R84 skrev 2019-10-29 12:39:08 följande:
Vilken dag i cykeln fick du plusset? Jag fick mitt på kvällsurin tre dagar innan beräknad mens och då var det svagt med väldigt synligt. Dvs det var ett tydligt streck men ljust i färgen. Absolut inte svårtytt. Dagen efter (två dagar innan mens) fick jag 1-2 på veckoindikation och på mensdag fick jag ett starkt streck. Sen tror jag att jag väntade i knappt en vecka innan jag tog ett nytt med veckoindikation och då trodde jag att den skulle visa 2-3, men fick 3+. Så det stiger ju snabbt om du är gravid. Haha! Jag tog nog säkert..... 14 tester på 2 v för att se så att det blev starkare. Beställde några billiga stickor på nätet för att kunna bevisa för mig själv att det var sant. Slutade när jag efter två veckor insåg att testet inte kunde bli starkare och jag till slut satt och analyserade huruvida det verkligen var starkare eller om det hade blivit svagare. Haha! Känns så knäppt när jag tänker på det idag.
Haha! Det var bästa liknelsen jag kom på. Det är typ en hård kula som är lite större än en apelsin. Läste att de kan kännas/synas på morgonen innan man har varit på toa för urinblåsan tycker upp den. Det är coolt med de fysiska tecknena. Samma sak med brösten. Min man sa snabbt att de var större men jag höll inte med. Dels för att jag inte såg det dels för att jag har samma bh. Så i förra veckan när jag hade duschat kom jag ner från övervåningen till min man och sa: alltså de är ju superstora! Hur fasen får de plats i samma bh?
Hur känner du dig idag?
Jag vet inte exakt när jag isf hade ägglossning, men om jag får gissa utifrån flytningar och ömma bröstvårtor så var det den 14 oktober. Den 15 oktober fick jag vita, gryniga flytningar. Men bröstvårtorna ömmade den 14e. Utifrån det testade jag isf på äl+13. Jag såg ju strecket, i färg, men tyckte det satt snett och kanske lite suddigt. Testade vid lunchtid. Haha, 14 test... Ja, det blir kanske lätt så! Knäpp kan man ju bli för mindre! I dessa lägen är det fullt befogat att bli lite knäpp ;) Jag har inga kvar hemma nu, men beställde hem samma stavtest som jag testade med i söndags. Får testa igen så fort det kommer. Kanske kan bli säkrare utifrån det.
Oj, större än en apelsin! Det är ju stort! Då förstår jag att du märker det. Det händer ju så mkt i kroppen så det är säkert på det sättet som du läst. Haha, din man noterar brösten ja ;) De har stenkoll på brösten! Jag tycker inte det känns nått konstigt i mina än. Kanske lite imorse när jag cyklade men annars inget.
Jag är trött idag, men det hör nog tisdagen till. Annars är det inte alls samma aktivitet i magen. Det kan hugga till lite. Känner inte längre samma mensvärk. Jag har bestämt att jag avvaktar till besöket hos barnmorskan imorgon innan jag ger mig ut på jakt efter blodprov. Jag hoppas innerligt att det är en bebis men förstår att det logiskt sett inte borde vara det. Jag ska se om jag kan prata mig till något imorgon. Hur mår du själv?