• RebeckaZ70

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Antisemitism är ingen ny företeelse. Ända sedan Martin Luthers tid har judehat varit mer eller mindre accepterat, men varför verkar det vara så utbrett bland vänstern? (I Sverige hos S, V och MP, i UK hos Labour.)
    Man försöker dölja det med "det är inte judehat, det är kritik av staten Israel" och liknande.

Jag kommer att ta upp verkliga exempel i tråden, och även svara på frågor.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-06-20 14:33
    Inser vänstern hur mycket de indirekt stödjer antisemitiska motiv när de så ensidigt och ofta okritiskt ställer sig på palestinas sida?".
  • Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2020-02-03 13:02:32 följande:

Ja, det är ju fruktansvärt att låta olika åsikter komma till tals. Det hade räckt med Aftonbladets ledarsida, där de rätta åsikterna presenteras.

Jag insinuerar ingenting. Det är nog du som dillar i dina tolkningar.

Jag vet att Stefan Löfven kallat en doktorand i förintelseförnekelse för "kära systerparti", samma "kära systerparti" vars officiella tidning uppmanade till våld för att förhindra förintelseceremonin i Jerusalem för två veckor sedan, där även Stefan Löfven deltog. 

"Ett skott kommer att störa ceremonin och en död kropp kommer att ställa in ceremonin"

Fina "systrar"...

När SS-u:arna i Malmö skriker "Krossa sionismen" så menar de i själva verket att Israel inte får finnas till. Då saknar det all betydelse att Löfven, deras överkucku, uttrycker sitt deltagande i miljoner judars död under andra världskriget.

Vi får väl se hur det socialdemokratiska partiet utvecklas, om deras partiledares utfästelse är på allvar, eller bara tomt prat. Jag hoppas som sagt att det är på allvar, och att Göran Perssons anda tillåts i hela partiet.

Tomma tunnor skramlar mest brukar man säga när folk gör som du gör nu..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka
    KillBill skrev 2020-02-02 18:24:14 följande:
    Ledarsidorna? Men vakna för tusan. Vet du vad det är för sida?
    Tant Brun jobbar där. Och faster Fascist. Å så lilla nassegrisen. Även Master Robin yrar runt i jakt på sina små vänner. Det är ett riktigt sagoparty.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2020-02-03 18:37:04 följande:
    Tomma tunnor skramlar mest brukar man säga när folk gör som du gör nu..
    Blev det jobbigt?
    Another wild hearted woman
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2020-02-03 22:59:10 följande:

Blev det jobbigt?

Nej inte för mig men tydligen för dig. Annars hade du inte så hastigt bytt samtalsämne.

Jag kan konstatera att du inte kunnat ge ett enda exempel på att Stefan Löfven bytt ståndpunkt i frågan om IHRA:s definition av antisemitism.

Det hade faktiskt varit anmärkningsvärt om han hade gjort det då IHRA kom till efter ett intiativ av den förre socialdemokratiska statsministern Göran Persson.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2020-02-03 23:25:34 följande:
    Nej inte för mig men tydligen för dig. Annars hade du inte så hastigt bytt samtalsämne.

Jag kan konstatera att du inte kunnat ge ett enda exempel på att Stefan Löfven bytt ståndpunkt i frågan om IHRA:s definition av antisemitism.

Det hade faktiskt varit anmärkningsvärt om han hade gjort det då IHRA kom till efter ett intiativ av den förre socialdemokratiska statsministern Göran Persson.
    Bytt samtalsämne? Vad dillar du om?

Hur ska Stefan Löfven kunna motivera sina partimedlemmar att leva upp till IHRA när det finns antisemitiska strömningar i partiet? Han måste ju ha bytt ståndpunkt nu, när han tidigare sagt sig känna systerskap med en antisemitisk organisation?
    Delar du Stefan Löfvens uppfattning att Fatah är ett "kära systerparti" till det parti du sympatiserar med?
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2020-02-04 06:40:47 följande:

Bytt samtalsämne? Vad dillar du om?

Hur ska Stefan Löfven kunna motivera sina partimedlemmar att leva upp till IHRA när det finns antisemitiska strömningar i partiet? Han måste ju ha bytt ståndpunkt nu, när han tidigare sagt sig känna systerskap med en antisemitisk organisation?

Delar du Stefan Löfvens uppfattning att Fatah är ett "kära systerparti" till det parti du sympatiserar med?

Skärp dig. Stefan Löfven liksom de flesta av EUs ledare och FN står bakom en tvåstatslösning i Israel/Palestina konflikten. Att Stefan Löfven hälsat ledaren för Fatah är inte mer kontroversiellt än att Carl Bildt och den förre moderate statsministern Fredrik Reinfeldt hälsade densamma välkommen till Sverige när de satt vid makten och det gör definitivt inte dessa moderater till antisemiter.

Det minsta du kan göra är att erkänna att ditt påstående om Stefan Löfven var fel. Om inte förlorar du all trovärdighet.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2020-02-04 06:53:33 följande:
    Skärp dig. Stefan Löfven liksom de flesta av EUs ledare och FN står bakom en tvåstatslösning i Israel/Palestina konflikten. Att Stefan Löfven hälsat ledaren för Fatah är inte mer kontroversiellt än att Carl Bildt och den förre moderate statsministern Fredrik Reinfeldt hälsade densamma välkommen till Sverige när de satt vid makten och det gör definitivt inte dessa moderater till antisemiter.

Det minsta du kan göra är att erkänna att ditt påstående om Stefan Löfven var fel. Om inte förlorar du all trovärdighet.
    Nu har jag inte speciellt mycket till övers för Carl Bildt och Fredrik Reinfeldt, men de har åtminstone inte kallat doktoranden i förintelseförnekelse för "kära syster" .

Hur går Stefan Löfvens löfte ihop med helgens bravader då en förtroendevald SS-u:are skrek, under sitt tal, de klassiska anti-israeliska slagorden ?From the river to the sea, palestine will be free?

Hur går det ihop med de vackra orden om en "tvåstatslösning"?

twitter.com/emil_moghaddam/status/1225003642752765952
  • nihka
    KillBill skrev 2020-02-04 06:53:33 följande:

Man kan inte förlora något man inte har. Det är ett evigt Israelvurmande och blint Palestinahat. De egna terroristerna ger man guldstjärnor. Sedan är allt under solen statsministerns fel och unkna "Ledarsidorna" är var man hämtar sin världsbil. Du förstår var det hela börjar och slutar.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2020-02-05 15:33:21 följande:

Nu har jag inte speciellt mycket till övers för Carl Bildt och Fredrik Reinfeldt, men de har åtminstone inte kallat doktoranden i förintelseförnekelse för "kära syster" .

Hur går Stefan Löfvens löfte ihop med helgens bravader då en förtroendevald SS-u:are skrek, under sitt tal, de klassiska anti-israeliska slagorden ?From the river to the sea, palestine will be free?, 

Hur går det ihop med de vackra orden om en "tvåstatslösning"?

twitter.com/emil_moghaddam/status/1225003642752765952

Lövfen har inte kallat någon för syster heller, men du har tjatat om detta i ett par år nu. Det är väl en gaphals vars åsikter inte stämmer överens med partilinjen.
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?