• Iarwain

3-månaders vaccination

Nike76 skrev 2019-08-19 20:49:30 följande:
    Min dotter är vaccinskadad av MPR vaccinet. Hon är 15 år idag och har tyvärr livslånga men. Jag avbröt vaccinationsprogrammet för alla tre barnen. Började prenumerera på amerikanska och svenska biverkningslistan. Hade jag sett den innan hade jag aldrig gett första sprutan. För säkra är inte vaccinerna. Vi var med i en studie i Kanada om vaccinskadade barn. Har sett baksidan. Kommit ut en studie nu om vaccinskador.
    Länka gärna in den studien.
  • Iarwain
    Nike76 skrev 2019-08-20 07:26:32 följande:
    Hennes hud började lossna 10 tim, efter vaccination. Så ingen alvedon. Det hann vi inte med. Hon fick ersättning för det som vaccinationskada. Som jag skrev ovan googla steven johnson syndrom och vaccinations (på engelska) så hittar du. Läs biverkningar på FASS så finns sjs med. Kanada har uppmärksammat att SJS ökat av vaccinationer. Den studien var vi med i. Svårt att förstå? Klart det är för någon som inte drabbats. Men vi gjorde det.
    Var det ersättning utgående från USA eller Kanada?
    De har generella regler för utbetalning vilket inte på något sätt påstår eller fastställer att det verkligen var fastställt att vaccinet påverkat.
  • Iarwain
    Nike76 skrev 2019-08-20 17:17:54 följande:
    Enligt dem biverkningslistor jag får finns svåra biverkningar. Enligt amerikanska har 7 barn avlidit under en 6 månadersperiod. Eller lite svinn får man räkna med?
    Var får du dina biverkningslostor från, länk tack.
  • Iarwain
    Nike76 skrev 2019-08-20 18:53:18 följande:
    Kontakta läkemedelsverket. Easy. Amerikanska hjälpte Canada mig med.
    Jag har den svenska, men jag undrar vilken bivekrningslista det är du får från Kanada.
  • Iarwain
    Nike76 skrev 2019-08-20 19:06:38 följande:
    Nä amerikanska har jag. Men när vi var med i studien i Canada hjälpte de oss att prenumerera på amerikanska. Om du har den svenska så ser du mörkertalet i allvarliga biverkningar. Den gör en mörkrädd att det inte kommer ut i media.
    Men vilken biverkningslista är det du pratar om?
  • Iarwain
    Nike76 skrev 2019-08-20 19:15:59 följande:
    Svenska och amerikanska.
    Du skriver att den svenska är läkemedelsverkets lista, men vilken är den amerikanska?
  • Iarwain
    Nike76 skrev 2019-08-20 19:20:17 följande:
    Deras läkemedelsverks lista. Motsvarande den svenska.
    och vilken lista är det?
    Det borde stå i det du får via din prenumeration.
  • Iarwain
    Nike76 skrev 2019-08-20 19:48:30 följande:
    Inrapporterade biverkningar.
    Så det är VAERS du har, inte FDAs follow up?

Om det är så, varför skriver du inte det rakt u,t? Det borde framgå med all önskvärd tydlighet om det är officiella VARS du har prenumeration på...
  • Iarwain
    Nike76 skrev 2019-08-20 07:58:29 följande:
    Om du googlar upp Priorix som MPR vaccinet heter i FASS. Så står det en biverkan aom heter erethymea multiforme. Det är Steven johnson syndrom. Kan även heta Lyels syndrom. Att det står med i biverkningslistan betyder att barn fått den biverkan.
    Kan du skriva in titeln så kan jag hitta den själv i original.

Sedan har jag en annan sista fråga innan jag skriver en lite längre kommentar;

Jag är för dåligt insatt i detta syndrom, men min gissning är att det är svårt att särskilja orsak från trigger, har jag fel?
  • Iarwain
    notnaxd skrev 2019-08-19 10:10:00 följande:
    Hej!
    Min dotter är nu 3 månader och nästa vecka är det dags för vaccination. Jag känner mig orolig över att de ska spruta in dessa vaccinationer och alla på samma gång. Har även övervägt att inte vaccinera.
    Min fråga till er är om ni har vaccinerat era små barn eller om ni har struntat i det?
    För och nackdelar?

Mvh

Nu har du iofs inte varit aktiv sedan din initala fråga,, men...

Varför ställer du denna fråga på ett anonymt forum?
    Varför kontaktar du inte immunologi experter, universitetsfakulteter för immunologi etc?

• Iarwain
    Nike76 skrev 2019-08-21 12:12:32 följande:
    nyadagbladet.se/halsa/studie-visar-att-icke-v...

Läs studien längst ner i PDF format. Från 2017. Den har ej tagits bort än. Som studien från 89 gjorde som påvisade samband med autism.
    Det finns massiva probem med den studien. Det är orsaken, inte följden att folk protesterade på grund av alla problemem.
  • Iarwain
    Nike76 skrev 2019-08-21 10:38:17 följande:
    En bor med mig. Det är det som är så skrämmande. Finns på inrapporterade biverkningar som jag följer. Jag nätverkar med föräldrar med vaccinskadade barn över hela världen. En del änglaföräldrar främst från USA. En i min hemkommun fick POTS av Gardasil. Sängliggande i fyra år nu.
    Finns ingen forskning som stödjer autism som vaccinskada. Ingen jag har hittat iallafall. I studien vi var med i var det 300 barn över hela världen som fått sjs av vaccination. För mig är det alldeles för många. Orsaken vad de tror i USA där dödsfall förekommer mer är att de får fler vaccin i en i tidig ålder. I Sverige är det mer uppdelat. Sedan är det svårt att få igenom vaccinskada. O de inrapporteras inte. Vi hade tur. För i min dotters prover kunde man se att kroppen stötte bort vaccinet. Huden lossnade. Sköldkörteln opererades bort vid 1 år. Lungorna skadades så syrgas på natten. Läs biverkningar i FASS. De står där av en anledning. Vissa vacciner har död som biverkan.

Återigen;

Kan du skriva ned titeln på studien (eller rapporten) du var med i?

Sedan har jag en annan sista fråga innan jag skriver en lite längre kommentar;

Jag är för dåligt insatt i detta syndrom, men min gissning är att det är svårt att särskilja orsak från trigger, har jag fel?

• Iarwain
    jag2000 skrev 2019-09-09 07:54:13 följande:
    En halv miljon danska flickor och kvinnor blev vaccinerade med Gardasil mot HPV-viruset. 1000 flickor upplevde biverkningar  283 stycken fick allvarliga biverkningar. 
    År 2015 gör Danska TV2  dokumentären De vaccinerede piger som handlar om vaccinering mot HPV-virus med vaccinet Gardasil. Dokumentären säger att år 2009 började det danska cancersällskapet att göra reklam för att flickor skulle börja vaccinera sig mot HPV-viruset. Myndigheterna menade att vaccinet skulle reducera riskan att få cervikal cancer (livmodershalscancer) senare i deras liv. Vaccinet i fråga, Gardasil, var gratis till alla flickor över 12 år. Denna kampanj resulterade i att en halv miljon flickor och kvinnor blev vaccinerade och ungefär 1 000 flickor fick biverkningar av vaccinet varav 283 flickor har fått allvarliga biverkningar. 
    År 2011 beslöt Amalies föräldrar att Amalie skulle bli vaccinerad med Gardasil. Amalies mor säger att i princip alla som hon stötte på rekommenderade vaccinering mot HPV. Gardasil-vaccinet gavs i tre steg och efter ett par dagar efter vaccineringen fick Amalie kraftig huvudvärk, feber och kände sig utmattad. När hon reste sig från sängen blev hon yr. Amalie kan nu må fysiskt dåligt om hon är uppe i mer än 10 minuter och hon tillbringar mesta tiden i sin säng. Hon har inte kunnat vara i skolan i över ett år på grund av sjukdomen. Före vaccineringen var Amalie en aktiv och kommunikativ tjej.
    Förutom att det finns mycket stora studier som visar att risker för allvarliga biverkning av Gardasil är mycket små.
    Du sprider rädsla och oro och är kort sagt en fara för samhället.

https://journals.lww.com/pidj/fulltext/2015/09000/An_Overview_of_Quadrivalent_Human_Papillomavirus.17.aspx
Svar på tråden 3-månaders vaccination