IVF hösten 2019

Hur dum får man vara, tog ett första test idag på ruvardag 4, men det kan lika gärna vara Ovitrellen som ger utslag så det gav ju ingenting... Står att den kan ge falskt positiva upp till 10 dagar, idag är 10 dagar efteråt.
Herregud det var sant, fick gravid 1-2 på digitalt nyss! Det känns sååå himla bra blandat med en massa rädsla såklart. Hade lite ont i ländryggen nu när jag vaknade och det brukar jag få i samband med mens... Och en gång tidigare har jag blivit gravid under de här 2 åren av försök, mitt emellan letrozolbehandling och IVF. Då hann vi gå på ett ultraljud och se ett hjärta slå, sen fick jag missfall bara några dagar senare... Oj så mycket tankar. Men en dag i taget!
Åhh grattis!!! :D Ja, när man får pluss så får man verkligen ta det i etapper om man haft missfall innan. När är eran testdag?:)
Fick mens igår men det var tydligen helt fullt nu så måste vänta tills nästa mens. Blir så ledsen, hoppet bara sjunker.
Nu ringde samma sköterska jag pratade med i morse och sa att de hade en liten lucka, så imorgon börjar jag med gonal-f :D
Orkar inte med de här turerna fram och tillbaka, är helt matt!
Jag testade ju på ruvardag 6 med ett testa tidigt och det var ju helt blankt. När jag kom hem från jobbet tog jag upp testet från papperskorgen för att kolla igen (som man gör, haha), och då såg jag ett svagt streck som verkar ha kommit fram när det torkade! Jag tog ett till testa tidigt på ruvardag 8 och fick ett supersvagt streck som knappt syntes (och som förvann när det torkade). Ruvardag 9 testade jag med ett vanligt test och fick då ett tydligare streck, fastän det ska vara mindre känsligt.
Idag ruvardag 13 har jag testdag och fick GRAVID 2-3 på digitalt! Har fått tid för ultraljud 17 september. Nu hoppas vi på tredje graviditeten gillt, och är ju såklart livrädda för att vi ska få ett till MA. Så jag vågar inte räkna mig som gravid riktigt än.
Jäklar vad härligt! Stort stort grattis!! :D
Kände du det på dig? Har du haft några symptom? Jag är ju nervo här hemma inne på RD4 och har redan börjat känna av lite olika symptom, är det inbillning eller inte ????
Officiell testdag och idag fick jag ringa till kliniken och meddela det positiva resultatet. Ultraljud blir nog sista veckan i september. Känner bara att jag är lite, avtrubbad... Har svårt att känna riktig glädje över graviditeten än. Sist fick vi missfall några dagar efter ultraljudet där vi fick se hjärtat slå... Tror det har tagit hårdare på mig än jag vågat erkänna... Är inte deprimerad eller så men det känns bara så himla märkligt. Jag är gravid, ja, men sen känner jag ingenting efter den meningen... Förutom att mycket kan hända och att det är en lång väg kvar...
Barnlösheten har helt klart tagit på...
Åh vad kul! Vilken dag fick du ultraljud? Jag föröker också dela in tiden i typ tredagarsperioder, längre fram kan jag inte tänka :/
Jag är lite avundsjuk på ditt illamående, har inte så mycket symptom förutom molvärk några gånger per dag, så jag blir ju jättenojjig att det inte ska gå bra :/
Testdag idag. Testade ?not pregnant? på digital, svagt pos på gravsticka (IGEN) ?one step?... blir galen?!? Vad tror ni?