• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • boshab
    MW90 skrev 2019-11-26 15:41:26 följande:

Ja jag väntar på att få känningar. Bara det att när jag får det så vill jag inte mer för det gör så grymt jävla ont på mig. Haltar mig fram i ca 2 timmars tid när ägget släpper ;(

Oj, då finns ju risken att du kan få tvillingar själv ju.

Eller ja risk eller chans beror ju på hur man ser det.

Oj! Låter inte kul. Framför allt om det är två ägg som släpps. :( Inte hört någon som har så ont, kan knappt föreställa mig. Jag brukar ha väldigt ont vid sex just vid ÄL, brukar bara önska att sexet tar slut så förstår känslan av att inte vilja mer.

Jo, risken är lite större. Läst nånstans att det är dubbelt så stor risk - men risken ligger på typ 2% eller nåt sånt. Självklart skulle jag omfamna en tvillinggraviditet, men det känns läskigt.
  • NervösAnonym

Fick mensen i söndags så hoppar över till denna tråden. Kör dubbel dos med Letrozol så nu hoppas jag verkligen att det fungerar.

1/12 - Pewc, FruA2019, Snarttrettiochtrevar89, hoppas på sladdis.

2/12 - Nixtie

3/12 bobbycar92, pusselmamma

4/12 - Linnmal

5/12 - boshab

6/12 - EllaLo, Mamma2014

7/12 - Hoppas96, saran92 , paramore, Snuffles

9/12- Asplövet18, S9191

11/12 - Smuffsan, MW90

12/12 - Mirum, FELT

13/12 - Tjoppa12

14/12 - Loppan883

16/12 - solkakan

19/12 - liloma, Nyckelpiga2017

20/12 - Mevi1315, rosahimmel86

23/12 - patzy90

24/12 - Nicciz, hundenhubbe, NervösAnonym

• MW90
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-11-26 16:07:37 följande:

Nej, självklart förstår jag att du inte hade blivit ledsen. Alla har rätt att drömma och önska som de själva gör och vill.

Personligen har jag alltid drömt om en stor familj där syskonen är nära varandra i ålder. Tvillingar är ju det ultimata ur det perspektivet och dessutom vore det nog enda möjliga sättet för mig att få fler än fyra barn eftersom maken känner sig nöjd och klar som det är egentligen.

Jaha men då förstår jag att du drömmer om tvillingar :)

Vi har det i släkten oxå så risk finns att det går över till oss systrar.

Min lillasyster blev gravid med tvillingar fast hon valde att inte behålla . Inte med tanken på att det var tvillingar utan för att det passade inte just då o hennes pojkvän vid det laget var ett svin o dom gjorde slut kort därefter.

Jag kan ändå känna att det känns lite spännande med tanken men sen så samtidigt så tänker man på allt det praktiska osv.
  • helaminvärld

Måste få skriva av mig lite här. Börjar bli spännande, det jag känner nu har jag inte känt tidigare efter ägglossningen..(har heller aldrig varit gravid förut) Borde vara ca. 9 dagar efter ägglossningen nu och haft molande huvudvärk nu i typ 3 dagar, liten blodblandad flytning igår eller förrgår, stark värk och ilningar typ i livmodern ikväll, hållit på några timmar nu i sträck. Nån som känner igen sig och vill dela med sig av hur det gick isåfall (av ni som varit gravida tidigare förståss) :)

• MW90
    Mevi1315 skrev 2019-11-26 17:51:10 följande:

Hade gärna vilja ha tvillingar också :) har två barn med 1,5 år mellan så en del tror att de är tvillingar då minstingen är jämnlångt med äldsta.

Kan tänka att folk misstänker att dom är tvillingar då :)

Kan ju vara mysigt sen när dom blivit äldre o då är tvillingar men tiden där i början skrämmer mig.

Tror ju dock inte chansen är så stor för mig att jag skulle släppa två ägg men man vet ju aldrig.
  • MW90
    boshab skrev 2019-11-26 18:16:45 följande:

Oj! Låter inte kul. Framför allt om det är två ägg som släpps. :( Inte hört någon som har så ont, kan knappt föreställa mig. Jag brukar ha väldigt ont vid sex just vid ÄL, brukar bara önska att sexet tar slut så förstår känslan av att inte vilja mer.

Jo, risken är lite större. Läst nånstans att det är dubbelt så stor risk - men risken ligger på typ 2% eller nåt sånt. Självklart skulle jag omfamna en tvillinggraviditet, men det känns läskigt.

Nej jag har heller aldrig hört någon som har så ont.

Jag behöver ju inte ta ägglossningstest precis för att kolla när jag har ägglossning ;)

Ja att ha ont vid sex just vid ägglossning har jag hört att vissa har o även jag då.

Ibland vill man bara gråta för att det gör så ont ;(

Ja men precis, man vill bara att samlaget ska vara över o få det överstökat.

Sist fick jag ta morfin för att jag hade så ont o inte mannen skulle misstänka att jag hade ägglossning för då kanske han inte hade kunnat leverera så att säga. O han vill såklart inte att jag ska lida mig igenom ett samlag.

Vi försöker istället ha sex dagen innan o dagen efter så jag slipper den värsta smärtan.

Oj dubbelt så mycket?! Shit så läskigt ;)

Jag har en vän som hade trillingar, men två av dom dog i tidig graviditet o bara den ena överlevde, men när hon berätta så blev jag så chockad. Trillingar liksom. O hon är själv tvåäggstvilling;)
  • FruA2019
    boshab skrev 2019-11-26 04:39:44 följande:
    Och på tal om symptom så har jag haft lite stickningar vid livmodern i några dagar och nu känns det konstigt vid livmodern. Det gör inte ont men känns. Vet inte hur jag ska förklara...

Fick en rosa flytning i lördags också. Och har ömma bröst. Men vet inte vad som är pga vad haha :)

Blev du sjukskriven med förra barnet eller hur länge kunde du jobba?

Håller tummarna att det är en nidis!!

Med förra barnet var jag vikarie och kunde själv bestämma om jag orkade jobba eller inte, var dock mest hemma under graviditeten. 

• FruA2019
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-11-26 14:14:11 följande:
    Tänker på dig och håller tummarna! Min favoritdag på hela året är första advent (min BIM) så håller illamåendet och de konstiga lukterna och smakerna i sig så testar jag nog då. Tänk vilket firande det vore!

Tack, det var negativt och det hade jag nog förväntat mig med även om man hoppades såklart. 

Håller tummarna för oss!

• FruA2019
    MW90 skrev 2019-11-26 15:41:26 följande:
    Ja jag väntar på att få känningar. Bara det att när jag får det så vill jag inte mer för det gör så grymt jävla ont på mig. Haltar mig fram i ca 2 timmars tid när ägget släpper ;(

Oj, då finns ju risken att du kan få tvillingar själv ju.

Eller ja risk eller chans beror ju på hur man ser det.
    Här är en till som har fruktansvärt ont vid äl. Kan inte stå rakt när det är som värst, får ligga eller sitta vikt och kan knappt gå. Har haft det i några år nu så börjar vänja mig, tycker dock det är "skönt" att ha ett 'tecken' på ÄL och att veta att mensen kommer 14 dagar efter det. Men fy vad jobbigt det är med..
  • Snarttrettiochtrevar89
    FruA2019 skrev 2019-11-26 20:18:25 följande:

Tack, det var negativt och det hade jag nog förväntat mig med även om man hoppades såklart. 

Håller tummarna för oss!

It isn?t over til? the red lady sings. Än är det dagar kvar till bim! Jag har fortsatt konstiga känslor i maggropen och det drar i livmodern. Magen är väldigt svullen men det är typiska pms-tecken för mig. Ska köpa ett test imorgon att ha redo på söndagsmorgonen. Pirr pirr pirr!
Svar på tråden BIM December 2019