 2020-11-24 04:57:19 följande:
Johan westerholm är medlem i socialdemokraterna. Men för någon som tillhör ytterkantsvänstern är väl allt höger om Vänsterpartiet högerytter...
Flash Gordon skrev 2020-11-24 08:37:47 följande:
Det må ju vara dina känslor du ger uttryck för men faktum är att han är medlem i socialdemokraterna medan jag inte har någonting med kommunisterna att göra.
Jag tror inte att han verkligen är socialdemokrat även om han har medlemskap i S. Att hata muslimer eller judar är enligt mig oförenligt även med borgerlig vänster/högerliberal reformism.
Innehållsmässigt skiljer sig inte sidan ifrån nyhögerns på något enda vis enligt min mening. Inte ens journalistiken är särskilt imponerande. Har dessutom träffat på en del rena lögner utöver väldigt sneda tolkningar.
Det borde ju inte ens TS tro på då TS anser att S uteslutande är antisemitiskt utifrån vad hen skrivit hittills.
Flash Gordon skrev 2020-11-24 08:43:35 följande:
Du vet om va att en av punkterna som idag definierar antisemitism är att förvägra judarna självbestämande i ett eget land?
www.state.gov/defining-anti-semitism/
"Denying the Jewish people their right to self-determination, e.g., by claiming that the existence of a State of Israel is a racist endeavor."
Japp jag har postat om IRHA:s definition av antisemitism några gånger även i denna tråden.
www.holocaustremembrance.com/sv/node/196
Jag delar inte deras uppfattning om antisemitism . Rätten att bestämma i ett land ska utgöras av de som lever inom den geografiska ytan. Vad man anser sig ha för kulturellt eller etniskt ursprung är inte grund nog för att exkluderar andra inom samma yta eller ge sig själv privilegier.
Denna uppfattning delar jag med många judar som då helt enkelt anses vara antisemiter.