BIM December 2019
Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!
13/12 - Tjoppa12
Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!
13/12 - Tjoppa12
Ja jag hoppas man har förstående kollegor som hjälper till. Samarbetet är inte på topp där just nu men hoppas det kommer funka den dagen det blir av
Jag jobbar också inom vården, där det periodvis förekommer hög vårdtyngd. Är däremot mer rädd för t.ex. cytostatika och andra läkemedel som är dåliga vid en graviditet. Kommer berätta för min chef rätt tidigt just för att kunna undvika att arbeta nära vissa läkemedel. Kan kanske vara en idé för dig med så man på något vis kan komma överens om att du inte behöver ta den tyngsta biten när du är längre in i graviditeten? :)
Några som skriver om sin jobbsituation så vet inte vem jag ska citera haha. Men kommer också behöva säga till min chef tidigt vid en eventuell graviditet, vilket känns halvjobbigt. Dels för att han måste säga till personalplaceraren, vill helst inte att det ska läcka ut så att hela arbetsplatsen vet. Framför allt eftersom jag måste säga det tidigt för att omplaceras :/
Åh! Jag tycker att jag ser! Pirrigt! Gör att jag omvärderar och vågar tro att mitt illamående kanske inte är magsjuka. Jag har tre barn sen tidigare och tycker mig känna igen ömheten och svullnaden över livmodern. Har du några symptom? Håller tummarna!
Hoppar med in i tråden :) tog ut min spiral 13/11. Fick min mens 15/11 Så nu inväntar jag ägglossning. Enligt NC har jag BIM 13/12.
Ska bli roligt att börja bebisverkstad igen :)
Bim på söndag. Mår rätt illa ikväll, antagligen något skit som går då det ännu är tidigt men hoppas gör man alltid. Ska testa imorgon på bim-5. Plussade med mina andra två på bim-4. Hur mår ni andra med BIM runt hörnet? :)
Ang jobb, här är en till inom vården, hemtjänsten. Där man är på fötterna konstant. Med andra barnet kom foglossningen i vecka 10 så räknar med nått sånt igen. Får se hur det kommer gå att jobba. >.
Spännande "från tre till fyra"
Jag tog ut min spiral i september men min första mens dröjde nästan 7 veckor innan den kom igång.
Så första försöket blev det inget, så nu satsar vi på nästa försök :)
Vi har tre barn sedan tidigare men vill ha en liten till
Hoppar in här. Vet inte riktigt när bim är då jag fick missfall för några veckor sen och har inte haft mens emellan... positivt äl test 16/11 när borde jag kunna testa?
Jobbigt... Tänker att din chef bör väl ändå ha ?tystnadsplikt? och inte yppa något. Men personalplaceraren hmm, svårt det där...
Insåg precis själv att jag endast kommer vara i 4+ några dagar när jag borde berätta för min chef för att slippa stationeras nära dåliga läkemedel, Känns tidigt!
Bim på söndag. Mår rätt illa ikväll, antagligen något skit som går då det ännu är tidigt men hoppas gör man alltid. Ska testa imorgon på bim-5. Plussade med mina andra två på bim-4. Hur mår ni andra med BIM runt hörnet? :)
Ang jobb, här är en till inom vården, hemtjänsten. Där man är på fötterna konstant. Med andra barnet kom foglossningen i vecka 10 så räknar med nått sånt igen. Får se hur det kommer gå att jobba. >.