• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • Gabriella123
    FiaW skrev 2019-11-09 21:17:44 följande:

Tror att jag är i 4+0 idag, men kan vara något längre gången :)

Vi har ett barn sen innan, så detta blir nummer två om allt går vägen.

Jag är så grymt törstig hela tiden och har en konstig smak i munnen. Jag har ömma bröst och ibland sticker och drar det lite i livmodern. Illamående kan slå till någon gång ibland också.

Nu hoppas vi bara att allt ska gå vägen! L

Lycka till alla! :)

Grattis Fia!

Jag är också ovanligt törstig - har inte tänkt på att det kanske är ett graviditetssymptom. :D Håller tummarna för dig! :)
  • BeckaBecka
    Gabriella123 skrev 2019-11-09 20:16:50 följande:

Jag tog också Clearblue med veckoindikator. Jag är i V6 (5+0) - vilket jag vet med säkerhet eftersom jag gjort IVF. Testet visade för mig v3+ (vilket innebär tre veckor från befruktningen). Så ditt test stämmer, eftersom graviditetsveckor räknas från senaste mensen och graviditetstest från befruktningen - vilket oftast är ca 2 veckor efter mensen. Hoppas du förstår min förklaring och inte oroar dig något mer. :)

Fast då borde jag ju också fått 3+ eftersom jag var i v. 5+4 och det visade 2-3 veckor!? :(
  • Anonym (J)
    BeckaBecka skrev 2019-11-09 22:44:03 följande:

Fast då borde jag ju också fått 3+ eftersom jag var i v. 5+4 och det visade 2-3 veckor!? :(

Jag har läst om någon som inte fick +3 förrän 6+6. :D Jag har också läst om någon som tagit två samtidigt och då har ena visat 1-2 och den andra +3. Jag tror själv att jag avstår att testa digitalt nu då jag tog mitt första digitala i 4+2 och då sa det 2-3 veckor och jag vågar inte ta ett till. Nu fick jag en testlinje som var starkare än kontrollinjen på Testlagrets test idag också och detta var då som jag slutade testa med dottern (denna grav. händer detta 1-2 dagar innan det hände med dottern, ja - jag har gått tillbaka och räknat för jag antecknar allt, haha). Det blir lätt överdrivet, jag är själv en sån som testar hur mycket som helst. Men egentligen mår man ju sjukt dåligt av det!? Kram!
  • Anonym (J)

Btw, om jag minns rätt ligger +3-kriteriet på ungefär 2700 i HcG. Om du kollar HcG-charts kan du se att hormonet inte måste vara uppe i denna mängd tills vecka 7-8+0:)
  • Gabriella123

Fast det handlar ju då bara om 4 dagar? Så exakt kan man nog inte räkna med att det ska vara. Är ingen expert men tror verkligen inte du behöver oroa dig, även om jag förstår dig. Ta ett test till om några dagar. :)
  • BDN
    qaswas122 skrev 2019-11-09 14:41:59 följande:

Hur mår ni och vad är era symtom?

För mig är tröttheten värst. Har nästan en förlamande trötthet. Sover drygt 9 timmar på natten, vilket inte räcker. Behöver också sova 1-2 timmar dagtid och mellan 20.00 och 22.00 hade jag kunnat somna sittandes om jag tillät mig själv.. Hemskt! :( 

Utöver det har jag ömma bröst och flytningar, men inte mer än så :) 

Jag har samma som dig. Plus lite lätt illamående då och då. Är i vecka 5.
  • BeckaBecka
    Anonym (J) skrev 2019-11-09 23:21:14 följande:

Jag har läst om någon som inte fick +3 förrän 6+6. :D Jag har också läst om någon som tagit två samtidigt och då har ena visat 1-2 och den andra +3. Jag tror själv att jag avstår att testa digitalt nu då jag tog mitt första digitala i 4+2 och då sa det 2-3 veckor och jag vågar inte ta ett till. Nu fick jag en testlinje som var starkare än kontrollinjen på Testlagrets test idag också och detta var då som jag slutade testa med dottern (denna grav. händer detta 1-2 dagar innan det hände med dottern, ja - jag har gått tillbaka och räknat för jag antecknar allt, haha). Det blir lätt överdrivet, jag är själv en sån som testar hur mycket som helst. Men egentligen mår man ju sjukt dåligt av det!? Kram!

Tack så mycket för alla lugnande svar. Tror jag väntar och testa igen tills jag varit hos BM. Jag har också starkare sträck än testlinjen på de andra test jag tagit.
  • Anonym (J)
    BeckaBecka skrev 2019-11-10 06:29:27 följande:
    Tack så mycket för alla lugnande svar. Tror jag väntar och testa igen tills jag varit hos BM. Jag har också starkare sträck än testlinjen på de andra test jag tagit.
    Jag tycker det låter bra. :) 
  • Pafor22

Hej. Enligt preglife har jag bf 10/7 och är gärna med i Facebookgruppen :)

Hur gör jag? Grattis alla :)

• FiaW

[quote=80022846][quote-nick]Gabriella123 skrev 2019-11-09 21:57:51 följande:[/quote-nick]Grattis Fia!

Jag är också ovanligt törstig - har inte tänkt på att det kanske är ett graviditetssymptom. :D Håller tummarna för dig! :)[/

Tack! :)

Jo men jag har hört fler som är jättetörstiga när de är gravida, så det är nog ganska säkert ett tecken.

Kom på att jag också har ganska uppblåst mage, ser ut som att jag är i 4:e månaden redan..haha! Sen är jag också lite tröttare än vanligt.

Håller tummarna för dig också! :)

Svar på tråden BF JULI 2020