• Jagvetdåinte

IVF hösten 2019

Najo skrev 2019-11-12 20:40:58 följande:

Bas på min erfarenhet är det bra. När min yngsta kom till fick vi ut 7 ägg och 4 befruktade (icsi) Ett sattes in vilket blev han och 2 till frysen. Inget blev ngt men en blev MA. När min äldsta kom till körde man inte icsi och då plockades 7, 2 befruktade varav en blev min dotter. Inget till frysen.

Så tre stycken blastisar med icsi blev inte ett barn alltså. Blir så nervös att ett försök typ redan gått eftersom om detta inte tar sig har vi bara ett ägg till innan det är dags för omgång 2 och mer hormoner.
  • Jagvetdåinte
    Najo skrev 2019-11-12 21:15:14 följande:

Jsg gjorde en ivf i oktober 2019. 8 ägg, 1 omoget, av de 7 blev 4 befruktade. En 2 dagar satres in som inte blev ngt. 1 av de fyra gick till frysen. Denna ligger kvar i frysen.

Jaha okej, gud vad vi får kämpa vi ivfare! Men vi är envisa och ger inte upp i första taget. Styrkekram!
  • Jagvetdåinte
    Ma18 skrev 2019-11-12 21:59:41 följande:

Det kan ha varit jag som var besviken på bara en blasto till frysen, men då plockades jag på 21 mogna ägg.. så hade förhoppningar på iaf några st till frysen :) men det räcker ju med en.. håller tummarna att det är våra guldägg i frysen nu!

Jag förstår det, å jag var så nöjd med att 7 av 9 befruktades, tänkte att det var mycket god kvalitet på dem. Hoppas du har rätt! Jag gjorde det dumma nyss å ta ett gravtest som visade neg. Kunde inte hålla mig å har massor hemma. Neg med blasocyst ruvardag 4 alltså.
  • Jagvetdåinte
    Ma18 skrev 2019-11-14 06:29:34 följande:

Aha du fick en blastocyst tillbaka också? Spännande! Ruvardag 4 är väl så tidigt att ett negativt test egentligen inte säger något?

Tack för hoppet! <3 Såg oxå att testet gick ut i oktober!
  • Jagvetdåinte
    Najo skrev 2019-11-14 07:13:10 följande:

Instämmer för tidigt:)

Puh vad skönt att ni låter så säkra på det :)
  • Jagvetdåinte
    galadriel80 skrev 2019-11-15 16:50:11 följande:

Hej hej!

Vi har en son på 2 år som blev till genom ivf och vi vill nu ha syskon till honom. Vi gjorde ett ivf försök kring den 20 oktober. De plockade ut 8 ägg, 3 st blev befruktade, ett i frysen och ett i mig :)

Jag är gravid i v 6 nu och ska på ultraljud nästa vecka för att se om det fäst som det ska. Så nervöst detta är alltså. Men man kan ju inte påverka det utan bara ta hand om sig själv på bästa sätt.

Hur går det för er andra? Håller tummarna för er!!!

Åh grattis! Till båda knoddarna! Är säker på att allt kommer se fint ut :) Härligt med positiva utfall såhär i ruvartider. Ger hopp! Jag har inga barn. Ofrivilligt barnlös i snart 3 år. Första IVF försöket nu, ruvar på en blastocyst som jag fick in för en vecka sedan. Hade först ömma bröst etc men nu är alla symptom borta. Har testat minus på test jag tagit hittills när jag blivit otålig. Börjar tappa hoppet. Testdag på torsdag och jag är så nervös. Har preppat frysen med glass och är redo på att vara hemma från jobbet och se på mysiga filmer på torsdag om det blir minus.

Kram till oss alla som kämpar, snart blir det vår tur att komma med glädjande besked. <3
  • Jagvetdåinte
    Noonni skrev 2019-11-15 08:16:19 följande:

Hej på er alla starka!

Jag vill bara dela med mig. Kanske någon som har upplevt eller upplever något liknande?

Jag gjorde insättning en 26 oktober på ett fem dagars. Fick inga ägg i frysen.

Jag hade ont efter äggplocket och fick även ont några dagar efter insättning. Kommer som kramper på natten, ett konstant molande och ibland högg det till så att jag inte kunde stå upp.

På testdagen så stod det Gravid 2-3 veckor.

Men samma dag på eftermiddagen började jag blöda och blev helt förtvivlad.

Sen slutade blödningen och jag samlade mig (man kan ju blöda lite i början av graviditeten). Men dagen efter kom det mer blod och sen har det fortsatt + att smärtorna sitter i. Jag ringde IVF kliniken och fick komma in dagen efter för blodprov och ultraljud. Hcg-hormonet låg på 740 och läkaren kunde inte se några tecken på att det funnits någon graviditet (livmoderhinnan var tunn och slät).

Två alternativ sa hon. Utomkvedshavandeskap som hon inte kunde se än eller missfall. På kvällen var jag väldigt ledsen men pallrade mig iväg på ett jobbmöte.

Jag kunde inte sitta still och svetten rann för det gjorde så ont.

Upptäckte att hela bindan var full av blod så jag ringde gynakuten där jag bor och fick åka in och ligga där över natten. Dom kunde inte uttala sig om vad som var fel mer än att det definitivt inte är en graviditet i livmodern.

DET VET JAG REDAN svarade jag.

Två dagar efter var jag tillbaka på IVF-kliniken och dom tog ett blodprov och det visade sig att HCG-hormonet hade stigit till 1400. 

När hon gick in för att att kolla såg hon inga tecken på utomkvedshavandeskap men en liten förändring på livmodern som tyder på en helt vanlig graviditet.

En tjock hinna runt livmodern och två små svarta prickar.

Jag ska tillbaka på måndag. Har fortfarande väldigt ont och blöder men nu finns det ändå lite hopp.

Är helt slut av att kastas mellan hopp och förtvivlan och förstår inte riktigt att en graviditet kunde se ut på det här viset.

Kram på er

Fy fan vad jävla orättvist! Jag blir så arg för din skull! Och att inte ens kunna få några tydliga svar. Så orättvist allt är! Jag hoppas så att det ska ordna sig för dig snarast <3 Stora styrkekramar från alla IVF-systrar som jag är övertygad känner med dig precis som jag gör. Tror inget utöver oss själva verkligen kan förstå det vi går igenom. Ta hand om dig!
  • Jagvetdåinte
    galadriel80 skrev 2019-11-16 08:23:28 följande:

Tack så mycket fina du!

Ååå, håller tummarna för dig! Att det blir minus så tidigt som du gjorde testet är ju inget konstigt. En del tester ger inte utslag förrän senare så hoppet finns ju verkligen kvar!!! Hoppas verkligen det bästa för dig!

Var samma för mig. Öm i brösten precis i början men sen avtog det och jag kände inget alls förrän i förgår, är i v 6 nu och nu kom illamåendet! Man får se det som något positivt även om det är jobbigt. Men det leder ju förhoppningsvis till något fint!

Massa kramar till dig och så håller jag verkligen tummarna!!!

Puh det är så skönt att höra era exempel på att det faktiskt blivit något trots att man inte har känningar eller plus! Jag läste någonstans att ägglossningssprutan kan ge ömma bröst och att när det går ur kroppen slutar oxå brösten att ömma. Jag försöker tänka att jag är gravid men oj vad tanken om "det blir inget" tar över lätt! Tack för hopp <3
  • Jagvetdåinte

Ännu ett negativt test ruvardag 8 med blastocyst. Å mörka bruna flytningar. Färskt blod som.en knappnål på pappret. Jag är redo depressiooooon..... Har passerat bim men det verkar de flesta med luthinus göra så här finns inte mycket hopp. Bara att vänta till torsdag och riktiga testdagen för att börja planera nästa varv. Hoppas ni andra får större lycka aktuellt försök! Kramar

• Jagvetdåinte
    Ölandstoka skrev 2019-11-18 09:36:32 följande:

Alltid hemskt när det inte tar sig. Beklagar verkligen!

Tack för omtanken <3
Svar på tråden IVF hösten 2019