Highwaistjeans skrev 2019-12-13 14:37:13 följande:
Hej! Hittade just hit, är beräknad i juli men är lite orolig då jag i vecka 9+1 blödde i två timmar (blev i början svimfärdig, kan bero på chocken av just blod... och hade en märklig tryckande känsla när jag satt) och idag när jag är i v.9+7 reflekterar jag kring att mina symtom senaste veckan varit lugnare... har varit illamående och trött med huvudvärk och haft svårt att äta innan, nu mår jag bara lite illa och är trött och kan tycka det är lite svårt att äta men får i mig mycket mer. Har tidigare dessutom gått på toa nattetid men i natt behövdes det inte ens. Någon som vet något? (När jag hade blödningen så ringde jag 1177 som sa att vi skulle avvakta och när jag var på inskrivningen igår sa hon att om jag fortfarande hade symtom skulle jag vara lugn. Tänkte inte på att symtomen ju faktiskt minskat lite så sa inte det...) Skulle uppskatta om någon varit i liknande sits eller så vill kommentera :)
Var det mycket blod? Jag har fått ett VUL varje gång jag blödigt, men då har jag ju ringt KK/gyn. 1177 kan ju inte direkt säga så mycket egentligen. Jag hade nog ringt gyn och nämnt blödningen och sen avsaknade symtom för att se vad de har att säga.
För övrigt så är det ju normalt att känna att symtomen börjar avta lite mellan vecka 9-13. Mitt illamående har nyss blivit bättre (jag är i 9+5) och även med dottern avtog de få symtom jag hade rätt tidigt, då redan i vecka 8+-någonting. Med dottern gick det ju bra och hitills verkar det OK i denna grav (hörde hjärtljuden med dopplern senast imorse här hemma). :) Kram <3