• mcs1988

Vad blir det för mat?

Vad äter ni till middag idag? :) 

(Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.) 

• Svar på tråden Vad blir det för mat?
  • Blond tjej

Rester från igår, Blir en rätt då stor köttfärslimpa när man går den på ett kilo köttfärs  

• Anonym (Amomyn)

Tyvärr dog hunden igår. Sonen råkade spilla non-stop påsen över hela golvet. Så idag blir det hundgryta (min specialitet) med färskt bröd på sidan. Vill ni ha recept är det bara att fråga. :)

• Grey Man

Hade en stor bit fryst oxfilè från nyår och potatisterriner så blev en riktig lyxmiddag och barnen rensade tallrikarna. Resten av veckan blir det smashburgare och sötpotatispommes, torskgryta och potatis, Bao buns med sidfläsk, frys-schnitzel och klyftpotatis samt nån form av tacos till helgen. Försöker hålla koll på butikernas reklamblad och göra lyxiga rätter baserat på rabatterade produkter.

• Grey Man
    Anonym (Amomyn) skrev 2025-01-07 20:30:11 följande:

Tyvärr dog hunden igår. Sonen råkade spilla non-stop påsen över hela golvet. Så idag blir det hundgryta (min specialitet) med färskt bröd på sidan. Vill ni ha recept är det bara att fråga. :)

Vad är det för ras? Tycker själv att pudel smakar kofta men i övrigt är det mesta gott. 
  • Grey Man
    Blond tjej skrev 2025-01-07 20:04:47 följande:

Rester från igår, Blir en rätt då stor köttfärslimpa när man går den på ett kilo köttfärs  

Köttfärslimpa är en killer. Gör min med köttfärs, gräddfil och en påse fransk löksoppa från Knorr och det paketet inlindat i bacon är sagolikt. 
  • Anonym (Zoom)

Igår gjorde jag torskfilé i ugn enligt det här receptet (ungefär, jag justerade lite efter de ingredienser jag hade hemma) 

receptfavoriter.se/recept/torskfile-i-ugn.html

Barnen tyckte det var jättegott och även jag. Så nu har vi ett nytt recept på repertoaren. Jag lovade att göra samma rätt nästa vecka. 

• klyban
    Anonym (Amomyn) skrev 2025-01-07 20:30:11 följande:

Den är ju redan till hälften tillagad och för non stop tårta.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Vad blir det för mat?