Fifen skrev 2019-08-28 23:00:23 följande:
Hur går det för alla ruvare?
Jag håller på att tjata sönder min stackars sambo efter att vi kommit hem från jobbet. Han verkar inte vilja prata om det alls, verkar tycka att det är jättejobbigt medan jag har superbehov av att prata. Stackars min kompis som jag berättat om insättningen för, hon kommer nog snart tröttna på mig också!
Min mamma är jag redan lite trött på. Jag ringde och kollade om hon skulle med på en promenad i naturreservatet på kvällen. Men då satt hon på aw med alla sina jobbarkompisar uppe på stan och frågade "Hur går det med magen" vi har ju bara berättat för mamma, pappa, Robins föräldrar och våra två bästa vänner. Orka att hon sitter och skriker ut den frågan mitt på stan bland allt folk! Jag är bara på RD2 och hon har redan börjat fråga. Blir så trött! Dessutom tror hon att hon är med och försöker eftersom hon har donerat livmodern till mig. Hon har ju ingen som helst aning om vad jag går igenom i IVF processen. Blir så less på alla som ska tro att de vet vad man går igenom utan att veta något alls!
Vet inte riktigt faktiskt. Mår generellt väldigt bra och har liksom inga känningar alls så jag börjar bli lite nojig att det inte tagit sig. Men ja, vi får se, 7 dagar till test.
Trist med din mamma verkligen. Du får nog säga till henne att backa en smula och att du tycker det är jobbigt med pressen och att hon outar dig på det sättet. Blir hon sur får hon väl bli det tänker jag. Man behöver liksom ingen extra press förutom den man sätter på sig själv!