• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • misu80

Kom på att kartan i länken ovanför kan vara svår att orientera sig i om man inte känner till Uppsala. Jag har märkt ut var parkeringarna vid Svandammen är med rosa streck i kartan ovan, och ringat in Akademiska med lila. Hoppas att det blir lättare att orientera sig med hjälp av den :)
  • Hedblomster
    misu80 skrev 2019-08-08 15:15:07 följande:

Kom på att kartan i länken ovanför kan vara svår att orientera sig i om man inte känner till Uppsala. Jag har märkt ut var parkeringarna vid Svandammen är med rosa streck i kartan ovan, och ringat in Akademiska med lila. Hoppas att det blir lättare att orientera sig med hjälp av den :)

Tack, supersnällt! Jag får se till att åka i tid :) Får promenera lite i Uppsala om jag får tid över, kan vara kul att se en ny stad. Kommer ändå vara borta från jobbet hela dagen.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2019-08-08 11:15:24 följande:

Haha ja, lite sjukt men... Vi ska gå på fotboll så egentligen ska vi väl till Solna och friends arena men för mig som knappt varit i Stockholm räknas allt som just Stockholm haha! Vi ska bo på hotell och gå en sväng på mall of scandinavia också, har dock varken råd eller lust för shopping men man kan ju titta lite iaf. Vi var tvungna att hämta hem vår kattunge i förrgår också fast planen var söndag, så nu måste vi ha kattvakt i helgen och känns ju knäppt att inte vara med henne men allt är ju bokat och huvudsaken är att hon har det bra och det får hon med kattvakten också...

Hoppas verkligen det är vår höst! Du skulle också köra samma protokoll igen va? Jag börjar spruta ikväll :)

Å mysigt med en katt! Såg det på din insta. Skönt o ha tankarna på en kisse samtidigt som man går igenom allt detta! Lycka till med spruta ikväll. Precis ja kör exakt samma dom förra ggn. Startar på 150 gonal och sedan efter tre dagar 125 ist. Så får vi se om man ska höja eller sänka efter första vul. Ber till gudarna att vi verkligen får börja denna cykel och att det inte är fullt eller nåt
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • fannylinnea
    misu80 skrev 2019-08-08 10:48:26 följande:
    Hm, inte kul situation, bara att han är en man gör ju lätt att det känns mer utelämnande! Min chef är en kvinna, som passade på att berätta om sina egna gynekologiska besvär, jag inser att jag har väldigt tur.

Jag har tydligen låg äggreserv, AMH 0,8. Därför blir det det långa protokollet. Och dessutom erbjöds vi inte att köpa ett paket på 3 försök (måste ha mer än 1.0 för det), så det blir att pynta 40 000 isch för varje gång!  

Nej vad tråkigt, förstår din frustration när man bara vill komma igång och så förskjuts det framåt.

Styrkekramar till dig!
    Nej verkligen inte. Men det känns ju som att jag måste prata med honom med tanke på hur många besök som ska göras på kort tid... Fy vad jag gruvar mig.
    Önskar i detta läget att jag hade min gamla, kvinliga, chef - så mycket lättare det hade känts. Hon förstod ju allt som rör den kvinnliga kroppen :) Jag har i perioder extreeeem mensvärk och det har hänt att jag haft så ont att jag kräkts. En gång hände det på jobbet. Chefen stod utanför toaletten och ba "är du okej eller?" Och jag sa att jag inte var magsjuk utan att det var mensvärk. Men det var som att han ba "aha okej vilken tur". Det var inte så att han skickade hem mig. Fine, hade ju kunnat sjukskriva mig själv men jag är ju en sån där tjurskalle som "biter ihop". Så dumt. Men du vet, ibland är det skönt att någon annan tar ett beslut, typ att man ska gå hem. Jaja. Nog om det :)

Ah okej, jag förstår. Man får lita på att läkarna gör det bästa utifrån situationen - dom kan ju det där :) Brukar man inte få bekostat ett visst antal försök från landsting? Trodde att alla landsting hade så... Hoppas det tar sig på första försöket för er :)

Varm kram!

• JkJ

Hej!

Vi ska också göra vår 4:e IVF-behandling nu i augusti/september! Hoppas verkligen att det blir fjärde gången gillt!! ????????

Vi har tidigare testat både vanligt IVF och ICSI men trots 3 försök har vi endast fått 1 befruktat embryo (som blev återfört men tog inte), ingenting i frysen.

Vårt senaste försök misslyckades tyvärr helt och fick avbrytas mitt under beh. Då hade vi testat Menopur istället för Gonal-F men det fungerade inte bra alls på mig.

Denna gången kör vi ett långt protokoll och åter Gonal-F. Jag började med Synarela nässprejen igår på mensdag 1.

Styrkekramar till er alla!!

• misu80
    fannylinnea skrev 2019-08-08 17:30:05 följande:
    Nej verkligen inte. Men det känns ju som att jag måste prata med honom med tanke på hur många besök som ska göras på kort tid... Fy vad jag gruvar mig.
    Önskar i detta läget att jag hade min gamla, kvinliga, chef - så mycket lättare det hade känts. Hon förstod ju allt som rör den kvinnliga kroppen :) Jag har i perioder extreeeem mensvärk och det har hänt att jag haft så ont att jag kräkts. En gång hände det på jobbet. Chefen stod utanför toaletten och ba "är du okej eller?" Och jag sa att jag inte var magsjuk utan att det var mensvärk. Men det var som att han ba "aha okej vilken tur". Det var inte så att han skickade hem mig. Fine, hade ju kunnat sjukskriva mig själv men jag är ju en sån där tjurskalle som "biter ihop". Så dumt. Men du vet, ibland är det skönt att någon annan tar ett beslut, typ att man ska gå hem. Jaja. Nog om det :)

Ah okej, jag förstår. Man får lita på att läkarna gör det bästa utifrån situationen - dom kan ju det där :) Brukar man inte få bekostat ett visst antal försök från landsting? Trodde att alla landsting hade så... Hoppas det tar sig på första försöket för er :)

Varm kram!
    Kan inte hålla mig för skratt när jag läser om din manliga chef, som beter sig typiskt manligt! En kvinnlig chef hade med största sannolikhet skickat hem dig, men män behöver ofta (ursäkta att jag generaliserar nu) ha väldigt tydligt uttalat vad man behöver för de läser inte mellan raderna! Jag tror att det kommer gå bra när du ska prata med honom, ett tips är att prata med din sambo och fråga hur han skulle ha uttryckt sig (kanske kort och koncist?) och så försöker du köra på det och inte förvänta dig någon känslomässig respons. Oavsett så har du ju "vunnit" bara genom att ha vågat öppna dig och berätta om vad ni ska göra. Det kommer säkert kännas riktigt skönt efteråt!

Det verkar vara olika från landsting till landsting. Ja, håller tummarna för att det ska gå bra, och det vore ju toppen om det blir över något ägg till frysen också så det blir lite enklare att göra fler försök. 
  • misu80
    JkJ skrev 2019-08-08 18:47:22 följande:

Hej!

Vi ska också göra vår 4:e IVF-behandling nu i augusti/september! Hoppas verkligen att det blir fjärde gången gillt!! ????????

Vi har tidigare testat både vanligt IVF och ICSI men trots 3 försök har vi endast fått 1 befruktat embryo (som blev återfört men tog inte), ingenting i frysen.

Vårt senaste försök misslyckades tyvärr helt och fick avbrytas mitt under beh. Då hade vi testat Menopur istället för Gonal-F men det fungerade inte bra alls på mig.

Denna gången kör vi ett långt protokoll och åter Gonal-F. Jag började med Synarela nässprejen igår på mensdag 1.

Styrkekramar till er alla!!

enannananna84 skrev 2019-08-08 19:26:28 följande:

Jag hoppar in här med, vi ska på samtal för ivf nästa vecka, ska bli så spännande men är så nervös!

Så härligt att ni hänger på! Välkomna!

• Söderlund
    zey skrev 2019-08-07 12:11:50 följande:

Hej tjejer! Hoppas det går framåt för er alla! Här kom mensen för en vecka sedan och tog sista tabletterna av letrozolen igår. Ska på ultraljud på måndag, och jag är så spänd på när ägglossningen kommer. Får jag ägglossning på en måndag så får man inte göra den cykeln (insättning söndag = stängt..!).

Detta blir mitt första FET (har 4 blastosar i frysen). Någon annan som har gjort FET eller ska göra det nu :)?

Hej! Vi verkar vara i ungefär samma fas. Jag ska också göra min första FET och är på dag 4 med letrozol, ska göra ultraljud på tisdag då jag har lite kortare cykel och brukar få glad gubbe på ägglossningstest dag 12-13. Hur länge har ni försökt? Har ni någon förklaring till eran barnlöshet?
  • Jagvetdåinte
    fannylinnea skrev 2019-08-08 10:43:59 följande:

Hej.

Jag känner igen mig så mycket i det du skriver - jag har jättesvårt att hantera gravidbesked och jag har det senaste året tagit avstånd från vänner som varit gravida och fött sina barn :( Jag tar verkligen på mig the mask när vi ses men innerst inne känner jag mig sååå fejkad. Samtidigt orkar jag inte prata om vad jag bär på heller för det är alldeles för smärtsamt. Vi har bara berättat för några vänner och våra familjer.

Klandra inte dig själv för att du känner som du gör. Vi är inte dåliga människor för att vi har svårt att känna glädje. Jag tror det handlar om att vi själva bär på sån enorm sorg och längtan att det inte riktigt finns plats för att glädjas åt andra människor som får det vi inte tycks kunna få.

Såg att misu80 hade skrivit ett långt och fint meddelande om att lära sig hantera känslorna. Jag tycker att det var så bra skrivet så jag skriver inte mer. Ville bara sticka in huvudet och säga att du är inte ensam med dina känslor. Kram <3

Gud så skönt att inte känna sig ensam! Känner sig ju som världens egoist även om jag verkligen försöker att tänka snällt om mig själv <3 Just i denna atund är min lillasyster på bb, vattnet hade gått. Inte ens av hennes besked blir jag glad, trots att hon står mig så otroligt nära. Hoppas att det släpoer framöver så att jag kan glädjas åt knytet. Tusen tack för svar, känns mycket bättre nu! Jag ser fram emot att följa er alla och håller tummarna för er! All kärlek å styrka till er!
Svar på tråden IVF hösten 2019