Inlägg från: Myrkrypet |Visa alla inlägg
  • Myrkrypet

3-månaders vaccination

Nike76 skrev 2019-08-19 21:42:40 följande:

Som sagt. Prenumerera på svenska och amerikanska biverkningslistan och återkom. Aldrig att jag skulle fortsätta ge mina barn vacciner. Efter allt jag läst på och även varit delaktig i en forskningstudie om vaccinskador.

Fast, nä när msn läser studier, som denna tex: Stevens-Johnson Syndrome Associated with Drugs and Vaccines in Children: A Case-Control Study

Umberto Raucci, Rossella Rossi,

Är slutsats att: No increased risk was estimated for .

Det finns INGEN anledning att som förälder väljarstöd avstå vaccinationsprogrammet försvinna barn om inte en läkare avråder pga någon komplikation barnet må ha. Det finns alldeles för många konspirationsteorier kring vaccin.
  • Myrkrypet
    Nike76 skrev 2019-08-20 06:42:05 följande:

Googla steven johnson och vaccinations så hittar du. Det är många som drabbas. Ingen harmlös biverkan. Och jag skulle inte ta risken igen. Jag var med för vacciner innan vi drabbades. Nu är jag emot. Min dotter fick sättas i medicins koma för att överleva. Min dotters inre organ skadades av det där jävla MPR vaccinet som vi kallar det. Det är inget att förminska.

Fast du drabbas inte av Steven Johnson sjukdom av vaccin så mest troligt om hon drabbats är då att hon fått tex feber av vaccinet och du gav henne alvedon och det var då alvedonen som är orsaken inte vaccinet. Jag googlade och kunde inte hitta någon seriös information om vaccin och sjukdomen SJS så vad du är med i för hokuspokus grupper det vet i sjutton.
  • Myrkrypet
    Nike76 skrev 2019-08-20 07:58:29 följande:
    Om du googlar upp Priorix som MPR vaccinet heter i FASS. Så står det en biverkan aom heter erethymea multiforme. Det är Steven johnson syndrom. Kan även heta Lyels syndrom. Att det står med i biverkningslistan betyder att barn fått den biverkan.
    och när man läser på då om erythema multiforme https://www.praktiskmedicin.se/sjukdomar/erythema-multiforme/ så känns det inte direkt som att hela livet är förstört......står även att det är mycket sällsynt att det är läkemedelsutlöst. Det går itne heller att hitta något på läkemedelverkets hemsida, de utreder ALLA inrapporterade fall av biverkningar och de är alla tillgängliga i form av statistik

TS: läs även på om detta, om du nu väljer att inte vaccinera, behöver du veta vad det innebär för ditt barn resten av livet.
    https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/fc6dc1e80e06494d80fa95294148c03a/bra-veta-ditt-barn-ovaccinerat.pdf
  • Myrkrypet
    Nike76 skrev 2019-08-20 08:34:36 följande:
    Om du prenumererar på biverkningslistan så finns den med. Min dotters liv är förstört. Hörsel och synedsättning. Infertil. O fick ta bort sköldkörteln pga SJS. Nedsatt lungfunktion. Syrgas på nätterna. Allt pga ett "säkert vaccin". Vi hade hellre tagit mässlingen. Hon ersattes högt. Men ingen krona värt skadorna.
    fast det är så märkligt för när man läser om SJS så stämmer det inte alls med din dotters sjukdomsbild. Jag får en känsla av att det finns mer till den här historien än vad jag får veta. 
    https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=988
    d
    et du beskriver är så EXTREMT ovanligt och när man läser på världsledande Mayo kliniken så nämner de inte ens vaccin som en orsak.

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/stevens-johnson-syndrome/symptoms-causes/syc-20355936
    s
    å jag tror att tyvärr så hade ditt barn drabbats även om du inte vaccinerat, säkerligen beror det på någon av de andra anledningarna till att detta tillstånd uppkommer. 
  • Myrkrypet
    Nike76 skrev 2019-08-20 09:56:36 följande:
    Men nu var det vaccinet. Vart vill du komma?
    ok, ni åkte till tyskland och träffade en expert, du vet att "medicinsk expertis" i tysklad inte är reglerat som i sverige? Att tyskland har kliniker som profiterar på mycket sjuka människor i tex cancer? att de säger sig bota obotlig cancer? att de sedan tar ett ockerpris för en behandling som aldrig ens har en chand att bota dessa människor? vad säger det om deras medicinska etik? men för all del, åk du till tyskland och lita på dem. Jag tycker jag har sagt mitt men jag vädjar ändå till TS, vaccinera dina barn.
  • Myrkrypet
    Nike76 skrev 2019-08-20 11:55:41 följande:
    Du vet om att Landstinget inte skulle bevilja vår resa om det inte fanns en vetenskaplig grund? Landstinget stod för alla omkostnader. Vi med vaccinskadade barn finns. Det är ett hån att bli ifrågasatt. Vaccinfrågan är fri. Vaccinera om man vill. Vi gör det inte.
    https://www.gp.se/debatt/d%C3%A4rf%C3%B6r-f%C3%A5r-myterna-om-vaccin-f%C3%A4ste-hos-f%C3%B6r%C3%A4ldrar-1.5006167
  • Myrkrypet
    Nike76 skrev 2019-08-20 12:54:31 följande:
    Du vet väl om att de i Göteborg var vaccinerade väl?
    läste du artikeln?fake science!Jag vill här betona att vi i Skandinavien har världens bästa vaccinationstäckning av spädbarn och världens lägsta frekvens av plötslig spädbarnsdöd. I Scheibners texter följer man en tilltagande fixering vid ämnet med alltmer vidlyftiga slutsatser om vad vacciner kan ställa till med. Hennes inbjudningar till vaccinmotståndsmöten, bland annat i Sverige, är fyllda med finstilta faktaupplysningar av hårresande slag. Dessa är omöjliga att bemöta vetenskapligt, då det inte finns någon vetenskap bakom dem.
    så nej, jag väljer att tro på medicinsk vetenskap och inte på hysteriska föräldrar som gärna vill ägga skuld på vaccin när det lika gärna (absolut mest troligt) är orsakat av annat. sorry.
  • Myrkrypet
    Nike76 skrev 2019-08-20 16:08:24 följande:

För vår del var orsaken vaccin. Bara o läsa biverkningslistan av inrapporterade fall. Som jag skrev tidigare om jag var lika påläst då som nu hade ingen fått vaccination. Biverkningslistan kan man som jag gör prenumerera på. Min man är läkare. Deras lektion om vacciner var bara en lektion. Även om han är nu påläst om vacciners baksida så får han inte informera det negativa om dem. Så fungerar läkemedelsbranschen.

Herregud kvinna.... deras lektion.... om din man är då uppenbart inkompetent att han tror att han får lära sig ALLT han behöver veta i skolbänken då hoppas jag stt jag aldrig kommer arbeta med honom i framtiden. Hur kan msn vara så dåligt påläst? Su är ju inte direkt påläst nu heller. Du sprider en massa goja och jag har ännu inte sett någon fakta med referenser utan du bara gaggar om en massa strunt.
  • Myrkrypet
    Nike76 skrev 2019-08-20 17:17:54 följande:

Enligt dem biverkningslistor jag får finns svåra biverkningar. Enligt amerikanska har 7 barn avlidit under en 6 månadersperiod. Eller lite svinn får man räkna med?

Det där är totalt och uppenbart bullshit.
  • Myrkrypet
    Nike76 skrev 2019-08-21 14:05:07 följande:
    Jösses. Kan lägga ut hur mycket som helst. Men allt kommer ifrågasättas. Läs på om hur läkemedelsbranchen fungerar. Läs på varför de oftast klarar sig att betala ut skadestånd. Jag vet hur den fungerar. Jag vet baksidan av vacciner. Läs biverkningar på FASS. Börja där.
    nja, när man läser på FASS då du nu vill att vi läser, ja länkar för att andra ska kunna se hur galet detta är: 
    https://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=19980717000112

s
    å är det så otroligt få allvarliga biverkningar att det inte ens går att ta fram ordentliga siffror på det. Däremot står det om encefalit: Encefalit har rapporterats med en frekvens på mindre än 1 av 10 miljoner doser. Risken för att få encefalit efter vaccination är mycket lägre än risken att få encefalitorsakad av naturliga sjukdomar (mässling: 1 på 1000 till 2000 fall; påssjuka: 2?4 på 1000 fall; röda hund: cirka 1 på 6000 fall).

så det är alltså troligare att få encefalit av naturliga orsaker än vccination: med andra ord, den som drabbats av encefalig efter vaccination hade mest troligt drabbats ändå av naturliga orsaker. Du har inget på fötterna. Och jag förstår genom att läsa dina inlägg att du gillar konspirationsteorier och skrämselpropaganda.
Svar på tråden 3-månaders vaccination