Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

BF JULI 2020

avigmaria skrev 2019-11-13 10:38:54 följande:

Alltså haha... Jag har mjölk i brösten. I vecka 6. Det måste ju vara nåt slags rekord.....

Jag började läcka i vecka 14 med dottern. :) Nu börjar jag läcka när jag plussade ungefär! Men jag har ju ammat dottern fram tills nu (13 månader) och har inte läckt på ett halvår eller mer.. Så jag blev lite förvånad när det började läcka massa igen. :D Men mjölk har jag ju kvar förstås! Fast den har redan ändrat konsistens från vit till genomskinlig/gråvit/vattnig.
  • Anonym (J)
    Anonym (Fyrahjärtan) skrev 2019-11-13 19:27:51 följande:

Ja du har nog rätt, starkare ikväll å gjorde ett clear blue som så gravid v1-2....Vilken vecka r jag då i ????

Vecka 3-4 ungefär :)
  • Anonym (J)
    qwe1990 skrev 2019-11-14 22:33:18 följande:
    Så häftigt! Grattis till dig med <3 Ska ringa MVC i morgon och se vad de säger. Funderar på om jag ska fortsätta testa för att se att strecken blir starkare, eller om det bara oroar en? Man kanske bara ska nöja sig med det här testet och vara glad?
    Rekommenderar att inte fortsätta testa.. Ta hellre ett digitalt om typ 2 veckor i vecka 6 eller nåt. Man blir galen av att testa - speciellt om man jämför med andra graviditeter om man haft några. <3 
  • Anonym (J)

Jag har inte mått illa denna morgon eller igår.. Man blir så orolig!

• Anonym (J)
    Anonym (T96) skrev 2019-11-15 20:11:42 följande:

Usch, jobbigt att må illa :( jag har ?bara? himla ont i magen... vaknar på nätterna med sjukaste krampen, tar upp emot 20 minuter innan det försvinner. Är bara i v. 5 så hoppas verkligen att det försvinner snart...

Min molvärk försvann i vecka 6 med dottern och denna grav. försvann den också en vecka efter BIM ungefär.. Känner fortfarande av det ibland men inte som i början..
  • Anonym (J)

Någon annan som har symtom som lite kommer och går? Olika från dag till dag och så?

• Anonym (J)
    Anonym (Tror missfall) skrev 2019-11-17 11:51:19 följande:

Jag är helt ärligt riktigt ledsen. Hade en smärta i livmodern för två dagar sedan och var då tvungen att ta ett test igår som visade att teststrecket var starkare än kontrollstrecket. Idag hade jag lite mer smärta och tänkte jag tar en till för säkerhets skull och gissa vad. Test strecket är svagare.

Prova doppa testet i urin blandat med lite vatten. Läs om ?The Hook-effect?. Smärta i livmodern är ofta väldigt normalt.
  • Anonym (J)
    Ereya skrev 2019-11-17 12:15:50 följande:

Jag är i vecka 5 nu och har huvudvärk som kommer och går samt illamåendeflashes. Molvärken gör sig påmind ibland... Brösten är fortfarande stora och ömmande, insåg precis att mina behåar inte passar längre. Vilken vecka är du i och vad känner du? :D

Jag går in i vecka 7 idag. Jag har yrsel/dovt illamående på morgonen men olika mycket varje dag. Brösten ömmar men olika varje dag, mest när jag haft BH på mig. Men jag förväntar mig kanske inte att det händer så mycket med brösten då jag redan ammat i 13 månader och ammade inpå denna grav så brösten är liksom redan amningsetablerade. Jag kan ha molvärk då och då, stickningar då och då. Sover dåligt, drömmer mycket och vaknar kissnödig ofta (mer än tidigare då det var cirka 1 gång per natt). Annars är väl tröttheten mest omfattande just nu. :)
  • Anonym (J)
    solhatten skrev 2019-11-17 13:47:22 följande:

Jag har så, blir så orolig när det inte är lika konstant. Men brösten ömmar dock hela tiden men illamåendet varierar väldigt

Samma! Fast mina bröst varierar i ömhet men de ömmar alltid. Jag blir också orolig fast jag försöker tänka på att symtomen spelar föga roll. Men nu idag hade jag inte så ömma bröst och mådde knappt illa imorse, så helt plötsligt fick jag nu värsta illamåendeattacken och så ömmar brösten ordentligt igen! Så lustigt!
  • Anonym (J)
    EmiiLee skrev 2019-11-21 06:43:22 följande:

Är det någon annan som vaknat upp och inte kännt av symptomen längre? Har inte haft någon blödning.

Men ska nog ringa BM idag iallafall.

Ja.. Tycker det varierar mycket.. Idag ömmar mina bröst mer än igår. Då ömmade de typ inte alls. Och idag var jag mindre illamående på morgonen än igår, då kände jag att jag skulle kräkas? Jag har vaknat upp några dagar utan symtom men de har hitills kommit tillbaka senare under dagen eller en annan dag.
Svar på tråden BF JULI 2020