IVF hösten 2019
Åh underbart att båda klarade upptining! Tänk att du har två i dig nu. Så himla bra. När blev testdagen denna gång? Ja nu e det sjätte ggn gillt!!!
Åh underbart att båda klarade upptining! Tänk att du har två i dig nu. Så himla bra. När blev testdagen denna gång? Ja nu e det sjätte ggn gillt!!!
Hej!
Hoppar in här, som helt ny på FL. Är 39, väldigt snart 40 och har levt de senaste 10 åren med övertygelsen om att jag inte vill ha barn. Men, i början av året tänkte jag och sambon om (tror det handlar om att det skett en del dramatiska händelser i våra liv de senaste åren, som fått oss att fundera på vad vi värderar i livet).
När inget hände på naturlig väg efter ett halvår kollade vi upp om allt stod rätt till (vilket det gjorde) och vips kastades vi in i IVF-tumultet. Gjorde en stimulering med äggplock i oktober, i Falun. Den insättningen gav ingenting, men vi fick en blastocyst till frysen som vi satte in den 20 dec. Så jag är på ruvardag 8 och ska testa 1 jan. Är nervös varje gång jag går på toa, som ni säkert känner igen er i. Idag var BIM. Kanske tjuvtestar om en dag eller två!
Om det inte går vägen kan jag eventuellt hinna med en ny landstingsbeskostad stimulering innan jag fyller 40 (i februari). Känns verkligen som vi jobbar mot klockan.
Oj, vad kul att vi ligger lika och på samma klinik! Det låter ju väldigt lovande med plussen. Hoppas de hade en bra dag på kliniken den dagen. :)
Min återföring var i naturlig cykel så jag tog ingenting inför. Nu tar jag Lunitus, 2 st/dag. Du då?
Jag beklagar missfallen :( Hoppas verkligen på bättre lycka nu.
Vad är intralipiden till för? Jag har inte så bra koll på allt inom IVF än. :)
Jag bor i Stockholm så jag har min läkare här, på en mottagning som samarbetar med Falun. I Falun var det Jenny som gjorde äggplocket och Staffan som gjorde insättningarna. Vem har du?
Ok, vad spännande! Det låter ju helt logiskt när det presenteras så och som att det borde funka. För oss var det ju mer en slump att det blev Falun, men vi har ju förstått att de ska ligga i framkant.
Jag gillade Jenny jättemycket, men det var nog för att jag var så nervös inför plocket och hon var så mjuk och inkännande.
Jag känner typ ingenting, så jag tänker ju ibland att det nog inte blir något. Har känt lite spänningar i livmodern ibland och så började jag gråta häromdagen när jag och sambon tjafsade om något vilket aldrig händer annars. :)
Och så har jag varit väldigt trött. Och förstoppad. Men allt det där kan ju vara lutinuset eller vad som helst, men man vill ju att det ska vara symtom...Hur har du haft det?
Ja precis, det vore ganska skönt att känna av det på något vis. Nä, jag har tänkt testa imorgon bitti. Är för nyfiken nu. :)
Mensen kom igår på ruvardag 15. Har gått ok ändå, var ganska förberedd på att det inte skulle ta sig.
Tack!
Det visade ett ganska tydligt plus faktiskt! Vågar inte riktigt ropa hej men samtidigt har jag ju inte stimulerats eller nåt sånt den här gången så det borde ju inte vara något annat som luras? Har du testat nåt mer? Fortsätter strecket bli starkare? Håller tummarna!
Jag hann ju inte med någon till fet i december men tog letrozol ändå och hade spottings nästan varje dag från äl till mens. Mycket underligt! Fick mens på nyårsafton så nu äter jag letrozol igen inför fet på sista ägget i frysen.
Har hållit mig borta ett tag så jag har lite att läsa ikapp, hur går det för dig? :)
Tack! Jag testade idag också, på testdagen alltså. Det är ju ett plus. Vet inte riktigt hur jag ska ta in det?!? Känns väldigt pirrigt.
Vad kul att du också fortsätter att få plus, även på det digitala! Och det låter ju lovande om du sluppit blödningar nu. Hade du det så här tidigt alltså de andra gångerna?