misu80 skrev 2019-08-08 10:48:26 följande:
Hm, inte kul situation, bara att han är en man gör ju lätt att det känns mer utelämnande! Min chef är en kvinna, som passade på att berätta om sina egna gynekologiska besvär, jag inser att jag har väldigt tur.
Jag har tydligen låg äggreserv, AMH 0,8. Därför blir det det långa protokollet. Och dessutom erbjöds vi inte att köpa ett paket på 3 försök (måste ha mer än 1.0 för det), så det blir att pynta 40 000 isch för varje gång!
Nej vad tråkigt, förstår din frustration när man bara vill komma igång och så förskjuts det framåt.
Styrkekramar till dig!
Nej verkligen inte. Men det känns ju som att jag
måste prata med honom med tanke på hur många besök som ska göras på kort tid... Fy vad jag gruvar mig.
Önskar i detta läget att jag hade min gamla, kvinliga, chef - så mycket lättare det hade känts. Hon förstod ju allt som rör den kvinnliga kroppen :) Jag har i perioder extreeeem mensvärk och det har hänt att jag haft så ont att jag kräkts. En gång hände det på jobbet. Chefen stod utanför toaletten och ba "är du okej eller?" Och jag sa att jag inte var magsjuk utan att det var mensvärk. Men det var som att han ba "aha okej vilken tur". Det var inte så att han skickade hem mig. Fine, hade ju kunnat sjukskriva mig själv men jag är ju en sån där tjurskalle som "biter ihop". Så dumt. Men du vet, ibland är det skönt att någon annan tar ett beslut, typ att man ska gå hem. Jaja. Nog om det :)
Ah okej, jag förstår. Man får lita på att läkarna gör det bästa utifrån situationen - dom kan ju det där :) Brukar man inte få bekostat ett visst antal försök från landsting? Trodde att alla landsting hade så... Hoppas det tar sig på första försöket för er :)
Varm kram!