Provoceras av kejsarsnitt!
Fast ska man börja gnälla över skattepengar så är KS kanske inte rätt väg att gå. Det är väl försvinnande få medel det handlar om? Kring 15-20% snittas idag, och en del av dessa är alltså oplanerade och väldigt nödvändigs. En annan del är förlossningsrädda som blev traumatiserade efter förra födseln. Den återstående delen är en försvinnande liten procent rädda förstagångsföderskor.
Jag tycker att jag har precis samma rätt att föda mitt barn med KS som du har att föra TVÅ framtida skattebördor till denna jord SAMTIDIGT. Herregud, där kan vi tala om ett övertramp. Hoppas verkligen att bara den ena snyl- jag menar det barnet får gratis skol-, tand- och läkarvård, så att du drar ditt strå till stacken och betalar fullpris för den andra ungen!
Tycker även att de borde ha erbjudit dig samtal istället för ett kejsarsnitt under din problematiska förlossning. Allt går med lite god vilja!
Vaddå trolla? Det angår ts för att hon är skattebetalare och KS utan medicinsk anledning är onödig kostnad.
Jag fick ks för att det varit fara för barnens liv annars men önskade att få föda dem vaginalt. Det krävdes 10 personer i rummet vid min förlossning som var flerbörd. Bara tanken på vad det kostat! Hellre lägga pengar på samtal för den som är rädd att föda.