• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • boshab

Är för övrigt väldigt sugen på att börja testa tidigt snart... Hade satt måndag 2/12 (ÄL+13, BIM-3) som testdag men börjar tänka att jag kanske ska prova på söndagen istället...

Vet dock att ju närmare BIM desto bättre resultat. Just då hcg skjuter i höjden från BIM-dagen i jämförelse med innan...

Men man har ju blivit lite av en testoman :(

• EllaLo
    boshab skrev 2019-11-29 17:27:01 följande:

Har ni någon erfarenhet av nidblödning? På ÄL+8 hade jag bruna flytningar, samma dagen efter. Idag är jag på ÄL+10 och har ljusrosa flytningar istället. Kan det vara nid? Hur länge har man "blödningen"?

Undrar också!! Hade samma igår med brun flytning med lite rött.. räknade med att den isåfall skulle vara som du fått nu ljusrosa, Någon här inne måste ju haft nidblödning innan :)?
  • Mevi1315

Jag själv tog folsyra de första tre månaderna med våra två barn. Hörde aldrig att man skulle ta dem innan men köpte en burk idag iaf :)

• solkakan

Jag fick en nidblödning en vecka (eller några dagar) innan mens när jag blev gravid med min son. Det var som en början på en mens men sedan gick den över igen ganska fort.

• Snarttrettiochtrevar89
    EllaLo skrev 2019-11-29 18:26:26 följande:

Undrar också!! Hade samma igår med brun flytning med lite rött.. räknade med att den isåfall skulle vara som du fått nu ljusrosa, Någon här inne måste ju haft nidblödning innan :)?

Med mina tre barn har jag aldrig haft nidblödning. Däremot efter de tre graviditeterna så har jag fått spottings innan mensen kommer. Dessa är oftast lite slemmiga, allmänt otrevliga och brunaktiga.

Sen igår har jag dock fått lite lite ljust ljust rosa på pappret. Och jag vet inte vad jag ska tro.. Så brukar det inte se ut. Och det känns som att det är nyckeln. Om det inte är som det brukar riktigt innan mens då verkar det vara ett tecken på något..
  • EllaLo
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-11-29 19:26:31 följande:

Med mina tre barn har jag aldrig haft nidblödning. Däremot efter de tre graviditeterna så har jag fått spottings innan mensen kommer. Dessa är oftast lite slemmiga, allmänt otrevliga och brunaktiga.

Sen igår har jag dock fått lite lite ljust ljust rosa på pappret. Och jag vet inte vad jag ska tro.. Så brukar det inte se ut. Och det känns som att det är nyckeln. Om det inte är som det brukar riktigt innan mens då verkar det vara ett tecken på något..

Ja där försvann väl det hoppet då! Jag har dock aldrig haft spottings :)
  • Snarttrettiochtrevar89

[quote=80068319][quote-nick]EllaLo skrev 2019-11-29 19:55:57 följande:[/quote-nick]Ja där försvann väl det hoppet då! Jag har dock aldrig haft spottings :)[/

Men har du aldrig haft spottings så är det ju något som inte är som det brukar, alltså eventuell graviditet. Det är det jag menar men att om något inte är som det brukar så kanske det betyder något.

• Anonym (Barbrastrei)

Jag är ny här på familjeliv och är gärna med i tråden! Blir mitt första försök för första gången, så jag är en riktigt rookie!

Slutade med preventivmedel (spiral) i oktober, mao väldigt tidigt i processen. Har tidigare loggat min mens och haft rätt så regelbunden cykel. Dock besvärats med cystor..Inte provat några ägglossningstest än. BIM runt den 6/12. Har hemma ett tidigt test från rfsu, man försöker hålla sig några dagar till men det är så svårt!

• Snarttrettiochtrevar89

Idag kom mensen. Lite förvånad med tanke på hur jag har mått den senaste veckan. Det får bli en tankeställare kring stress och välmående. Jag håller alla tummar jag har för er andra!

Svar på tråden BIM December 2019