Flora86 skrev 2019-10-17 14:24:41 följande:
Det översta var klart starkast!
Hoppas det gått bra! Är nyfiken, varför just december? Siktar han på nån speciell månad?
Jag är lärare och siktar in mig på ett sommarbarn så att jag kan vara hemma med betalt :D. Skulle fått i april med fick MA i v.9. Siktar på juli nudå eller augusti om det inte går vägen denna månad.
Jag använder flo och en app som heter P.C. Den senaste har jag använt längst så gissar att den ?känner? mig bäst då jag fick positivt på äl-test när den sa att jag skulle ha äl. Flo sa fredag men jag har definitivt redan haft min ägglossning.
Njae, egentligen är december ingen speciell anledning, men jag har sagt att november är en dålig månad (är toastmaster på min bästa väns bröllop och då jag studerar skulle ett julibarn passa perfekt då det är uppehåll i skolan och jag behöver då förhoppningsvis inte ta något studieuppehåll (studerar på distans och det är inte superavancerat). Däremot vill jag helst bli gravid senast i februari för sen passar det inte längre med skolan och Lia (lärande i arbete, praktik) utan då behöver vi vänta till december 2020 innan vi kan börja försöka igen.
Sambon ser december som en bra månad då jag troligtvis har äl kring jul och han tycker det skulle vara mysigt med att tillverka en bebis kring jul.
Vi hade oskyddat igår (fullbordat) och kom fram till att denna månad är en trial inför att verkligen börja försöka i december. Händer det på första försöket skulle båda bli superglada och jag skulle få den bästa födelsedagspresenten någonsin! (Fyllde år i måndags den 14/10 och vi hade sex den 13/10 samt 16/10).
Nu väntar jag bara på att kunna göra ett gravtest i slutet av oktober alternativt få mensen kring 1/11 så jag får ett besked om jag är gravid eller inte :) har haft massa molvärk igår och idag så gissar på att jag har ägglossning. :)