• Jagvetdåinte

IVF hösten 2019

Hur går det för alla? Jag är på ruvardag 2 med en blasto idag och börjar bli lite otålig. Försöker att tänka på annat. Kom på nu att min mens är beräknad i helgen och då kommer mina päron på besök från annan ort. Kan bli en jobbig helg. Om mensen kommer vill iaf jag helst vara för mig själv. Aja.. man hoppas ju förstås att den inte kommer!

• Jagvetdåinte
    Najo skrev 2019-11-11 07:00:41 följande:

Hej,

Ska in på äggplock idag och är nervös. Lite mer blåsor denna gång och det gick mkt fortare än vanligt, fick ta ägglossningsspruta redan på kvällen efter VUL. 10 st som de tror kan ge ngt men totalt 17 så det är i sig inte "illa pinkat" för en 44-åring. Hoppas att ngt ägg är tillräckligt bra för att sluta i en bebis.

Åh vad spännande :) Kommer att gå toppen! Då börjar väntan för dig oxå snart då. Böejar du bli luttrad av ruvardagarna tror du eller är man lika hoppfull som tidigare?
  • Jagvetdåinte
    Najo skrev 2019-11-11 08:00:42 följande:

Tyvärr luttrad. Denna gång vill hag att de odlar 5 dagar men det är klinikens beslut. 2 ggr i rad har jag fått 4 befruktade och de som sattes in dag 2 blev inte graviditet, samt 1 till frysen. Oddsen är låga pga min ålder men kämpar på ett tag till.

Förstår det till hundra. Jag tänker att jag redan omgång 2 kommer känna att "det kommer knte bli något". Känner liksom så redan lite nu. Håller tummarna åt dig. Vi får försöka njuta lite innan ev mens iaf, sen får vi sörja innan vi tar nya tag igen. <3
  • Jagvetdåinte
    Najo skrev 2019-11-11 12:51:18 följande:

Plocket klart, de fick ut 9 ägg. Nu börjar väntan på besked om antal befruktade i morgon.

Spännande! Håller tummarna :) Fint med 9 ägg!
  • Jagvetdåinte
    njetnjet skrev 2019-11-11 16:22:58 följande:

Denna väntan alltså! Man bara väntar och väntar på olika steg. Väntar nu på mens för att kunna köra igång med sprutor. Den skulle ha kommit igår men än så länge: inget. Har haft så många symptom på mens i flera dagar. Om den inte kommer senast onsdag blir det till att lura fram den med provera...men då kan det ju dröja två veckor till. Suck.

Eller hur? Just den gången man vill ha mens så dröjer den. Så var det för mig oxå, flera dagar sen. Så komoskt!
  • Jagvetdåinte
    Kiiwii90 skrev 2019-11-12 02:11:59 följande:

En fråga till er som är inlästa och kanske själva påbörjat ivf resan.

Stimulerar man alltid med nässpray och/eller sprutor inför äggplock? Jag är så extremt spruträdd och bara jag lyssnar på en ivf podd hur tjejerna pratar om att ge sig själva sprutan får mig att må dåligt.

Man tar inte alltid nässpray. De gör bedömningen om det blir långa eller korta protokollet efter att de undersökt dig. Blir det långa är det först spray och sedan injektioner, annars bara injektioner. Jag är inte heller förtjust i sprutor men oj vad man vänjer sig. De första sprutorna jag fick var injektionspenna och det fick jag trsta att sticka mig med på kliniken. Då var jag supernervös men sedan hemma gick det toppen. Sen var sprutan jag fick för att förhindra ägglossni g något otäckare, en riktig spruta men en ganska liten nål ändå. Jag blev van med det oxå . Man klarar mer än man tror. Kände mig riktigt cool hihi. Nu är jag intr alls nervös för en ev till behandling med hormoner . Inte heller äggplock var så farligt som jag trodde, fick mängder med härlig smärtlindring och lugnande. Tittade inte på den nålen utan kikade i taket ,:) Det är ett tips! Ang sprutor fick jag tipset att ha typ en frysklamp på msgen ca 20 min innan injektion som bedövning om det gör ont, men jag tyckte inte det behövdes :)
  • Jagvetdåinte

Ville bara skriva att det bara blev en blastocyst till frysen för oss. Har för mig att någon skrev om det förut och var besviken på det. Så ja, vi fick oxå bara ett! Men hoppas att det är en stark en ;)

• Jagvetdåinte

Ville bara skriva att det bara blev en blastocyst till frysen för oss. Har för mig att någon skrev om det förut och var besviken på det. Så ja, vi fick oxå bara ett! Men hoppas att det är en stark en ;)

• Jagvetdåinte
    Najo skrev 2019-11-12 18:27:59 följande:

Hej! Jag är nöjd om jag får en blasto till frysen vid en ivf. Hur många ägg fick ni ut och hur många blev befruktade?

Vi fick ut 11 ägg, 9 gjorde man icsi med då de andra två äggen var omogna. 7 av de 9 blev befruktade. Har nu en blasto i livmodern och en i frysen. Försöker att tänka att det är ett bra resultat men hade räknat med kanske 2-3 till frysen iaf.
  • Jagvetdåinte

Ett tips till er alls som ruvar. Tyckte denna film var skön att se. Sammanfattnibgsvis, tar vi inte droger eller dricker överdriven mängd alkohol eller tar mediciner som ej blivit godkända av ivf läkare är det lugnt. Vi kan inte göra någontibg fel i övrigt denna period. Det var en sten som lägtade från mig iaf, så ville dela med mig.

Svar på tråden IVF hösten 2019