• mcs1988

Vad blir det för mat?

Vad äter ni till middag idag? :) 

(Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.) 

• Svar på tråden Vad blir det för mat?
  • Anonym (Lisa)

Sushi med lax, skinka och knäckebröd, ostbågar, mandlar och lite smågodis. 

• Thelma82

Plankstek på en pub igår. Bytte potatismoset mot sallad och ölen mot torrt bubbel och det var helt okej! Föredrar dock hemma med blomkålsmos och en kågkolhydrat-öl

• Nandez
    klyban skrev 2025-01-18 23:30:44 följande:

Det är så många supergoda aromsmör där Skrattande

Idag blev det en Big one Classic pizza från frysen från affären.
    Men upp pimpad med skinka, salami, isterband, mer ost och lök.
    Den blir så god med detta.

Har du testat flera?
  • Mayjel
    VandrandeRiddaren skrev 2025-01-19 22:48:30 följande:

Viltlax

Vad gott! Pinklax?

Mannagrynsgröt för min del och lite hemgjord jordgubb och vindruvssylt som jag ska göra snart. 

En enkel måltid idag då det blev lite för mycket igår med både smörgåsar, chips med dipp och chokladbitar.
  • klyban
    Nandez skrev 2025-01-19 21:14:06 följande:
    Har du testat flera?

Oja, testat ett gäng, "vanligt" persiljesmör, kaprisvarianter, bea/dragonvarianter,  soltorkad tomat, citronsmör, lite örtsmör och nått mer, ohh, nått med kantareller gjorde jag också.
    Dock senare år har jag inte varit en som gjort något alls av dessa smör, även har jag väl hittat på egna också och med denna sida som grund.

Och vilka är goda kanske du undrar, ja, de är väl dom alla, men det viktigaste är ju att de passar bra till det man ska hade det, då är de extra goda.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (....)

Fläskfilé med potatis som jag ska göra i airfryern 

• Anonym (slurp)
    Blond tjej skrev 2025-01-20 19:37:06 följande:

Mat från donken 

🤢🤮
  • Mayjel
    Blond tjej skrev 2025-01-20 19:37:06 följande:

Mat från donken 

Testade deras nya burgare med dijondressing häromdan och den var jättegod! Passar så bra med senapssmak till hamburgaren. 

Ska köpa med mig en sån till när jag är på torget imorgon Glad Eller två Solig
  • Nandez
    klyban skrev 2025-01-20 16:47:39 följande:

Oja, testat ett gäng, "vanligt" persiljesmör, kaprisvarianter, bea/dragonvarianter,  soltorkad tomat, citronsmör, lite örtsmör och nått mer, ohh, nått med kantareller gjorde jag också.
    Dock senare år har jag inte varit en som gjort något alls av dessa smör, även har jag väl hittat på egna också och med denna sida som grund.

Och vilka är goda kanske du undrar, ja, de är väl dom alla, men det viktigaste är ju att de passar bra till det man ska hade det, då är de extra goda.

OkejGlad
Svar på tråden Vad blir det för mat?