• Lunne

BF JULI 2020

Hej! Jag plussade i helgen och BF borde bli 28 juli. Vi har försökt i drygt 1 1/2 år, jag fick ett MA för ett år sedan och sen hände det ingenting så remiss för IVF skickades i veckan. Så detta var verkligen inte väntat :) Jag är också gärna med i Facebook-gruppen, så här skickat pm till dig stragge.

• Lunne
    Solros2 skrev 2019-11-18 08:20:57 följande:
    Så roligt! Stort grattis!!!
    staar skrev 2019-11-18 10:51:44 följande:
    Jätte jätte grattis :)
    Tack! <3 

• Lunne
    qwe1990 skrev 2019-11-18 12:14:35 följande:

Så roligt! Jag har också bf 28 juli tror jag :)

Vad roligt, grattis! :)
  • Lunne
    Elsen skrev 2019-11-19 10:04:47 följande:

Hej på er!

Ny på sidan och ny i tråden, plussade förra veckan för första gången någonsin ???? Bf är antingen 22a eller 26e juli (preglife vs NC) så är i vecka 5 nu. Det hela känns sjukt overkligt, så overkligt att jag knappt ens oroar mig för missfall för " jag är ju ändå inte gravid på riktigt" ???? Ska till barnmorskan om två veckor, hoppas det hinner landa tills dess.

Hittills har jag inte märkt så mycket, lite spänningar i brösten, smått illamående som kommit och gått och molvärk i magen.

Var lite sugen på att gå med i facebookgruppen men är så himla rädd att det ska vara någon där som jag känner ????

Grattis! :) Jag har inte vågat gå med i större "BIM 2020"-grupper och liknande av den anledningen, men tänker att specifikt som juli är lite mer safe. Och skulle det dyka upp någon man känner är vi ju i alla fall i väldigt samma situation :)
  • Lunne
    Elsen skrev 2019-11-19 15:09:21 följande:
    Tack snälla! Detsamma får jag väl säga :) Vilken vecka är du i? Du har säkert redan skrivit det men det var så många inlägg att bläddra igenom. Det har du rätt i, då har man ju dessutom någon att dela det hela med. Jag får nog ta och gå med:)
    Tack! V.5+0, enligt FLO, det verkar ju finnas olika sätt att benämna det... BIM var i alla fall idag :) Du då?
  • Lunne
    Elsen skrev 2019-11-19 15:36:37 följande:

Då är vi nästan lika, vad roligt! Är på 4+5 enligt preglife :) Hade Bim i fredags, testade positivt i onsdags.

Enl. Preglife är jag bara i 3+6, vet inte varför de räknar så olika :S Men BIM hade vi ju i alla fall nära varandra :) Är det första barnet för er också? :)
  • Lunne
    Elsen skrev 2019-11-19 16:11:59 följande:

Oj vilken skillnad! :S Enligt NC är jag i 4+3 men den räknar ju från ägglossningen som jag förstår det. Ja det är första för oss med, allt känns så himla overkligt!

Ja, jag förstår inte vad för konstig inställning jag missat... För båda visar 28 juli som BF. När har du? 25 typ? :)
  • Lunne
    Elsen skrev 2019-11-19 18:11:06 följande:

Men vad udda att de visar samma bf haha. Det var verkligen konstigt. Enligt preglife 22a och enligt nc 26e :) Har ni försökt länge?

1,5 år, så typ en evighet känns det som. Jag blev gravid för ganska exakt ett år sedan, men det slutade i MA, så vi hoppas på bättre tur denna gång! Hur länge har ni försökt?
  • Lunne
    Elsen skrev 2019-11-20 11:27:12 följande:

Oj, då hoppas jag verkligen att det går vägen för er den här gången! <3 Känns nästan lite pinsamt att säga det nu när jag vet att ni haft det så kämpigt men vi började försöka i september i år så det är ingenting i jämförelse.

Skönt att det gick så snabbt :) Jag trodde verkligen inte att det skulle ta så lång tid som det gjort för oss när vi började, men bara det går vägen denna gång så känns det ok :)
  • Lunne
    staar skrev 2019-11-28 20:54:14 följande:

Nästa torsdag har jag bokat privat ultraljud, skräckslagen och förväntansfull på samma gång . Då är jag i vecka 8+1. Idag är jag i samma vecka och dag som mitt utomkveds upptäcktes i feb och jag har överlevt dagen än så länge. Känns som ett viktigt steg i graviditeten

Vad skönt att vara förbi det! Jag fick ett MA för nästan exakt ett år sen som upptäcktes i v. 9+6, trots att vi hade sett hjärtat slå 4 dagar tidigare... Denna gång hamnar 9+6 exakt på julafton, så det kommer inte bli lätt att slappna av under helgerna =/
Svar på tråden BF JULI 2020