• Fifen

IVF hösten 2019

pixie78 skrev 2019-09-20 15:15:58 följande:

Va roligt Fifen! Håller alla tummar och tår för dig.. läst om din resa här tidigare i tråden? Jag kan också känna att det är lite mysigt att faktiskt få känna sig gravid, på ett helt teoretiskt sätt men ändå.. Min sambo uppför sig iaf som att jag är gravid och påminner om allt jag inte får äta och undrade om det verkligen var bra att vi ska bowla idag.. haha.. Det är ändå en speciell tid för än så länge kan man ju egentligen inte känna nåt och oroa sig över varken bristen på symptom eller eventuella symptom på mens? Man får njuta så länge det går..

Kul att ha någon att följa som är i samma fas. Testdag på kanelbullens dag ? det är ju som ett tecken.. en bulle i ugnen liksom!

Vi fick testdag den 30 september. Då är min sambo på jobbresa i NYC så gissar vi kommer testa innan han åker med ett testa tidigt test? typ den 25:e som är ruvardag 6.. tror dock det är för tidigt. Har förut testat positivt tidigast ruvardag 9.

Ha en fin ruvarhelg! 

Jo, min sambo är också jättebeskyddande! Jag har sedan innan ännu restriktivare kostregler pga min transplantation än vad man har som gravid, så den delen är det ingen skillnad för mig. Men han vill typ inte att jag bär någonting :) Tom med. In jobbväska med dator och matlåda vill han bära ut till bilen :)

Vi första försöket hade vi testdag 9/9-19 tänkte också att det var ett tecken, men vi hann inte dit. Jag kommer veta den 29 om det blivit något eller inte. Har alltid haft 14 dagar mellan ÄL och mens den 15 dagen kommer den.

Håller tummarna för att ni ser ett plus redan på RD6. Tror kanske att jag ska tjuvtesta då också denna gång. Sambon vill inte det, men jag vill ha någon form av indikation. Inte min grej att vänta... Men samtidigt är det ju det där att så länge jag inte vet, så är jag "gravid" ;)
  • Fifen
    pixie78 skrev 2019-09-25 13:54:19 följande:

Hej Fifen.. Hur går det för dig? Jag hade tänkt låta bli att gå in här och bara inte tänka så mkt på allting kring detta men alltså HUR gör man det? Det känns som att varje sekund registrerar min kropp symptom och brist på symptom. Är utmattad mentalt. I början var det mysigt för jag kände så mkt... det stacks, sved och pirrade och brösten kändes liiite ömma. Var så jäkla pepp och positiv. Sen i förrgår - poff....ingenting.. alltså verkligen ingenting alls. Tjuvtestade idag eftersom sambon åkte iväg på jobbresa och missar vår riktiga testdag den 30:e. Men det var såklart helt blankt. Vet att det är tidigt men det bidrar ju till den hopplösa känslan. Ska ni/har ni tjuvtestat eller ska du vänta till den 29:e/4:e?  

Det går inte! Jag är helt galen, läser typ allt jag kan hitta gamla bloggar och allting. Min Google lägger till automatsikt "gravid?" Efter allt jag söker juat nu för att jag googlat det så många gånger. Lyssnar på ruvarpodden också, men nu är jag i kapp alla avsnitt och det verkar som att det inte ska komma så många fler avsnitt heller...

Fy den desperationen känner jag igen! Men jag har även fått höra att det kan komma och gå, hoppas symptomen kommer tillbaka!

Jag kan förklara bort alla "symptom" jag hittills haft, så tror nog inte att det fungerar för oss denna gång. Vaknade natten till söndag (natten mellan RD1 och RD2) med världens kramper i magen precis som sist när alla mina symptom bara försvann och mensen kom några dagar senare.

Den 4e har vi som testdag, men vi tjuvtestade faktiskt också idag. Även hos oss var testet helt blankt. Hoppas bara på att det var för tidigt för oss bägge! Ska du testa något mer innan testdag?

Svärföräldrarna kommer och bor hos oss i helgen och är jag inte gravid borde jag få mens på typ söndag. Så jag vill testa en gång till innan de kommer på lördag för att vara lite förberedd... Får se om jag får med sambon på det.
  • Fifen
    vill2017 skrev 2019-09-27 08:44:06 följande:
    Ja jag håller så många tummar för er som det bara går! Är så glad att sommaren är över och att ni alla är igång igen.

Vi går in i vecka 26 på söndag så det rullar på bra. IVF-tankarna lämnar mig ändå inte helt. De sitter så djupt rotade och ibland så känns det som att den som ligger i magen är fejk. Den är ju liksom inte gjord på "riktigt" sätt och ibland skäms jag över det. Inte när jag träffar folk som inte vet att vi gjort IVF för då kan man ju låtsas att allt är gjort på naturlig väg men alla vänner som vet om det tycker jag nu att det är lite pinsamt för. Det är helt sjuka känslor, jag vet, men de finns där. Hoppas verkligen att de försvinner för att känna så hela livet vore ju sjukt. Fattar inte varför jag skäms över det nu när det lyckats och inte förut när vi fortfarande försökte.
    Du ska absolut inte känna att det inte är på riktigt! Blir ledsen för din skull att du ska behöva gå omkring denna tid och känna så! Var stolt i stället! Du ska vara så stolt över att du tagit dig igenom detta istället. Det är inte alla som klarar av att göra denna resa som alla här inne gör! Det barn du väntar på är (genom mitt sätt att se på det) så mycket mer uppskattat och efterlängtat! Var stolt! Jag tycker att det är något fint du gjort som offrat så mycket redan innan ditt barn kommer! Om det finns någon som någonsin skulle säga något annat är den inte värd att vara din vän eller ens finnas i din närhet! 

IVF är inte ens på i närheten onaturligt om man ser på den resa som vi gör. Men jag är så stolt  Jag verkligen flaggar över allt som vi går igenom. Jag vill berätta för hela värden hur efterlängtat vårt barn kommer vara när det väl blir vår tur! Jag har gått i 15 år och skämts över min felaktiga kropp, så nu får det vara slut på det!  

Vill du ha pepphjälp för att verkligen inse hur fint IVF egentligen är, så kan jag verkligen tipsa om att lyssna på Ruvarpodden!
  • Fifen
    pixie78 skrev 2019-09-29 18:54:43 följande:

Blev inget för oss den här tredje gången heller. Gråter F*n va trist det är med dessa negativa tester. Ska ringa på måndag och be om möte omgående för att planera fjärde försöket. Efter 3 frysinsättningar hoppas jag kunna få till ett färskförsök. Även om det känns sååå jobbigt att behöva börja med sprutor igen. 

För oss blev det inte heller något denna gång. Gråter Känns tungt.
  • Fifen

Ruvar igen och hoppas på tredje gången gillt! Denna gång var det forskningsledaren som gjorde själva återföringen. Håller tummarna för att han vet vad han gör! Fick även Lutinus denna gång även om vi gjorde i naturligcykel. Skönt att göra något annorlunda!

Som tidigare känd torsdagen låååångt bort och denna gång kommer alla ev. Symptom kunna skyllas på Lutinus. Men så glad att jag fick det denna gång!

Nervös också för att jag till veckan ska resa till Medelhavet med jobbet mitt i allt. Rädd att det ska vara dåligt att flyga, men alla på min IVF-klinik säger att det inte ska vara något farligt. Jag är rädd för att mensen ska komma under resan och golva mig helt när jag är där nere utan min sambo också. Fast mensen ska ju självklart inte komma! Den här gången ska det gå!

• Fifen

Som vanligt känns testdagen låååångt bort! Ska det självklart stå! :)

• Fifen
    Hedblomster skrev 2019-10-20 17:46:16 följande:

Wow, vad snabbt tiden ändå går! Trots att testdagen är så långt bort :) Känns som nyss du gjorde första återföringen. Klart mensen håller sig borta nu! Härligt med en resa ändå, även om det är jobb.

Jag har återföring nummer 6 på tisdag. Hoppas så på denna gången även om jag inte vågar tro något!

Jo jag håller med om att det gått fort! Har lyckats göra ett försök varje månad från augusti. Hoppas att detta blir sista gången för nu. Tredje gången gillt heter det ju! Svårt dock att känna efter hur man mår denna gång med Lutinus som spökar.

Jag hoppas verkligen att det gick bra för dig idag! Kan det inte bara vara vår tur nu?! Du har ju dubbelt med "Tredje gången gillt" denna gång!
  • Fifen
    Hoppet19 skrev 2019-10-20 18:24:10 följande:

Hej vad kul att se lite uppdateringar från kända namn, har varit lite tyst här ett tag! Så många som plussat, vilket såklart är jättekul och hoppfullt för oss som fortfarande kämpar!

Lycka till nu fifen, tredje gången gillt! Och Hedblomster lycka till på tisdag!

Jag tog letrozol inför detta FET, trodde inte det funkat fick göra extra ul cd 16, visade blåsa på 18 mm och en lite konstig slemhinna - osäkert om jag haft ägglossning, han tyckte ändå att jag kunde testa älstickor två dagar till så jag fortsatte morgon och kväll men helt blankt på cd 19 tog jag sista (negativt) och tänkte skit samma, det får bli en ofrivillig men kanske behövlig paus.... Hade dock sååå rinniga flytningar så i fredags cd 20 tog jag ändå ett test - så jäkla positivt!!!! Ååh vad jag blev glad! Kändes som ett gravtest haha, på denna hårda resa ger varje positiv händelse sån himla glädje! Jag känner bara tacksamhet! Vi har haft sex och får sätta tillbaka vår 5e Blastocyst på torsdag! Tänker att för en gångs skull har vi två chanser på en chans liksom! Det kanske är nu det händer!! :)

Förstår verkligen din känsla! Fy vad jag testade förra månaden flera gånger om dagen för att jag så gärna ville ha den där smileyn på ägglossningstestet. Gav också typ upp tillslut när min sambo så, men ta ett sista och det var positivt. Som du skriver är bara det en liten seger i den situationen som man är i.

Nu vill jag bara ha det där positiva gravtestet denna gång också. Tyckte det kändes lugnare i kroppen innan överföringen denna gång. Så jag hoppas verkligen!

Lycka till på torsdag!!
  • Fifen

För mig gick det inte den här gången heller.Gråter Jag hade nog inte förstått innan hur nedbrytande detta är! Denna gång gjorde jag allt galet som att äta ananas, bisolvon mm. Tänkte att ny läkare som gör återföringen tillsammans med att göra allt annat galet kanske kanske kunde fungera, men icket Gråter

Nästa gång ska vi försöka i en stimulerad cykel. Började äta Progynon morgon och kväll idag. Funderar på varför jag fick det nu efter att ha läst på lite. Det verkar som att de flesta får äta Letrozol. Progynon och Letrozol verkar ha motsatta effekter Progynon sänker östrogenhalten och Letrozol höjer den. Men får hoppas att min läkare vet vad han skrivit ut. 
    Någon annan som har erfarenhet av Progynon?

Vid nästa plock är det en ny "batch" där vi fick ett ägg till frysen. Hoppas att det ägget/ "batchen" är bättre och vill stanna kvar! <3

• Fifen
    Hedblomster skrev 2019-11-01 12:12:19 följande:

Tack!!!Tack! Jag hoppas det är så för oss med, lite svagt bara men inget fel :)Tack! Jag hoppas verkligen det håller i sig! Och vilken tortyr för dig :( Vet flera solskenshistorier om små foster på ultraljud men förstår ju att du inte vill hoppas... Håller verkligen tummarna. Kan du vara sjukskriven nåt eller tror du att du klarar att jobba?Tack! Jag brukar också känna på mig för andra ibland men inte för mig själv, haha! Testet var tillräckligt starkt för att fångas på bild, jag bara jämför det med förra gången... Det kanske inte är så svagt! Får se hur det utvecklar sig :) Jag mådde väldigt illa iaf imorse.Jaaaa hoppas så mycket! Rött streck, ett testlagret och ett predictor early. Det är inte svårt att se strecken men jag är så nervös... Hoppas det är ok att jag postar denna bild, vet att det är jobbigt med positiva test...:

Ååå men det ena ser ju ut att vara jättestarkt! Håller verkligen tummarna för er!!!
Svar på tråden IVF hösten 2019