Vad blir det för mat?
Vad äter ni till middag idag? :)
(Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.)
Vad äter ni till middag idag? :)
(Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.)
Rester från igår, Blir en rätt då stor köttfärslimpa när man går den på ett kilo köttfärs
Tyvärr dog hunden igår. Sonen råkade spilla non-stop påsen över hela golvet. Så idag blir det hundgryta (min specialitet) med färskt bröd på sidan. Vill ni ha recept är det bara att fråga. :)
Hemmagjorda hamburgare
Hade en stor bit fryst oxfilè från nyår och potatisterriner så blev en riktig lyxmiddag och barnen rensade tallrikarna. Resten av veckan blir det smashburgare och sötpotatispommes, torskgryta och potatis, Bao buns med sidfläsk, frys-schnitzel och klyftpotatis samt nån form av tacos till helgen. Försöker hålla koll på butikernas reklamblad och göra lyxiga rätter baserat på rabatterade produkter.
Tyvärr dog hunden igår. Sonen råkade spilla non-stop påsen över hela golvet. Så idag blir det hundgryta (min specialitet) med färskt bröd på sidan. Vill ni ha recept är det bara att fråga. :)
Rester från igår, Blir en rätt då stor köttfärslimpa när man går den på ett kilo köttfärs
Igår gjorde jag torskfilé i ugn enligt det här receptet (ungefär, jag justerade lite efter de ingredienser jag hade hemma)
receptfavoriter.se/recept/torskfile-i-ugn.html
Barnen tyckte det var jättegott och även jag. Så nu har vi ett nytt recept på repertoaren. Jag lovade att göra samma rätt nästa vecka.
Hamburgare i salladsblad till mig, bröd till de andra.
Indiskt! Chicken Tikka Masala!