Ölandstoka skrev 2019-11-21 13:06:32 följande:
Kan verkligen relatera, ivf är en ocean av väntan. Kan, som du, redan nu tänka på nästa års sommarstängning. Tänker hela tiden "när mensen kommer", finns inte någonstan att säga att "kanske kanske att mensen inte kommer denna gång".
Men samtidigt måste vi göra oss en tjänst och ha det bra också. Jag försöker tänka att jag tillåter mig själv att vara extremt ledsen, då är jag skyldig mig själv att må bra mellan varven också. Har lagt mycket energi på att vara glad och det har faktiskt känts bättre sist ivf misslyckades jämfört med första gången. Hoppas att du hämtar dig och kan ha en mysig jul med sambo och hund trots allt :)
Sen är det lätt för mig att säga som ruvar, om en vecka när jag har mens kommer det att vara helt andra toner :P
Verkligen, försöker att vara positiv och glad. Men just nu tillåter jag mig att falla. Sen kan jag göra saker jag mår bra av. Och undviker sådant som får mig att på piss, som tex att undvika gravida kvinnor. Jag har tom börjat stå för att det är tufft för mig och det gör att allt känns mycket bättre. Slippa fejka. Hoppas du slipper mensen <3