IVF hösten 2019
Skönt att det gick bra! Tror inte det gör något att ni gjort icsi (det är samma sak va?), det är många som gör det!
Skönt att det gick bra! Tror inte det gör något att ni gjort icsi (det är samma sak va?), det är många som gör det!
Vet du hur många ägg som blev befruktade? Blir du ruvare imorgon? :)
Tycker att väntan mellan plock och återföring är den allra värsta, var så rädd att alla embryon skulle sluta växa. Hoppas att få göra fet så fort jag får äl, kommer att känna samma ångest då. Tänk om de små snögubbarna inte klarar upptining..
Finns nog inga knep för att tänka på annat. Helt omöjligt är jag rädd :P Glöm inte att njuta av att du har ett växande litet embryo i magen bara :)
Vad skönt att det gick bra för dig :) vi fick också göra icsi, tydligen va spermiekvaliten inte så bra just den dagen (från att varit bra vid tidigare prov...) då befruktades 11 av 14, och 8 klarades att frysas! 5 av 6 har klarat tining än så länge! ?Jättefina? Blastocyster men ingen graviditet tyvärr...
Åh förstår det! Vilken känsla! Supergrattis <3
Icsi används för att förbättra chanserna t ex då spermierna är ngt nedsatta. Jag brukar be om icsi. Den allra första ivfen som resulterade i min dotter var det naturlig befruktning men endast 2 av 7 ägg blev befruktade (och då kan det inte bli graviditet). Då blev flera dubbelbefruktade så för min del håller jag hårt i icsi.
Är nog inte helt med. Har din läkare sagt att de som blir befruktade via icsi att färre utvecklas pga just icsi pga embryot får ta en större smäll typ än via normal befruktning? Får jag fråga vilken klinik du går på? Detta kommer jag fråga min klinik. Det är ju absolut intressant om det nu är korrekt.
Det ska jag absolut göra. Ska på första vul på lö o då ska jag fråga
Läser man på olika kliniker som bedriver ivf så står det ofta att det blir samma resultat med icsi som i naturlig befruktning i odlingsskål. Oavsett hur spermien "penetreras" så måste ägget klara av övriga delsteg och det är komplext. T ex utsöndras ngt aom gör att endast en spermie kan ta sig in. Detta verkar ju dock inte alltid funka, jag fick ju t ex några dubbelbefruktade den gången vi inte körde icsi.
Då var det dags. Leva som gravid och ta luthinus vaginaltablett samtidigt som man ska försöka tänka på annat för att slappna av bättre. Hmmm det blir en utmaning hihi.. insättnig idag! Så pirrig och glad. Tänker unna mig att njuta tills det skiter sig om det nu ska skita sig. Håller tummar och tår!
Stort lycka till, hoppas det är din tur nu!!